< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » slaapritueel?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/05/2008 @ 11:43
yukie

dag dames,

bedankt voor jullie tips. wat mij erg is savonds na zijn laatste voeding dat hij zijn tutje nog wilt zodra die er uit valt begint hij te wenen en je kan natuurlijk moeilijk op en neer lopen voor zijn tutje. heb eigenlijk een beetje spijt van maar moest wel zijn tutje geven in de eerste weken want had niet genoeg voeding en we mochten niet meer geven dus had veel honger en weende alleen maar; alleen met een tutje was hij een beetje rustiger toen en nu heeft hij het aangeleerd denk ik.

ik probeer hem wel wakker in zijn bedje te leggen maar weent alleen maar de meeste keren tenminste soms is het ook zo dat hij dan in slaap valt. pappa is sneller met oppakken maar ik nie ik weet wanneer hij echt begint te huilen maar pappa nog nie vraagt iedere keer en huilt hij nu echt

ik had hem net in zijn maxicosi gedaan en een tekenfilm aan gezet nou vondt wel leuk iedergeval 20minuten heeft hij tv gekeken wel grappig natuurlijk kindje van 5weken

nu ligt hij gelukkig in zijn box op zijn buikje het komt ook denk ik door beetje buikkrampjes slaapt als een roos. leg ik hem meteen na de voeding te snel in zijn bedje? hoe doen jullie dat? hoe lang zit er tussen?

succes allemaal

groeten,
Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 13:26
meine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Yukie, probleem met tuutje herken ik hoor, viel er vaak uit en kindje wilde niet verder slapen, is nu helemaal gedaan, na haar laatste voeding valt ze in slaap zonder...dus mssch nog even vohouden...tuutje is grote troost, beter dan dan duimpjezuigen, het tuutje kun je later wegnemen, het duimpje niet he...

Het kan echt geen kwaad om je baby op te nemen als hij weent, je kan hem zeker voor de leeftijd van 7 maanden niet verwennen...wanneer ze huilen hebben ze wel nod aan iets, liefde, knuffels, verse pamper, honger...maar is nog niet om mama of papa om te tuin te leiden he... Lekker knuffelen als hij weent, worden ze zeemzoet van...

Annabel ook aangetrokken tot tv maar we houden haar er van weg, gemerkt dat ze afgeleid wordt, moeilijk drinkt als papa tv kijkt, en superwakker wordt...dus geen prikkels hier, zeker niet voor slapengaan...als ze wakker is probeer ik er zoveel mogelijk mee te spelen in haar box, op het verzorgingsmatje, etc. Dan wordt ze moe...E ik zet haar ook soms eens in de sitter met een speelboog...toen ze klein was zoals j kerel viel ze op die manier wel eens in slaap in de sitter, kan op zich geen kwaad als het niet te veel is...mar ik weet dat het op 5 weken allemaal niet zo makkelijk is, kindje zoekt nog naar ritme, help hem er wat mee...mssch heeft hij wat minder slaap nodig he...of is hij oververmoeid waardoor ij nu moeilijk inslaapt...

Na het eten zetten houden we ze nog een ganse tijd recht (10 min), nadien zeker nog een half uur in sitter...enkel na de laatste voeding gaat het iets vlugger...
Hier leggen we haar niet op het buikje, enkel lange tijd na eten, maar dit omdat ze makkelijk melk weergeeft...zou ze zeker niet alleen laten slapen op der buikje...nu ja, vroeger moest men dit wel doen...
Al venkeldruppeltjes geprobeerd voor in het flesje, helpt bij ommige kindjes tegen krampjes...

Veel succes...

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 14:03
yukie

dag meine,

jah ik gebruik al babyfen venkelolie druppels is dat maar denk niet dat het helpt.
als hij ooit in slaap valt op zijn buikje in zijn box of zo dan gaat hij niet naar zijn bedje laat ik hem in zijn box slapen als ik hem wel in zijn bedje doe dan op de rug of op zijn zij maar zeker niet op zijn buik daar ben ik te bang voor.

jah ik probeer hem te helpen maar lukt neit even altijd. hij slaapt nu al twee uur ongeveer heeft zijn laatste voeding om 9.10 gehad eigenlijk maar maak bewust niet wakker heeft zo weinig geslapen en wilde nog vandaag eigenlijk naar k&G gaan maar we zien wel we hebben nog tijd tot 4 uur en dat zou wel lukken denk ik.

we moeten toch ergens in ritme komen want moet misschien toch over 5weken werken ten eerste eerst werk gaan zoeken want ben nu al uit dienst gezet bij mijn werkgever en dan gaat hij naar oma.

bedankt voor je tips.

groeten
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 08:48
meine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Hela,

Nachten blijven hier toch we kort hoor...
Ik heb reeds vanalles geprobeerd, laatste fles om 23u, laatste fles om 21u of 22u, laatste fles groter, lichtje in kamer, geen lichtje,tuutje of geen tuutje, slaapzakje, pyama...etc.

Gisteren bijvb reeg ze eens om 21u30 haar fles, viel ze in slaap bij papa, wil ik ze direct in bedje leggen, pamper was reeds net, maar olalala...Annabel terug springlevend, helemaal opgewekt, alle geluidjes uit der toverkast halen om mama te bekoren, stampen met beentjes... Natuurlijk niet aangemoedigd en haar na een half uur in slaap gekregen was toen al 23u...en dan begint het...02u00, wakker, is tuut kwijt, 03u30, idem, 04u30, idem, 05u40, nogmaals, en dan hou ik het niet meer, heb ik een enorm slaaphoofd en probeer ik met haar samen nog wat te slapen...nu ja, Annabel slaapt, schuifelt naar mama toe en mama doet geen oog meer dicht...

Onze mop heeft eens een week doorgeslapen, van 23u tot rond 06u, dat was toen ze dikke Aptamil AR kreeg...nu weet ik niet waar het fout loopt hoor...vroeger viel ze sneller in slaap na haar laatste fles en dit op de buik van papa...nu is ze meer wakker 's avonds...ik peiger haar nochtans af...ze speelt in der parkje, maar dat houdt ze niet langer dan 20 min want dan wil ze er uit...ze heeft haar mat uurtje, mama wrijft haar in en Annabel vertelt en haallt allerlei maneuvres uit...

Overdag slaapt ze ook, heb eens gelezen dat mama' onterecht denken dat ze minder zullen slapen 's nachts als je ze te veel laat slapen tijdens de dag...blijkt niet waar te zijn...nu, als Annabel moe is overdag dan valt ze gewoon in slaap...

Jullie enig idee waarom ons dametje de nachten zo fijn vindt...
Zijn er nog waarvan beebjes moeilijk doorslapen...IK vernam dat het een tijdje kan duren vooraleer ze doorslapen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]