< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Vertellen aan je werkgever??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Vertellen aan je werkgever??
16/05/2008 @ 02:26
Angela

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik ben bezig om zwanger te worden.Ik loop nu bij de gyn. Ik ga binnenkort met clomid starten. Wat ik dus weet is dat je elke keer naar het ziekenhuis moet gaan voor een follikel meting en bloed te laten prikken. Ik zelf woon in den haag.Alleen ben ik in behandeling bij de gyn in Leiden.Het is ook niet in de buurt het ziekenhuis dat ik ff snel daar naartoe kan gaan.
Nu heb ik een nieuwe baan waar ik over 2 wkn ga beginnen.Moet/Zal ik het aan mijn werkgever zeggen dat ik in behandeling bij een gyn. ben.En dat ik zwanger probeer te raken?

Kan iemand mij advies geven?
Of hebben jullie het aan jullie werkgever verteld?

Groejes Angela
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 11:02
a

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Angela , Je kan misschien iets vertellen dat je in behandeling bent , maar je hoeft niet de reden te vertellen . Dat is iets privé.
Ik moet toevallig vandaag na mijn clomidkuur bloed laten prikken en ik heb gewoon gezegd dat ik naar het ziekenhuis moet.
Probeer je afspraken na je werktijd te plannen ?
Uit eigen ervaring vind ik het vervelend dat iemand iets weet want je voelt de ogen naar je buik staren .
Veel succes met het zwanger worden

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 12:59
Nouki

Hallo,

Ik heb het dan weer wel volledig uitgelegd aan mijn baas. En hij heeft er helemaal geen probleem mee als ik 's morgens wat later kom omdat ik naar de gyn moest voor follikelmeting. Ik probeer mijn afspraken zoveel mogelijk 's avonds te regelen maar ja, soms gaat het gewoon niet anders, hé. Hier hebben ze er alle begrip voor.

Groetjes,
anouk

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:09
Lizzy

Hoi!

Ligt er natuurlijk wel even aan of je een contract hebt voor onbepaalde tijd of een bepaalde tijds contract.
Is de laatste het geval dan zou ik het niet vertellen nog, de kans op verlenging en dus inkomen in de toekomst bemoeilijk je hierdoor, misschien ben je direct zwanger maar misschien duurt het ook nog heel lang.

Ik was zwanger, tot het slechte nieuws eergisteren.
10 weken ben ik zwanger geweest, niets verteld op het werk ... en daar ben ik nu blij om.
Eind deze maand heb ik contractbespreking, stel dat ik het had gezegd ...
Ik weet niet of ze me dan hadden willen houden, nu krijg ik een contract voor onbepaalde tijd ...
Wat jullie wens is, is prive, vertel het totdat de kans op een miskraam minimaal is.

Ik werk als intercedent op een uitzendbureau, heb veel zakelijke contacten, ik weet hoe het kan gaan in het bedrijfsleven en dan ben je gewoon een nummertje ....

Kies voor jezelf!

liefs en succes!
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 15:34
titi

Hoi,

Tijdens mijn jaar dat ik behandeld werd met clomid, pregynl en alle onderzoeken wisten er enkel 2 dichte collega's wat er met mij, mijn lichaam gebeurde. Zelf wilde ik het nog even laten wachten. Want voortdurend werd je de vraag gesteld en hoe is het? Wat moet je nu doen? bla bla bla.

Het moment dat ik verlenging kreeg(werk in het onderwijs) heb ik mijn eerste IUI gekregen in augustus. Dit was een bewuste keuze zodat ik wist wie ik erop moest voorbereiden. Net voordat september startte en ik negatief had gestest ben ik naar de directeur gestapt.
Ik heb haar voor de keuze gesteld. Ofwel steun je mij in het zwanger worden en kan ik verder doen met de behandelingen ofwel moet ik mijn kinderwens staken. Ik kreeg duizend en één vragen over mij. Dit werd een zeer privé gesprek. Wat moet je dan allemaal ondergaan, wanneer moet je dit ondergaan,... Dus moet je gaan vertellen wanneer je je maandstonden krijgt, je inseminatie,... Ik heb wel de vraag gesteld om dit niet aan collega's te vertellen. Dit werd enorm gerespecteerd en in mijn 4 IUI behandelingen werd ik door dik en dun gesteund van mijn directeur.
Dus zou ik zeggen. Dit moet je voor jezelf uitmaken wat je nu doet maar weet wel dat je er constant mee geconfronteerd wordt door iemand die weet wat er in je lichaam aan het gebeuren is.
Veel succes met het zwanger worden.

toedeledoe

titi

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 17:32
Angela

Online Status Stuur bericht
Hallo Dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maandag weer op gesprek en dan hoor ik wat voor een contract ik krijg. Ik heb wel proeftijd van een paar maanden,dus ik w8 eerst tot ik die proeftijd voorbij zijn en als ik mijn contract hebt getekent dat ik het dan misschien aan mijn tealeider vertel zodat hij er rekening mee kan houden als ik naar het ziekenhuis moet voor onderzoek etc.

Ik heb hier op het forum gelezen dat er vrouwen zijn die ook in de avonduren naar het ziekenhuis gaan. Is dat in Nederland of Belgié?
Ik ga op 5 juni naar het ziekenhuis en dan ga ik het navragen of je ook in de avond uren langs kan komen. Dat zou echt helemaal geweldig zijn in mijn situatie.

Jullie horen nog van mij...

groetjes Angela
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 21:49
Claudia

ik werk ook in het onderwijs en heb ook in de mmm gezeten en ik heb het ook stil gehouden. Ik kon het altijd zo regelen dat het voor of na mijn werk kon. Ik had dan wel het geluk dat ik twee ochtenden per week vrij had. Als je de algemene afspraken al vroeg maakt kun je ze vaak buiten de werktijden plannen. Maar het is en blijft een heel gedoe....

bij mijn ziekenhuis in nl (heerlen) kun je nu ook in de avonduren gaan...

succes en hoop dat je snel zwanger zult zijn!!

[Laatst gewijzigd door Claudia - 16/05/2008 @ 21:50] - Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 19:22
watervrouw

Hallo, ik ben ook pas ergens niet begonnen met een contract van onbepaalde duur maar met een proeftijd van 6 maanden. Ik ben nu 1,5 mnd bezig en en heb zonet een mislukte 3de IVF achter de rug. Ik heb het verteld toen ik 3 weken bezig was tegen de vrouw van de baas die ook mee in het bedrijf zit. De 3 bazen zijn enorm meelevend en het is echt geen probleem als ik eens later kom of als ik eens een dag naar Leuven moet... echt de max... ik zou het aan iedereen aanraden.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 08:08
Divinia

hallo,
ik woon ook in den haag en heb net een nieuwe baan.
ben ook aan het klussen en mijn proeftijd is al wel voor bij contract van 6 maanden stel dat we nu zwanger zijn moet ik het dus ook vertellen.
daar zie ik wel tegen op oe vertel je zo iets? en zeg je het pas als je 3maanden zwanger bent of al eerder???

werkse groetjess

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]