[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/05/2008 @ 16:21 Nans ![]() | Ik ben met Nora op 6 maanden (zelfs wat later) gestart met stukjes eten, rapley dus. Dit schema volg ik: http://www.borstvoeding...lintroductieschema.html Via rapley voedsel introduceren kan ik echt aanraden. Op die site kan je daar meer info over vinden. Wat je schrijft van alles in de mond steken, dat is hun manier om te wereld te ontdekken, hun darmen zijn gewoon nog niet rijp genoeg om vast voedsel aan te kunnen. Veel succes, Nancy |
| 15/05/2008 @ 16:21 Nans ![]() | Ik ben met Nora op 6 maanden gestart met stukjes eten, rapley dus. Dit schema volg ik: http://www.borstvoeding...lintroductieschema.html Via rapley voedsel introduceren kan ik echt aanraden. Op die site kan je daar meer info over vinden. Veel succes, Nancy |
| 15/05/2008 @ 17:24 Kaatje ![]() | zeggen ze in ndl eerst fruit?? hier eerst groentes in B, grappig he:-) |
| 16/05/2008 @ 08:50 k'tje | Hey, bij mijn dochtertje (is nu 3j) ben ik iets na haar 4m begonnen met fruitpap. Ging prima. Een maandje later begonnen met groentjes en ook hier geen probleem. Toen had ik nog nooit van Rapley gehoord, en alles was dus gemixt. Bij mijn zoontje (net 1j geworden) ben ik rond 4m begonnen met groentjes. Hij had reflux, dus fruit zou te zuur zijn voor z'n maagje. En een maandje later ben ik begonnen met fruitpap. Groentepap maak ik altijd vers, want dat wil hij niet uit een potje. Fruitpap krijgt hij uit een potje als we weg gaan, vers als we thuis zijn. Ik baseer me ook op de lijst van Kind&Gezin. Vind die heel praktisch. Maar het is wel zo dat voeding die ze bijvoorbeeld vanaf 1j mogen hebben, dat ik dat al wel eens dierf geven toen m'n zoontje 11.5m was. Op die 2w zal het niet op aankomen. Maar die lijst is gebaseerd op wat maag&darmen aankunnen en zal wel niet voor niks opgesteld zijn, denk ik dan. Aardbeien wordt afgeraden voor 1j ivm allergiën. Maar in een potje fruitpap of yoghurt kan dat dan weer wél, omdat dat bewerkt is. Net zo met kiwi. Die pitjes zijn veel te moeilijk te verteren. Maar in een potje fruitpap zie je niet één pitje zitten, hé, dus dan mag je het geven. Zo is het mij toch altijd gezegd. Zoals bij alles: de gulden middenweg zoeken... ![]() K'tje |
[Reageer]

baby's eerste vaste voedsel - tegenstrijdigheden

hij is gestart met wortels en aardappeltjes, mmmm!!