[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 31/05/2008 @ 16:57 Annick | Verlof medische bijstand (België) Hey iedereen, Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit onderwerp, maar aangezien het hier om een forum kindjes met handicap is post ik het hier. Bij mijn dochtertje is biotinidase deficientie vastgesteld, een zeldzame stofwisselingsziekte. Mits ze de juiste medicatie neemt, zal ze echter nooit ziekteverschijnselen vertonen (zonder medicatie ontwikkelingsachterstan, epilepsie, haaruitval, exeem en coma). Nu mijn vraag, ik zou graag via RVA verlof voor medische bijstand nemen. Is er iemand die dit al heeft gedaan en waren ze heel strikt? Ik zie het immers echt niet zitten om terug aan de slag te gaan... Maar nu heeft ze dus geen verschijnselen he, alhoewel de ziekte op zich toch ernstig is... Kan iemand mij helpen? |
| 01/06/2008 @ 13:09 Annick | Hey, Alvast bedankt voor jullie reacties... Ik heb nu toch al meer hoop dat het er toch door zal komen. Natuurlijk had ik liever gehad dat ze die vieze ziekte niet had, maar ben al blij dat ik dan toch nog even wat langer bij haar kan zijn. Veel succes met jullie kindjes |
| 18/06/2008 @ 12:29 Jessy ![]() | Mijn dochtertje is momenteel 3 jaar en is doof geboren. Ze heeft sinds vorig jaar een cochleair implant. Wekelijks moet ze 2x naar het revalidatiecentrum om opgevolgd te worden door de logopediste en audiologe. Ik heb hiervoor dus ook medische bijstand aangevraagd. Ikzelf heb gekozen voor 4/5de medische bijstand waardoor ik dus 1 dag thuis ben per week. Plus de halve dag die ik sowieso heb in ons bedrijf. Het is de sociaal assistente van m'n werk die me deze regeling zelf heeft voorgesteld. Op het aanvraagformulier staat medische bijstand voor een zwaar zieke persoon, maar je dient dus nergens aan te geven welke ziekte het is. Bij mij heeft de RVA de 'zware ziekte' van mijn dochter dus ook aangenomen en ik krijg dus maandelijks een vergoeding van hen. De behandelende arts dient enkel op 1 van de pagina's zijn handtekening en stempel te zetten, zelfs geen uitleg over de ziekte. De 4/5de loopbaanonderbreking voor medische bijstand kan gedurende twee jaar. Dit is wat betreft volledige onderbreking (komt van site RVA) : Per zwaar zieke patiënt: U kunt uw prestaties volledig onderbreken per periode van minimum 1 maand tot maximum 3 maanden. De periodes van volledige onderbreking, bekomen in het kader van de medische bijstand, kunnen al dan niet opeenvolgend verlengd worden tot maximum 12 maanden. De maximumduur van de volledige onderbreking kan verlengd worden tot maximum 24 maanden, indien: 1. Het verlof voor medische bijstand gevraagd wordt voor een kind jonger dan 16 jaar dat u uitsluitend of hoofdzakelijk ten laste hebt. 2. U alleenstaande bent, dit wil zeggen indien u uitsluitend en effectief samenwoont met één of meer kinderen ten laste. Deze twee voorwaarden moeten tegelijkertijd vervuld zijn. Opgelet : de uitbreiding van de maximumduur is mogelijk in alle sectoren behalve het onderwijs Het moment van indiening valt te zien van werkgever tot werkgever. Bij ons is dit minimaal 1 week op voorhand dat je je ingevulde formulieren dient over te maken. Zij vullen op hun beurt dan ook hun deel in en eens alles ingevuld is dien je ze op te sturen naar de RVA. Op de site van RVA kan je een infoblad afdrukken over deze materie: http://www.rva.be/D_opd...edisch/Am_Mb/InfoNL.pdf Het aanvraagformulier zelf vind je op : http://www.rva.be/D_Ego...Fiches/C61fs/FormNL.pdf Let wel dit is het aanvraagformulier voor mensen uit de privé-sector. Hoop dat je hiermee wat bent. Groetjes, Jessy |
| 02/07/2008 @ 14:40 Annick | Hey Jessy, Ik ben vandaah op het werk geweest om de papieren af te geven om ze te laten invullen. Ik ben toch al een pak geruster nu ik toch nog wat langer voor mn schatje zal kunnen zorgen. Bedankt voor de info trouwens. |
[Reageer]

Verlof medische bijstand (België)