< 9Maand-Sponsor >

Nestlι Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » ziekenhuiskosten België

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
ziekenhuiskosten België
27/05/2008 @ 09:53
Ante

ziekenhuiskosten Belgi&euml;

Hey

Bij mijn vorige zwangerschap had ik een hospitalisatieverzekering bij DKV via het werk van mijn vriend. Ons dochtertje is met een geplande ks geboren, en ik denk dat we toen niet meer dan € 50 zelf hebben moeten betalen. Mijn vriend is ondertussen van werk verandert, waardoor ik ook die hospitalisatieverzekering kwijt ben.
Ik heb me toen onmiddellijk bij de christelijke mutualiteit een hospitalisatieverzekering genomen. Binnen 2 maanden wordt ons zoontje geboren -via natuurlijke bevalling normaal gezien- in hetzelfde ziekenhuis.

Nu is mijn vraag hoeveel ik deze keer zal moeten opleggen.
Ik heb er namelijk wat schrik van, aangezien ik bij DKV een hele goede verzekering had waar ik zelf de luxekamer mocht kiezen zonder daarvoor zelf extra kosten te moeten betalen. Ik vrees alleen dat de hospiverzekering bij de cm veel beperkter is, waardoor ik zelf veel zal moeten opleggen.
Zijn er nog mama's met een hospiverzekering bij de CM?

Bedankt voor de reacties!

Ante
Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 12:14
Evi

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik heb tweemaal een geplande KS gehad en heb altijd een hospitalisatieverzekering gehad bij de Lib. Mut. De eerste maal was de bevalling (na ziekenkas tussenkomst)nog zo'n 1100€ en daarvan heb ik zo'n 760 (max) teruggetrokken. De tweede keer (2007) was de bevalling (na ziekenkas tussenkomst) nog zo'n 1200€ (dagje langer in het ziekenhuis moeten blijven) en was ondertussen het max. bedrag dat de Hospitalisatieverzekering terugbetaald opgetrokken tot 1000€. Dus heb ik ongeveer zo'n 200€ uit eigen zak moeten bij betalen. Ik heb telkens de luxe-kamer genomen, dus al bij al valt dat nog goed mee. DKV is inderdaad een goede verzekering maar als particulier is die nogal duur geloof ik.

Groetjes, Evi
Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 13:03
Nadine

Hoi ,

ben in oktober 2007 bevallen en heb er van dinsdag tem dinsdag gelegen (8 dagen).
Met epidurale (geen andere medicaties bijgenomen had zelf pijstillers bij voor het geval van) ,middag voor de man en 2 dagen neo-opname dochter(hoog bilirubinegehalte in't bloed).

Kostprijs 1111€ waarvan ikzelf 135€ heb dienen te vergoeden.

Heb een CM-hospitaalplan en plus-plan.

Al bij al vond ik!
Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 16:21
Ante

Bedankt voor deze 2 reacties al

Zijn er nog mensen met hospiverzekering bij Christelijke Mutualiteit?

zou graag wat meer vergelijken, bedankt alleszins!!

Ante
Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 14:19
Sterreke

Online Status Bekijk profiel
Hoi allemaal!

Ik heb ook een hospitalisatieverzekering bij de CM maar ik vroeg me af wat hospitaalplus meer biedt bij de CM dan de gewone hospitalisatieverzekering die je kan nemen bij de CM? Uit de informatie op de website van de CM kom ik niet goed uit?

Dus wat is de meerwaarde en wat betaal je voor hospitaalplus als je al hospitaalplan van de CM hebt?

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 23:04
Nadine

CM plus plan geeft je een extra korting van een om en bij de 13€ (ietsje minder) per dag
Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 09:54

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

ik heb een gewone.
ben de woensdag binnengegaan om in te leiden, robbe heeft nacht in couveuse gelegen en heeft 3 dagen en 2 nachten onder de lamp gelegen. en de maandag ben ik naar huis gegaan.
de factuur was 1100 € en ik heb moeten 300 € bijleggen.

groetjes petra

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 10:06
Erika

keken jullie de factuur dan na, wat is er dan als persoonlijk aandeel gerekend?

Ben nu niet bij DKV of CM maar bij Fortis, en bij Myrthe moest ik persoonlijk gerief betalen (pamperdoekjes,thermometer en dat stuff) telefoon en BV compressen.

Zijn dit dan de erelonen van de gyn's op eenpersoonskamers bij jullie?

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 17:15
my baby

hoi
even een vraagje , ik ben verzekerd bij dkv en dan mag ik gewoon de luxe kamer nemen zonder ervoor hoeven bij te betalen of hoe zit dat?
niet dat ik onverwachts een hoge rekening ga krijgen he...
groetjes

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 18:55
Evi

Ik zou eens je polis nakijken daarin staan alle voorwaarden/beperkingen in vermeld. Zo ben je zeker... Ik vond de luxe kamer echt zalig...zoveel ruimte. De eerste twee nachten heb ik op een gewone kamer gelegen (geen luxe kamer vrij), als er iemand op bezoek was kon je bijna niet meer draaien.

groetjes,
Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 22:38
tati

ikzelf heb ook DKV via mijn werkgever, het enige wat je moet betalen is een franchise van €75 en eventuele extra medicatie of telefoongebruik enz..
hiervoor mag je zelfs voor de luxekamer kiezen. is allemaal inbegrepen in de verzekering

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 10:24
ik

Ik heb een week op materniteit gelegen met premature weeen op 32w en bij de bevalling op 36w ben ik 7 dagen gebleven, waarvan mijn zoontje 6 dagen neonatologie. De kostprijs totaal was om en bij de 3000 euro. En ik heb daar welgeteld 17 euro van moeten betalen, en dat was omdat die 17 euro een mustella badpakketje was en dat vergoeden ze niet. Ik ben verzekerd bij dkv en betaal nu voor mijn man maandelijks 20 euro en mijn zoontje en ik betalen 3 maandelijks iets van een 100 euro voor ons tweetjes. Wel duur, maar het loont wel.
Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 10:37
my baby

ik heb mijn kamerkeuze vastgelegd en voor de grote kamer gekozen , toch maar ni de luxe genomen . maar is ook wel een grote kamer , hoef ik mij niet zo opgesloten te voelen.

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 12:08
Sterreke

Ik, ben je via je werk of het werk van je man verzekerd? Want das echt wel heel weinig...

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 12:26
G

ik heb een hospitalisatieverzkering bij ethias (medi-comfort) en moet ook enkel een franchise van 75 euro laten vallen. alle ziekenhuiskosten (ook luxekamer!) en medische kosten van 2 maanden voor tot 6 maanden na de bevallingen worden volledig terugbetaald.
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 09:16
Sterreke

G, ben je via het werk of zo verzekerd of heb je zelf een hospitalisatieverzekering genomen? Zo ja, wat betaal jij als ik vragen mag?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]