< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » overdrijf ik?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
18/05/2008 @ 19:41
xxx

ik heb 2 kindjes uit vorige relatie. heb over 5 j mijn man leren kennen en verwachtten binnekort een .
dus voor zijn ouders is het hun eerste kleinkind en ook hun laatste want ga me laten sterriliseren. heb nl al 3(bijna toch) kz gehad.
vanaf ik zwanger ben, is het over baby dit en baby dat. wordt er zot van. overlaatst zei ze dat zij al naar doopsuiker gaan kijken is, zij zal wel kiezen en betalen voor haar kant van familie (kvraag me af waar mijn kids dan bijhoren??!!) mijn man direct dat wij dat gaan kiezen en iedereen in familie krijgt zelfste. dan wilt ze dat zowel meter als peter uit haar familie moeten komen!! denk het niet, maar mijn man staat er precies ook achter! wij moeten geen kledij of schoenen kopen, zij doet da wel, ze heeft trouwens al rekening geopend!! 2x dagen in week gaat baby naar daar gaan maar zij wil hele week, maar heb dat al duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil. zij wil dan wel dat direct blijft slapen (wat gelukkig mijn man ook niet wilt). ze weet gelukkig geslacht niet, houden dat geheim maar zij wil dat de naam kort moet zijn en moet iets betekenen. heb al meer gevoel dat het haar baby is, ipv de onze. en ben bang dat de mijn achteruit worden gestoken van wanneer baby er is. overdrijf ik nu of niet???
Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 19:45
even anoniem

Ha xxx
Ik heb deze irritaties ook gehad... En bij mij zijn ze alleen maar erger geworden. Zolang je deze goede bedoelingen toelaat, worden de bemoeienissen alleen maar erger.
Duidelijk zeggen wat je wel en niet wilt, en zorg dat je man achter je staat, en voor je opkomt!
succes
Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 20:06
xxx

bedankt voor je antwoord. met meeste sta mijn man achter mij ze. zeker over da doopsuiker!! ze zei dat waar mijn ma bij was. enkel over meter/peter twijfelt hij. zijn zus is direct als meter gevraagd maar ik heb geen man in familie, enkel broer maar die is al peter van mijn dochtertje. ik wil graag beste vriendin die zelf geen kindjes kan krijgen, is al 7j bezig met icsi enz.... zij vond dat de meter (zijn zus ) zich achteruit ging voelen met 2 meters. dus had ik gedacht voor op kaartje: mijn meter is.... en mijn suikertante is....
hier ging mijn man direct mee akkoord. wa vindt ge daarvan?
weet het allemaal niet meer ze...
Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:38
even anoniem

Ha xxx

Wij hebben bewust niet voor peters en meters gekozen, puur om dit soort dillema's uit de weg te gaan. (Wij hebben als eerste kinderen in mijn en zijn familie) Maar ik vind dat idee van meter en suikertante erg leuk!
Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:44
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Misschien een optie: 2 meters...
Wij hebben dat ook zo gedaan omdat er geen man beschikbaar was aan de kant van mijn man...mijn zusje was al meter.
Dus hier 2 meters...eerst dik tegen de goesting van bepaalde mensen, maar t is onze baby dus wij kiezen.
Voor de rest hebben ze zich hier gelukkig niet teveel met alles bemoeid...wel compleet overbezorgd zijn en zo (mijn mama toch).
Ik denk dat het niet makkelijk is als iemand anders alles al in jou plaats wil gaan plannen en regelen.
Proberen toch wat op je strepen te staan, want ik kan je zeggen als je kindje er is wordt het nog erger!

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:58
Esterke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Hoe goed ze het waarschijnlijk ook bedoelen, ik zou er toch een grens in trekken hoor.
Het blijft nog altijd jullie kindje en niet het hunne.
En als je nu al geen grenzen trekt, omdat je bv de lieve vrede wilt bewaren, zal het alleen maar erger worden. En wat dan, je hebt het toch altijd toegestaan...

Ik dacht vroeger ook altijd aan anderen, wat zouden anderen ervan zeggen enz... Sinds ik zwanger ben, heb ik de knop omgedraait, hier begon de schoonmoeder ook naar mijn mening te bemoeierig te worden en dit heb ik direct afgekeurt.
Het blijft jullie leven en ookal zijn zij uiteraard een deel daarvan, wil dat nog niet zeggen dat je naar hun wensen en regels moet leven, toch.
Je gaat daar achteraf enkel spijt van krijgen, maar dan is het wel te laat. De enige persoon met wie jij op dit vlak rekening moet houden is je partner.

Veel succes verder.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 14:42
Britt

Online Status Stuur bericht
duidelijk zijn in wat je wil en het dan op een beleefde manier duidelijk maken aan je schoonouders: desnoods door je man als ze het dan makkelijker aanvaarden.
Die van mij hadden ze ook hun eigen gewoontes en er waren er bij waarmee ik niet zo gelukkig was: gewoon duidelijk zijn en voet bij stuk houden. Nu schiet ik heel goed met hun op.
Ik heb ook wel schrik voor het moment dat ons kleintje er is maar ook dan ga ik duidelijk blijven.
Hopelijk begrijpen ze het zonder dat ik al te duidelijk moet zijn...

Succes!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]