< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » eileider kwijt en toch terug zwanger??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
eileider kwijt en toch terug zwanger??
12/05/2008 @ 21:05
Tigris

Online Status Bekijk profiel
Dag dames,

Na een hele tijd proberen waren we eindelijk zwanger, tot die bepaalde dag, dat bleek dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Het vruchtje zat in de linkereileider (was toen al 9 weken), en ze hebben dus de eileider mee verwijderd. Rechts ben ik ook al 2 keer geopereerd, eerst aan een endometriose en daarna een cyste op mijn eierstok. Mijn enige kans om zwanger te geraken is nu van een eitje van rechts. Toch voel ik het niet goed aan, en zou graag laten controleren of daar alles wel in orde is, maar de gyn zegt dat ik nog maar evnetjes moet afwachten, maar we wachten nu al zo lang . . . Heeft hier nog iemand ervaringen mee?
Groetjes

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 00:15
hamstertje

Hoi Tigris,

wat vervelend voor je zeg,als jij het gevoel hebt dat het niet goed zit dan moet je het gewoon laten nakijken, gezien je geschiedenis zeg maar. Ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt, zal in het kort vertellen.

In december 2007 is er bij mij ook een eierstok verwijdert de linker, want er zat een cycte en de arts kon niet alleen de cyste verwijderen dus hop daar ging ook mij eierstok .
Ik heb in februari een miskraam gehad, dus je kan wel zwanger worden al heb je maar 1 eierstok, maar deze moet wel goed functioneren.

Ik was vorige week bij mijn gynacoloog omdat het niet goed voelde aan de rechter kant en ja hoor daar zit nu ook weer een cycte wel een kleine maar toch, moet over 2wkn terug komen, heb ook bloed moeten laten prikken dus moet nog op uitslag wachten.

Als jij het gevoel hebt dat het niet goed zit dan zou jij het kunnen laten nakijken, het hoeft niet perse fout te zijn maar je hebt er maar 1 dus dan ben je extra voorzichtig. En jou gynacoloog zou inprincipe niet moeilijk hoeven te doen.

Ik moet je wel zeggen dat mijn eerste gynacoloog waardeloos was, die riep de hele tijd, maak je maar geen zorgen het ligt niet aan die cycste dat je niet zwanger kan worden, achter af bleek dus wel dat het door mijn cycte kwam. En dat gaf mijn gevoel de hele tijd aan. Dus de gynacoloog hoeft het niet altijd bij de juiste einde te hebben

Ik hoop dat het niks is en dat het loos alarm is, laat me weten hoe het is gegaan als je meer weet.

heel veel sterte
groet Hamstertje
Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 15:00
Tigris

Dag Hamstertje,

Ik heb deze middag een afspraak gemaakt bij een andere gyn, 18/06 mag ik gaan, nog vrij snel dus, al kan het niet snel genoeg zijn voor mij.. En dan hopen dat die ons zekerheid kan geven dat er niks aan de hand is met mijn rechterkant. Want nu raakt mijn geduld echt op, en overal die zwangere kennissen, en dikke buiken, pffff . . . het wordt zwaarder en zwaarder.

groetjes

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:40
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn zus heeft ook maar 1 eileider, maar nog 2 eierstokken. en die produceren nog om de beurt een eitje. Klinkt raar maar die ene eileider gaat een signaal krijgen als er een eitje rijp is links of rechts en die gaat dat 'oppikken'. Dus die ene eileider neemt de taak over van de verwijderde eileider. Dus je hebt zeker nog kans om zwanger te raken. Ik geloof dat ze slechts een klein percentage minder kans heeft maar kijk, ze is nu zwanger van haar 2e met maar 1 eileider.
Dus de meod niet opgeven he.

Groetjes

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 20:56
Teigetje

Hoi Tigris,

Ik ben door een grote cyste mijn linkereistok en eileider kwijtgeraakt. Helaas lukte het niet om spontaan zwanger te worden maar met IUI is het twee keer gelukt!

Houd moed want het kan!

Sterkte!

[Laatst gewijzigd door Teigetje - 15/05/2008 @ 20:57] - Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:08
Tigris

Hallo dames,

@Evy: dat geeft hoop . . . mag ik vragen hoe lang het geduurd heeft voor je zus zwanger was. Ik zit enkel in met die endometriose en cyste die ik gehad heb op de goeie eierstok.

@Teigetje: Heeft de gyn jullie dan doorgestuurd , of hebben jullie eerst een jaartje afgewacht?

Groetjes,

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 11:05
Teigetje

Na mijn buikoperatie moest ik eerste herstellen, daarna zijn we het gaan proberen maar ik hield last van cystes maar dan aan mijn andere eistok. Elke maand had ik weer een cyste, deze verdwenen weer bij elke menstruatie, gelukkig maar zwanger werd ik maar niet.

Toen heb ik toch nog een laprascopie en HSG (een jaar na de eerste operatie was dat) gehad om te kijken of er littekens van de operatie waren ontstaan maar dat bleek niet zo. Drie maanden na de kijkoperatie zijn we dan toch met IUI begonnen en de tweede was gelukkig raak. Daar is mijn zoontje Jens van geboren. Bij deze tweede zwangerschap zijn we in november weer begonnen en dat is eigenlijk meteen nadat we ons hadden aangemeld bij de gyn. Ook bij dit kindje was het raak bij de tweede IUI.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Teigetje - 16/05/2008 @ 11:06] - Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:58
Evy

Tigris,

Mijn zus stopte met de pil en ze was zwanger! Helaas draaide het uit op een miskraam op 9 weken. Ze heeft de pil nooit opnieuw genomen en de natuur zijn gang laten gaan. Ik denk na ongeveer een 10 tal maanden dat ze weer zwanger was. Ambertje is in Januari 2007 geboren. Ze heeft denk even een minipil genomen na de geboorte van Amber en in januari van dit jaar wist ze dat ze zwanger was van haar 2e. Die is in september voorzien.
Dus hou de moed erin he!!
succes
Evy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]