< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » pil, spiraal of inplantaat?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
pil, spiraal of inplantaat?
01/06/2008 @ 22:47

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

sinds vorige maand neem ik opnieuw de pil 'mercilon' na een stop van een half jaar.
donderdag heb ik de laatste ingenomen.

sinds maandag had ik al wat last van lichte menstruatiekrampen, die zijn sinds donderdag erger geworden (heb woensdag een uitsrijkje laten nemen, mss daardoor).
vrijdag en zaterdag waren deze ook zo pijnlijk dat ik niets kon doen thuis, ben gewoon op bed gaan liggen met een kersepitkussentje.
sinds vrijdag ook barstende hoofdpijn tot deze morgen
deze morgen zo pijnlijk dat de tranen in mijn ogen stonden en dat trekt dan tot in mijn nek. ik ben dan opgestaan, en meteen een dafalgan van 1gr genomen en een kersepitje in mijn nek heb gelegd en terug bed ingekropen.

de dokter had een doos van 13 strips voorgeschreven, maar als dit zo gaat blijven zie ik er zooooooooo tegenop om die te blijven nemen
zonder de pil heb ik ook wel last, maar nog niet zo erg
in het verleden heb ik ook al yasmine en marvelon gehad, ... met natuurlijk hetzelfde resultaat

soms denk ik eraan om voor een spiraal te gaan of z'n inplantaat (staafje dat onder de huid wordt geplaatst.)
heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Liezje

Link naar deze reactie
01/06/2008 @ 23:07
Hannie

Hoi,
Ik heb ervaring met een spiraaltje omdat ik ook genoeg had van de pil.
Ik vond het een drama. Het plaatsen ging moeilijk omdat mijn baarmoeder onder een hoek lag. Ongeveer het eerste half jaar heb ik veel pijn gehad en krampen gehad. Daardoor ook problemen met klaarkomen omdat dat pijn deed.
Na het half jaar begon het wat beter te gaan.
Na 1,5 jaar begon ik opeens veel te bloeden tijdens mijn menstruatie. Zo erg dat op het moment dat mijn menstruatie begon ik binnen 20 seconden in mijn broek lekte.
Toen was het voor mij genoeg. Ik heb hem eruit laten halen en de problemen waren meteen over. De gyn kon mij nog wel vertellen dat het vaak beter verloopt bij vrouwen die zwanger zijn geweest en dus de baarmoeder een beetje opgerekt is.
Mijn zus had trouwens helemaal geen problemen met een spiraaltje.
Die vond alleen de krampen na het plaatsen erg pijnlijk.

Na het spiraaltje ben ik op advies van de huisarts overgegaan op de Nuvaring. Ook weinig hormonen omdat het lokaal werkt. Je houdt hem 3 weken in en dan 1 stopweek. Het is even wennen maar na een week had ik hem helemaal goed zitten en voelde niks meer. Tijdens de sex ook haast nooit last van gehad (mijn vriend dus, haha).
Lekker makkelijk omdat je je ook op een site kan inschrijven die je een smsje stuurt als hij in of uit moet.
Ik ben daar erg tevreden mee geweest.

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 17:10
wish

Hallo,

Ik heb zo een staafje laten plaatsen. Op zich had ik daar weinig last van, maar soms kwam er wel een ms door. Ik voelde dat dan wel aankomen, maar op zich is het niet zo leuk dat je niet echt op voorhand weet of je ms gaat hebben of niet. Het plaatsen was een fluitje van een cent. Het uithalen vond ik pijnlijk, na 3 jaar is het natuurlijk vergroeid.

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 18:39

bedankt voor de reacties!

zo te lezen kan ik beter de pil blijven nemen
lang leve de kersepitkussentjes

groetjes liezje

[Laatst gewijzigd door Liez1983 - 02/06/2008 @ 18:40] - Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 07:06
dieke 9Maand Moderator

Stikvervelend he liezje, het feit dat er nu al zoveel keuzes zijn op het vlak van anticonceptie, maar er voor heel wat vrouwen nog steeds niet het ideale tussenzit!

Ik zit momenteel met hetzelfde grote probleem! Ik heb nog steeds niet beslist welke vorm van anticonceptie het hier zal worden na mijn bevalling.

De pil geeft mij ook enorme klachten zoals hoofdpijn etc. maar ik denk dat ik er toch opnieuw zal aangaan, ook al omdat ik nu zo'n 5 jaar pilloos ben en er endometriose werd vastgesteld vlak voor deze zwangerschap. De pil kan dat positief beïnvloeden. Maar elke maand opnieuw die vreselijke hoofdpijn, daar kijk ik toch ook absoluut niet naar uit!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:17

ik weet ook niet zo goed wat te kiezen na de bevalling denk dat ik toch maar gewoon weer aan de pil gaat mirena teveel negatieve dingen over gelezen zon staafje lijkt me 3x niks! zon ding dat je in moet brengen lijkt me ook niet echt wat dus dan maar weer gewoon de pil!

Vermoedelijke bevalling op 18/10/2008.
Al 39 weken en 2 dagen zwanger (98.55% ver), nog te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:51

hey dieke,

die hoofdpijn is gewoon verschrikkelijk hier.
je kan het totaal niet vergelijken met 'gewone' hoofdpijn.
vorig jaar had de dokter gezegd dat ik 3x per dag dafalgan 1g (voor de maaltijd) + brufen (na de maaltijd) moest nemen. maar daar ben ik ook heel snel van afgestapt. ik was gewoon een zombi eerste klas

ik denk dat ik het ook gewoon bij de pil ga houden en de ongemakken erbij zal moeten nemen.
heb ook al teveem negatieve dingen gehoord en gelezen over een spiraal en een inplantaat... daar is nog een beetje twijfel over.

groetjes Liezje
en heel erg bedankt voor de reacties! (andere reacties zijn ook nog altijd welkom)

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:56
Bieke

Ik heb ook een spiraaltje (Mirena) en heb totaal geen bijwerkingen!Ik denk dat dat echt wel afhangt van persoon tot persoon waarvan je wel last hebt en waarvan niet. Van de pil had ik trouwens ook geen last en jullie duidelijk wel...
Het plaatsen van het spiraal ging bij mij zonder problemen, was op een minuutje gebeurd, in het begin nog een beetje licht bloedverlies gehad en nu al maanden geen maandstonden meer. Voor de rest ook geen bijwerkingen zoals hoofdpijn of gezwollen buik. Ik ben dus wel heel tevreden van mijn spiraaltje.
Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 11:15
an

Mirena spiraal
Ik ben jaren pilgebruikster geweest en wou na mijn laatste zwangerschap iets definitievers.
Mij werd het Mirena spiraal aanbevolen door de dokter (die kent je hopelijk het beste en weet wat er op de markt is).
Het plaatsen duurt 10 min. Waarvan 9,5 min. nodig zijn om de dokter zijn spullen klaar te laten leggen. Je voelt er werkelijk NIETS van. Achteraf krijg je krampen omdat je baarmoeder moet wennen aan een "voorwerp", en het net zoals bij een bevalling wil "uitdrijven". Die krampen zijn te vergelijken met maandstonden en duren max. 2 dagen (in afnemende mate, natuurlijk). Nadien kan je een half jaar lang "spotbloedingen" hebben. Daarna kom je de zaligheid zelve tegen!:
- nooit meer je regels
- nooit meer dure maandverbanden moeten kopen (reken maar eens uit)
- de hormonen zijn plaatselijk dus alle nadelen van de pil (opgeblazen gevoel, gespannen borsten, gewichtstoename, verlaagd libido,...) zijn WEG!
- altijd kunnen gaan zwemmen, sauna,...
- niet meer aan de inname moeten denken
- altijd kunnen vrijen
FANTASTISCH!
Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 12:50
barbara

Online Status
ik heb gister een spiraal laten zetten,
het is niet echt feestelijk zo naakt voor de dokter..
en je voel wel dat ie in je zit te vroeten, haha maar echt erge pijn doet het niet.. het is niet zo prettig maar het is ook wel snel gebeurt
ik zou het zo nog een x doen als het moet..

en tot nu toe nog nergens last van, gister een klein beetje buikpijn en vanmorgen even wat steekjes maar momenteel niks,
nou hopen dat het ook goed blijft gaan, maar het zetten is iig niet zo erg, als je al kinderen hebt gehad zit ie er zo in

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 21:56
Emmeke

Hoi,

En wat dacht je van een Nuva ring? Na een onverwachte zwangerschap doorheen mijn pil, ben ik hier op overgestapt. De eerste 2 maanden eventjes moeten wennen aan de hormonen, maar daarna ging het prima! Is alleszins lager gedoseerd dan de pil en veiliger.

Groetjes!

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 22:00

misschien wel,

maar schrikt me wat af omdat het z'n gesukkel lijkt

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 21:36
Emmeke

Valt best mee hoor Ik dacht in het begin ook toen de gyne mij die ring liet zien "hoe moet dat daar ooit in en hoe blijft dat zitten, hihi Maar geloof me, het zat meteen van de eerste keer goed en je voelt er niets van. Zelfs bij het vrijen kan ik hem gewoon inlaten omdat we er beiden niets van voelen. De meesten niet denk ik hoor.

Zijn jullie in de korte toekomst van plan om aan kindjes te beginnen? Dan zou ik sowieso niet kiezen voor een spiraal of implanaat. Bij mij wilde de gyne ook niet echt een spiraal zetten als ik binnen de 5jaar weer zwanger wilde worden. Veel te duur zei hij... En dat is eigenlijk ook wel

Véél succes met je keuze!

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 23:15

ik heb een kinderwens die ik graag zo snel mogelijk in vervulling zou willen zien gaan
maar momenteel zit het er toch niet direct in

ik ga de volgende keer er eens rustig met de dokter over babbelen
en zal het voorlopig maar bij de pil houden denk ik

moet wel toegeven dat met de pil mijn regels minder hevig zijn, maar heb meer last van krampen, hoofdpijn en rugpijn

groetjes Liezje

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 14:03
Emmeke

Oh jammer Liez als je kinderwens moet wachten hè Lijkt me echt niet leuk...

Nog veel succes met je keuze alleszins!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]