< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Spiraal verwijderen...?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Spiraal verwijderen...?
15/05/2008 @ 20:51
anootje

Heykes allemaal,

Ik heb ooit ergens eens gehoord dat je bij jezejf een spiraal kan verwijderen.

Heeft iemand hier ervaring mee,,,? en is dit dan niet gevaarlijk,,,???

Groetjes
Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 21:08
Mickey Muis

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zou dat zeker niet doen hoor, want je kan zoveel fout doen en inwendig dingen beschadigen die misschien onherstelbaar zijn. De gyn weet perfect hoe het moet en heeft het er op een seconde uit. Ik zou het echt niet doen...waarom zou je het eigenlijk zelf willen doen en niet gewoon even langs de gyn of huisarts?

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 22:44
lina

Oei oei, ik zou dat toch ZEKER niet proberen hoor !! Zou zelf ook helemaal niet weten hoe eraan te beginnen, ik heb een spiraaltje maar heb het nog nooit gevoeld vanbinnen.
En dat de gyne het er op een seconde uit heeft... hmmm...dat kan dus ferm tegenvallen. Toen ik mijn vorige spiraaltje (dus voor de zwangerschap) eruit wilde laten halen, bleken (1) de koordjes weg (zoeken dus) en (2) het spiraal vergroeid in de wand van de baarmoeder. De gyne heeft zeker een kwartier moeten prutsen en pijn dat het deed ! Achteraf gehoord dat men in zo'n geval meestal het spiraaltje onder verdoving (of zelfs onder narcose) verwijderd, maar neen, mijn gyne zei: "Jij bent wel een flinke hé ?" en dus moest ik maar 'even' op mijn tanden bijten. Amaaai ! Ik zie er al tegenop als dit spiraaltje er op een dag uit moet...
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 00:25
Mickey Muis

Hey Lina, je hebt wel pech gehad he. Bij mij deed dat wel pijn, maar het was er echt meteen uit. In februari eruit gehaald en nu bijna 3 maand zwanger, dus alles is hier prima verlopen. Je gyn verwacht wel veel van je precies, want als dat voor die ene seconde bij mij al pijn deed, wat moet dat dan zijn als het zolang moet duren!

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 20:30

spiraal verwijderd
Hey,

Ik heb mijn spiraal laten verwijderen vorige week, was wel pijnlijk want spiraal zat 1cm dieper dan dat hij normaal moest zitten. Maar ik vraag me nu af of de er kans is dat ik direct nadien zwanger zou kunnen zijn, omdat de meesten zeggen dat de hormonen nog 2 maand in je bloed blijven.

Groetjes Eva
Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 19:37
Mickey Muis

Hey Eva,

Bij mij was het zo: ik heb mijn eisprong terug gehad na een weekje, dan twee weken later mijn regels, maar heel weinig, maar een dagje ofzo en dan nog bijna niks. Dus ik wist niet of het mijn regels waren, dus dat wil zeggen dat ik weinig slijmvlies in de baarmoeder had en niet fatsoenlijk zwanger had kunnen worden. Twee weken later terug een eisprong en dan was het wel goed in mijn baarmoeder, dus geen invloed meer van het spiraal, want toen ben ik zwanger geworden.

Is het de bedoeling snel zwanger te worden of juist niet?

veel liefs

Mickey

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 12:47

hallo

ik zou er ook zeker niet zelf mee aant prutsen gaan
stel dat je wat zou beschdigen dat vergef je jezelf nooit en het is maar weinig moeite om ff langs de H a te gaan toch?

is vaak als ie goed zit zo gebeurd

ik ben na't verwijderen na 4 wkn en 1 dag ongesteld geworden
succes!
groetjes angelque

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 10:46
barbara

Online Status
waarom zelf idd, je bent toch verzekerd dus de kosten voor de HA worden gewoon betaald :)
lekker laten doen toch

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]