< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » Kindje: ja of neen!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
10/05/2008 @ 21:06
Elke_Theater

Online Status Bekijk profiel
Dag,

Deze week was één van de meest emotionele weken uit mijn leven! Ik ben Elke, ben salesmanager van beroep en 23 jaar oud. Woon op mijn eigen klein maar knus appartementje wat ik met veel trots gekocht heb op mijn 21ste. Ik ben altijd een vrijgevochten persoonlijkheid geweest. Dat dit mij allemaal zou overkomen, had ik mezelf nooit kunnen voorstellen. Mijn vriend en ik zijn nog maar anderhalve maand samen. Vrij kort als je bedenkt dat ik nu misschien zwanger ben. Maar toch, het was grote liefde tussen ons. Ik nam met de nodige regelmaat dagelijks mijn pil. Het blijft een raadsel hoe ik dan eventueel zwanger ben kunnen worden. Ik voelde de laatste twee weken aan alles dat ik eventueel zwanger kon zijn. Was misselijk, doodmoe, had zin in de meest ongelofelijke dingen zoals o.a. pickleschips (terwijl ik dit vroeger niet eens kon ruiken!), was meteen uit mijn lood geslaan bij het minste probleempje terwijl ik anders sterk ben in iedere situatie,... Ik besloot dus afgelopen dinsdag een predictor in huis te halen. Ik deed met de knikkende knieën de test. Er kwamen twee horizontale lijntjes tevoorschijn. Het tweede doorslaggevende lijntje was er maar was vrij wazig. Ik besloot dus naar de dokter te gaan om bloed te laten nemen. Mijn vriend had ondertussen al gezegd dat hij het kind onder geen enkel beding wou houden. Voor hem was een abortus de enige uitweg. Hij zou dit financieel, emotinoneel en psychisch niet aankunnen en hij wou absoluuuut geen kinderen. Toen ik bij de dokter wegging, kon ik niet wachten en heb ik nog twee predictors in huis gehaald, waarvan 1 digitale. Alle twee positief! Voor mij was het al vrij duidelijk waar ik voor stond maar toch was het bang afwachten tot woensdag. Toen ik de dokter belde, bleek mijn voorgevoel te kloppen. Ik was zwanger! Het werd me plots allemaal teveel. Enerzijds wou ik mijn kindje houden, anderzijds had ik zoiets van: Kan ik dit als alleenstaande moeder wel aan? Mijn vriend en ik hadden er over gepraat. We begrijpen ieder elkaars standpunt maar zijn het overduidelijk niet met elkaar eens. We besloten om vrijdag langs te gaan bij de abortuskliniek om een neutraal gesprek te hebben met hun medewerkers. Daar werd nog maar eens duidelijk dat we het niet eens met elkaar zouden worden. Ik begon al te wenen toen we nog maar in de lift naar boven stonden en hij ziet een kindje echt niet zitten. Na het gesprek met de medewerkster besloten ze, omdat ik niet exact wist hoe ver ik al zou zijn, een echo te nemen. Wat ik toen te horen kreeg versloeg echt alle verbeelding. Na het nemen van de echo (op mijn buik, langs binnen) en een urintest beweerde gyneacoloog dat er helemaal geen vruchtje te zien was. Hij was echt cru naar mij toe. Pakte een papiertje, schreef me iets voor, dropte dat in mijn hand: Voila zei hem! U bent helemaal niet zwanger. Slik deze pillen en uw menstruatie zal wel op gang komen. Ik was totaal in shock! Ik zei dat ik drie predictors had gedaan en een bloedtest. Ja en wat dan nog zegt hem: Ik heb twee keer een echo proberen te doen en een urintest en ik zeg dat u niet zwanger bent en als ik zeg dat u niet zwanger bent, bent u niet zwanger. Wat heeft een predictor en zo een bloedtest nu te zeggen? En daarbij: Wees toch blij! U bent helemaal niet zwanger! Het is toch beter zo. Ik ben kwaad naar buiten gelopen, zonder ook maar iemand in het centrum een blik te gunnen. Ik heb in de auto meteen mijn dokter teruggebeld en hij stond zelf ook perplex. Mijn hcg-waarden kwamen overeen met 190 en in een normale niet-zwangere toestand zou dat <5 moeten zijn. De dokter kon het niet geloven. Ik besliste samen met mijn vriend om meteen terug een bloedtest te laten nemen. De dokter zei dat als de waarden gestegen waarden ik absoluut zwanger zou moeten zijn. Het was voor hem ook een medisch raadsel. Hij had dit nog nooit meegemaakt. Vanmiddag had ik definitief uitsluitsel van de dokter. Mijn hcg-waarden waren ondertussen al 590. Wat volgens de dokter echt wel zo moet zijn dat ik zwanger ben maar waar is dan dat vruchtje? Nu denkt de dokter misschien aan een effectieve zwangerschap, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een schijnzwangerschap? Ik wordt echt van de ene emotie in de andere gesleurd. Ik probeer me in te beelden wat ik moet doen? Maar hoe kan dat in zo een wankele, onduidelijke sitautie?Wordt ik nu effectief mama? Hou ik het kindje? Hou ik het kindje niet? Wie heeft nog zoiets dergelijks meegemaakt?

Liefs,
Elke
Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 23:35
Roos

Hoi Elke,

Wat een verhaal. Ikzelf ben ook met pil zwanger geraakt. Ook zelf testen gedaan die positief waren. Uit mijn urine onderzoek door het lab bleek dat ik niet zwanger was. Weer zelf testen gedaan, gaven weer positief aan. De huisarts een test gedaan en ook positief. Op 8 weken een echo gehad en zag een hartje kloppen.
Wat een rotperiode voor je. Misschien bij een volgende echo dat ze wel wat zien?? Sterkte in ieder geval

Roos
Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:32
spreeuwtje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey..
volgens mij is er een kans wanneer je heel vroeg een echo doet dat je dan niks ziet..
hier in nederland doen ze het pas op 12 weken om die reden..
(als ik t goed onthouden heb)

ik denk dat je het even moet laten rusten..
je hoeft nu nog geen beslissing te nemen..
natuurlijk is het belangrijk dat jij en je vriend erover blijven praten.. maar houd wel in gedachten dat jij emotioneel nu niet in je goede doen bent..
als je zwanger bent (en daar lijkt t nu wel op) krijg je last van de hormonen in je lichaam.. dat zei je zelf al..

wat ook misschien zou kunnen zijn is dat je last hebt van een ander medisch probleem?
wanneer je schildklier niet goed in balans is kun je ook emotioneel in de war raken..
misshcien daar eens over praten met je huisarts?
kan best zijn dat hij dat uit het oog verloren is omdat jij zelf meteen met een zwangerschapstest begonnen bent en dat dus in je hoofd had..

sterkte..
spreeuwtje

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 13:16
Nadine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Elke ,

Wat een nare periode vol twijfels ,angsten en verdriet om die tweestrijd...

Naar die abortuskliniek zou ik alvast niet meer gaan ,je hebt er zowieso al een trauma opgelopen ,kan zo'n gesprek niet buiten zo'n kliniek plaatsvinden??

Je was denk ik nog maar pril zwanger toen je daar naartoe ging tussen de 4-5 weken en ook uit je hcg-waarden te merken kun je dan moeilijk 'iets' zien.

Wil je je kindjes houden (ja denk ik) ,wil je samen door met je nieuwe vriend ondanks zijn aandringen op een abortus???
Je zult er wel geraken ,zoals je zelf al schreef ,je bent een ondernemende jonge dame met ambitie en er zijn mogelijkheden genoeg om je kindje goed te laten opvangen (vraag het vroeg genoeg aan!).
Praat erover met dierbaren maar laat je nooit "dwingen" tot een maatregel waar jij niet 100% achterstaat!

Succes meisje ,zal geregeld komen lezen als je wil hou ons op de hoote!

Nadine

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 18:54
konijntje

Online Status
Hallo,

Hoe is het nu na twee weken? Al by gynecoloog geweest?

Reactie in abortuskliniet was idd buiten alle proportie. Die hield precies geen rekening met feit dat zwangerschap zo pril kan zijn dat er inderdaad nog niets te zien kan zijn.

Mij werd destijds verteld dat als de zwangerschapstest positief is, dat het dan ook zo is en dat werd ook waarheid...

Laat je eens iets weten?

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 20:26

Hallo.

LET OP , LET OP.

Ik heb met 6,2 weken een echo gehad.
Er was geen vruchtje en geen vruchtzak te zien, blijkbaar een miskraam.
met 8,5 weken een echo gehad, en toen was er duidenlijk een vruchtje en hartje te zien.

ondertussen is onze zoon bijna 2 jaar.

mvg
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]