< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » zwemmen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/05/2008 @ 12:09
maaike22

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Kan ik gaan zwemmen in centerparcs met mijn kindje van 2 maanden???

gr Maaike

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 12:14
laura1979

Hoi,

Ze zeggen dat je vanaf 6 weken met je kindje mag gaan zwemmen, maar het CB heeft mij aangeraden om pas met 3 maanden te gaan zwemmen. Ik heb in een ander onderwerp gelezen dat ze kinderen weigeren als ze nog geen prikjes hebben gehad.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 12:35
wonder'tje

Online Status Stuur bericht
hey maaike ,
ik wou toen ons meisje 2 A 3 maand was ook een weekendje naar centerparks en met haar kinderbadje maar we moesten het uistellen want onze kinderarts en ook kind en gezin zeidde dat het pas mocht vanaf 6 maand omdat ze dan ook de belangrijkste spuitjes hebben gekregen !dus wij stellen het nog een beetje uit
steph
Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 13:44
Mama!!!

Waarom 6 maand eigelijk
4 maand dan toch ook
Anouk heeft haar laatste spuit gekregen op haar 4 maand
nu is de volgende pas op een jaar

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 16:51
kimmie

hey hey

elke keer kom ik dit onderwerp weer tegen
hier in almere buiten in het grote zwembad...doen ze aan babyzwemmen vanaf 6 weekjes...als dit echt niet zou mogen zou dit ook niet bestaan!
even niet te min dat er vast ook wel zwembaden zijn waar het niet mag hoor!

ik ben met 6 weekjes met sterre gaan zwemmen...en ze is echt een hele grote gezonde dame hoor..

succes..

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 18:31

hey,

hier ook met robbe beginnen zwemmen vanaf 8 weken. en in centerparcs is het water meer verwarmd dan in een gewoon zwembad.
ik zou het gewoon doen meid maar zodra ze rillen en blauwe lipjes krijgen of beginnen halen eruit halen en ffkes verwarmen met handdoek. wij zijn ook eens naar sunsparks geweest en robbe heeft telkens driekwartier in het water kunnen zitten, wij speelde en zwemde met hem in ons armen dat hij lekker in beweging bleef.
en na driekart gingen we eruit hem lekker gerold in handdoek en na uurke weer het water in. hij schaterlachte van plezier en plonzen dat hij deed in het water ging zelfs paar keer kopje onder zonder te panikeren. dus ik zou er gewoon voor gaan hoe vlugger dezek indjes met water beginnen des te grotere waterratjes het worden, wij zullen allesinds van dezomer nog eens gaan spetteren.
het is zo fijn met die kindjes !!! ik kijk uit om een zwembad in de tuin te zetten hahaha

groetjes petra

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 18:37
Yvette

Zwemmen vanaf 4 maand, i.v.m. chloor dat ieder zwembad gebruikt. Natuurlijk mag je eerder, maar het zwembad waar ikw erk, raad dat echt af!

Veel plezier!

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 18:40
Kaatje

ik vroeg dat ook aan de KA, en weet je wat die zei? ga jij lekker zwemmen, van zodra jij het over je hart krijgt een baby in bad te doen in 30 graden.nou, dat doe ik dus NIET met een baby van 6 of 8 weken....

trouwens, de chloor in zwembaden is heeeeeel slecht voor baby's!! net als hun longen ontwikkelen, krijgen ze te veel chloorlucht binnen en dat belast hun longen, met zelfs potentieel problemen later!!
dus ik ga niet naar overdekte zwembaden met kinderen onder het jaar.
En hier thuis in ons zwembad gaan ze maar vanaf ze een maand of 9 zijn.Onze oudste is nu bijna 3 en die is na 15 minuten in het water al blauw, dus een baby??

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 08:04
Liz

Gewoon doen! Er zijn altijd speciale badjes voor de kleinsten die 33 graden zijn en waar ze met een zoutoplossing zuiveren ipv met chloor! Wij zwemmen met Amber sinds ze 6 weken oud is (dus ook voor de prikjes) en ze vindt het geweldig en is echt niet ziek geworden hoor!

Zwem ze!

Groetjes Liz

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 09:34
Yvette

In het zwembad waar ik werk, werken ze ook met een zoutopslossing, maar echt waar, dat is gewoon chloor, iets minder heftig toegdiend, maar je merkt het echt gewoon, als je echt allergisch bent, kun je bij ons ook niet zwemmen.

Nergens trouwens, behalve in een zoutwaterbad, wat ze weleens bij die kuuroorden hebben. Gewone zwembaden hebben ALTIJD chloor.

Als dat er niet zou zijn, en je het water (heel veel liters) constant moet spoelen kost een entreekaartje ene godsvermogen. Zodra er maar een paar uur geen chloor wordt toegediend, is het water al groen.

Even als uitleg, dat een zwembad gewoon nooit chloorvrij is.

Persoonlijk vind ik zwemmen met een kindje van 4 maand vroeg genoeg, net als wat Kaatje zegt, je doet je kind immers ook niet in een bad van 30 a 31 graden.

Toch???

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 10:05
nien

Ik heb het er met een vroedvrouw en kinderverzorgster over gehad, en die zei dat het in principe kan vanaf 6 weken, maar dat ze er meer plezier van hebben als ze wat gewend zijn aan het koude water.
Dus sinds Jenthe 9 weken is ben ik haar aan het laten wennen aan koud water: als ik met haar in het grote bad ga (2x per week, de rest is in haar babybad met warm water) dan laat ik het water geleidelijk aan kouder worden. We zitten nu op zo'n 34-35 graden en we gaan volgende week voor het eerst zwemmen!

Mijn nicht gaf me ook de tip om de maxicosy mee te nemen en aan de kant te zetten met daarin dan de handdoek e.d. Zij zorgde altijd dat ze haar kindje de fles kon geven vlak na het zwemmen (20min zwemmen, daarna baby eruit, groter kindje kon nog blijven zwemmen met de papa)omdat ze daar ook wat warmer van kregen.

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 14:07
Kaatje

dan mag nog je kleine badje met minder chloor zijn, tis die lucht die daar hangt he, die schadelijk is.
nee, ik doe het niet. en ik steek mijn dochter van 8wk ook niet in een bad van 34 graden. ik heb trouwens nog nergens een kinderbad van 34 graden gezien hoor, dat is ronduit gevaarlijk, zo warm water met al die mensen!!

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 12:45
nien

tja kaatje, het is afwegen welke risico's je wil nemen met je kindje he... Ik neem het risico dat ze ziek wordt, want dat kan je toch niet vermijden, en ik krijg er (hopelijk) leuke momenten voor in de plaats!
(mss raar geformuleerd, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 12:50
Liz

Ik snap precies wat je bedoelt Nien! Zo dachten wij er ook over, en we genieten nu al ruim een jaar!!!
Over dat warme water: dat is echt niet gevaarlijk hoor! Je gaat toch thuis ook niet in een koud bad zitten? Dat warme bad is in ons zwembad speciaal voor baby's, peuters, zwangeren, gehandicapten en bejaarden. Dus niet voor jan en alleman. En het is ook nog eens in een aparte (gesloten) ruimte, dus je hebt geen last van de rest van het zwembad en eventuele geuren (maar dat vind ik toch raar, die horen er toch bij??? Daar zie ik dus echt geen gevaar in...)
Maar laten we ieder gewoon zelf bepalen en doen wat voor ons goed voelt, dan zijn we allemaal tevreden! (En onze kleinen hopelijk ook!)

Voor degenen die zwemmen: veel zwemplezier!!!
Voor degenen die wachten: veel ander plezier!!!

Groetjes Liz

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 13:28
Geja

Hai,
De meningen en adviesen zijn er heel verschillend in.
Wij zijn met(even kijken in mijn agenda:)12 weken voor het eerst gaan zwemmen bij center parcs.
Het leek mij heel leuk maar vond het niet leuk. Veelste druk, veel zorgen. Paar weekjes later voor het eerst babyzwemmen.
Lekker rustig met begeleiding. Vond ik veel leuker maar toch....
Vonden wij het pas ECHT leuk sinds zijn nekjes stevig is. En hij het wat minder snel koud krijgt. Want echt..zo vroeg ben je meer tijd kwijt aan uitkleden, adrogen, aankleden dan aan het zwemmen zelf
Mocht er hier een tweede komen zou ik niet zozeer kijken naar leeftijd.
Maar naar hoe stevig het nekje is.

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 13:31
Kaatje

dat warme water is gevaarlijk voor bacteries; daar zitten zoveel mensen in, en in warm water groeien bacteries veel sneller. kindjes plassen in dat water, bah...
en tis niet de geur zelf he, maar de chloor die er hangt, erg schadelijk voor de longen.
nee, overdekt zwembad blijf ik lekker buiten, tot ze een jaar oud zijn.
Natuurlijk wordt een kindje ziek, ik heb zelf een kleuter, en een baby, en die kleuter brengt ook allerleu snotpieten mee van school. maar ik zoek het niet zelf op. Ieder zijn gedacht, idd.

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 12:34
nien

@ geja: wij hadden ook vanaf 8 weken al plannen om te gaan, maar hebben gewacht tot nu omdat haar nekje nu veel steviger is en we al veel hebben kunnen 'oefenen' in ons bad. en idd, zelf dat bad is nu al veel leuker dan met 8 weken, want nu moet ik niet zo veel schrik meer hebben dat ze plots haar hoofdje laat vallen :-) (ik moet wel zeggen: ons jenthe heeft al een heeeel sterk nekje)

Ik kijk er in ieder geval echt naar uit, omwille van het contact tussen mama-papa-kindje, omdat zij er extra ontwikkelingskansen mee krijgt, maar vooral omdat ze een echte waterrat is en er zeker van zal genieten! En die bacteriën, die neem ik er dan wel bij... ze moet toch ergens een weerstand opbouwen he?

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 18:35
nien

het was dus idd zo leuk als ik gehoopt had! ze heeft geen kik gegeven, keek de hele tijd van hier naar daar en na het zwemmen is ze als eenblok in slaap gevallen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]