< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » Prob met overgrootmoeder

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
Prob met overgrootmoeder
22/05/2008 @ 15:06
karen

Hoi,

Ik zit ook met een vervelende situatie wat overgrootmoeder betreft.
Het gaat om de oma van mijn vriend, ze is bijna 80.

Ons klein patatje is ondertussen bijna 4 maand en ze is er gek op.
Mijn vriend was ook al enig kind, dus zijn ze altijd gewend geweest om de jongste in de familie goed te verwennen.
Het probleem is dat ze ons kindje steeds wil vastnemen, wat op zich natuurlijk geen probleem is. Maar ze beeft enorm en denkt soms dat ze nog 25 is. Ze neemt hem dan heel onstabiel vast.
éen keer is het zelf gebeurd dat hij van haar schouder glijdde...
Sindsdien ben ik doodsbang als ze hem vast heeft...
Mijn vriend en ik hebben dan ook afgesproken dat ze hem mag vastpakken als we er bij zijn en als ze neerzit. Je moet natuurlijk niet denken dat ze zich iets aantrekt hiervan.
2 weken geleden was het weer zover... ze nam hem vast en begon te wandelen, mijn vriend vroeg of ze kon neerzitten, maar neen, ze deed haar eigen zin.
Ik ben dan uitgevlogen en heb gevraagd of dat nu zo moeilijk is om te zitten? Ze vroeg: 'Ben je bang dat ik hem ga laten vallen misschien' en ik heb 'ja' gezegd...
Sindsdien hebben heb ik haar niet meer gezien of gehoord, ik weet zeker dat ik de volgende keer weer met zenuwen zal zitten als ze mijn boeleke vastheeft...
Wat moet ik hier mee doen, k voel me daar echt ongelooflijk ambetant bij en wil geen ruzie met mijn schoonfamilie.
Mijn vriend is het volledig eens met mij, maar zwijgt liever voor de rust, maar ik ben zo niet...

mottige situatie

groetjes
xxx
Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 20:36
Angie

Online Status
Hey,

Ik kan je angst heel goed begrijpen een babytje is heel fragiel. Ik heb zelf een oma van 93 die op zich nog fitter is dan ikzelf (ze geeft nog turnles aan die ouw menskes van den home!) maar ze heeft toch ook wel wat last van "den beef" dus mag ze mijn kinderen ook pas pakken als ze zit. Mijn oudste zoon wordt 6 dus ze was ook al 87 bij zijn geboorte en toen zei ik haar ook: ale oma zet u neer dan kan ik u de kleine is geven, en ze heeft daar nooit een probleem van gemaakt ze vond het zelf normaal. Ik zou gewoon proberen om voet bij stuk te houden maar als reden kan je misschien wat veralgemenen. Dus als ze nog eens vraagt of je schrik hebt dat ze hem zou laten vallen kan je zeggen: een ongeluk is zo snel gebeurd stel dat je struikeld of iemand per ongeluk tegen je aan loopt. Wat je vriend betreft zou ik toch proberen hem te overtuigen er zelf iets van te zeggen het is tenslotte zijn oma. Ik begrijp dat hij er wat mee verveeld zit dat zijn oma zich beledigd zou voelen maar uiteindelijk wat is het ergst? Dat oma even loopt te pruilen of dat ze misschien toch je kindje laat vallen en dat blijvend letsel heeft? Ik wens je alleszins veel sterkte en hopelijk draait ze snel bij.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]