< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Mozarella

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/05/2008 @ 17:01
hw

Online Status
Als je zeker weet dat de mozarella GOED verhit is (dwz dat de temperatuur van de mozarella zelf boven de 80 graden, of liever nog boven de 100 is geweest) kun je het eten, ook als het van rauwe melk gemaakt is. Dit omdat de Listeria-bacterie (waar je bang voor bent in het geval van rauwmelkse kazen) niet tegen extreme hitte kan. Maar dat wil dus zeggen dat de mozarella door en door flink verhit moet zijn geweets, anders kan deze bacterie toch nog overleven! Zeker als je het niet zelf klaarmaakt, is het altijd maar afwachten wat er met het eten gebeurd is.
Om alle risico te vermijden zou ik dus toch voor mozarella van gepasteuriseerde melk kiezen.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 16:31
Anneke

Online Status Stuur bericht
MOZARELLA MAG JE ETEN !!!
Heb het zelf ook gehad bij mijn vorige zwangerschap ; had ongelooflijk zin in Mozarella maar dacht dit dit van rauwe melk was. Staat niet altijd op de verpakking heb ik gemerkt, maar het wordt wel degelijk gemaakt van gepasteuriseerde melk !!!
ETEN DUS MAAR

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 17:14

Online Status Bekijk profiel
hehe merci anneke!!

Khad er echt zin in , nu nog , kan wel elke dag mozarella eten hmmmm

groetjes Miss'ke en

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 11:42
Britt

Online Status Stuur bericht
hey dames idd: mozarella van gepasteuriseerde melk mag maar Anneke en Miss'ke: pas op want niet alle mozarella is daarvan gemaakt. Vooral de echte buffel mozarella is van rauwe melk gemaakt!
Maar de meeste mozarella's in de supermarkten zijn idd van gepasteuriseerde melk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]