< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » proberen zwanger te worden

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
proberen zwanger te worden
03/09/2008 @ 15:00
Nana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ben heel goed gestart maandag! Heb een rustig klasje met 11 kindjes. Heb er terug enorm veel zin in en zit vol energie.

Mijn collega die voor dezelfde tijd was uitgerekend is ook terug moeten beginnen. Zij kwam maandag naar mij en zei dat ze begreep dat ik het er moeilijk mee had en nog steeds heb. Dat ik altijd tot bij haar mocht komen voor een babbel of vragen ivm met verdere stappen. Zij is zwanger geraakt door ivf. Dat deed me zo goed. Begon wel te huilen, want had dit nooit gedacht van haar. Pakte me echt.

Een kind is zo eerlijk. Kan toch pijn doen hé?.
Mijn kindjes van de klas vroegen er vorig jaar ook naar toen ik juist terug op school was na mijn miskraam. Ze waren nieuwsgierig, maar ook heel lief. Heb toen veel tekeningen en knuffels gekregen!
Toen het broertje is gestorven van iemand van de klas (doodgeboren) vorig schooljaar, hebben we hier toch even rond gewerkt. Was heel moeilijk voor mezelf, want het verdriet kwam terug boven. Toen stelden de kinderen ook zo'n vragen. Waarom gebeurd dat, waarom is je kindje niet in je buik gebleven, ...
Heel confronterend, maar zo eerlijk...

Mijn groene dagen komen er ook aan. De sfeer is hier opperbest, maar het ritme van de vakantie is nog niet helemaal uit ons lijf, dus weinig slaap en dus redelijk moe. Maar we zullen wel zien.
Niks meer forceren, nog een paar maanden rustig aan en dan toch stillekes aan verdere stappen zetten.

xx

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 19:23
nele

11 kindjes, lijkt mij perfect! niet teveel en niet te weinig, als er tenminste geen ettertjes tussen zitten
Wat lief van je collega! dat kan echt deugd doen he als mensen zo attent zijn.

ja, kindjes zijn onbevangen he. Ik kan er eignelijk beter tegen als een kind zo iets zegt dan als een volwassenen opmerkingen maken.
En omdat het van mijn neefje kwam, kon ik het zelfs apprecieren. toen wij klein waren begonnen volwassenen soms in het frans te praten als je iets niet mocht weten. Als kind haatte ik dit!!! Ik vin dhet wel goed dat we binnen de familie wel open zijn.
En verder is mijn neefje zo'n lieve schat.... s avonds speelde mijn vriend nog wat gitaar voor hen en mijn neefje zat zo helemaal in mijn arm gekruld, bijna in slaap aan het vallen echt vertederend
Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:30
nele

heb net gehoord dat mijn lievelingstante gestorven is, ze was wel al lang ziek, dus niet helemaal onverwachts maar toch triestig
Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:11
Nana

Leef heel hard met je mee. Als iemand onverwachts sterft, is het altijd even een klap. Mijn oma is ook plots gestorven een paar jaar geleden. Zij had al een mooie leeftijd, maar toch is het verschieten als zoiets gebeurd omdat je er niet op voorbereid bent.

Heb nog een kindje bijgekregen in mijn klasje, maar het is nen helen brave. Het is een leuk klasje, jonger dan ander jaren wat ik wel heel leuk vind. Er zitten er 2 'wildere' bij, maar zeker nog te temmen!

Mijn collega deed me echt een traan wegpinken in het begin van de week. Op vrijdag drinken we altijd nog iets om de werkweek af te sluiten en ze was haar tweeling gaan halen. En het was helemaal anders dan een paar maanden geleden. Het deed niet meer pijn. Ik zal ze niet snel vastnemen, maar de aanwezigheid van de schatjes deed geen pijn meer.

Geniet maar van je neefje en zo verzet je je gedachten weer even.

Mijn groene dagen zijn er, maar naar mijn gevoel (en witverlies) heb ik ze in het begin van de week gehad?! Zou ik nu terug een cyclus van 28-33 dagen hebben? We proberen het los te laten, maar niet altijd even makkelijk...

Hoe is het bij jou op het werk? Nog altijd even druk of al iets minder?

Ga nog wat voor school werken, de eerste weken zijn bij ons ook altijd een drukte!

Veel sterkte nog.
xx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:19
nele

hallo,

mijn tante was echt een super-vrouw, heel intelligent, heel lief, altijd klaar om te luisteren, ook altijd positief en goed gezind, zo zouden er echt meer moeten zijn, t was echt een schat! maar ze heeft een goed leven gahed denk ik, het leven dat ze zelf wou dus dat is wel goed. En door haar ziekte heeft ze de laatste maanden veel pijn gehad dus is het misschien beter zo.

He, da's raar, ik heb dat ook dat ik het veel moeilijker heb als vrouwen zwanger zijn dan eens de baby er is. Babies zijn zo schattig, daar kan je moeilijk 'boos' of 'jaloers' op zijn he.

hier ook (het begin van) de groene dagen denk ik (toch met die korte cyclus - dag 8 vd 25) en deze nacht toch even geklust. is het er bij jullie van gekomen?

ga eten
doei
Link naar deze reactie
Vandaag @ 14:01
Nana

hey,

Wij hebben nog geklust begin van de week (toen ik zoveel witverlies had) en hoop vanavond nog eens te scoren!
Morgen staat mijn ventje met de nacht dus gaat het er zeker niet van komen.
De voorbije week was ik zo moe omdat ik nog in het vakantieritme zat, dat het er niet echt meer van gekomen is.

Wel raar: ik heb al een paar dagen gevoelige tepels. Dat wil niet wijzen op een zwangerschap bij mij, want dit heb ik nog al meerdere keren gehad het voorbije jaar. Maar dit kreeg ik altijd na mijn eisprong! Nu zou mijn eisprong eigenlijk nog moeten komen als ik terug een lange cyclus heb (zie mijn banner). Dus het witverlies en deze gevoelige tepels wijzen een beetje in de richting van een vroege eisprong. Zou ik terug een kortere cyclus hebben?! Ik hoop het eigenlijk wel. Anderzijds hoop ik ook van niet, want dan zijn mijn groene dagen eigenlijk al even voorbij en heb ik ze niet echt benut.

We zullen wel gewoon afwachten en vrijen voor de fun, ook plezant zene... !

xx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]