[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/06/2008 @ 14:34 liesje | Hoi, Gisteren was het doopfeestje van ons dochtertje. Mijn ouders en de ouders van mijn vriend hebben elkaar nog niet zo vaak gezien (ook al zijn we al jaren een koppel) en gisteren zaten ze eigenlijk voor het eerst een hele namiddag samen. Er is zeker geen ruzie geweest, maar het was duidelijk dat het niet klikte... Er werden soms venijnige opmerkingen gegeven of 'steken onder water'. Deze morgen heb ik even mijn moeder gehoord en ze had het heel moeilijk met de manier waarop mijn schoonouders met mijn dochter omgaan: teveel vastpakken, overkussen, in slaap wiegen (terwijl mijn dochtertje liever gewoon zelf inslaapt)... Er waren ook nog andere opmerkingen en ook opmerkingen over mijn schoonbroer. Ik weet zeker dat mijn vriend zijn ouders ook niet veel moeten weten van mijn ouders, dat zag ik aan hun houding. Ik weet niet of zij hier al met mijn man over gesproken hebben... Maar wat zouden jullie doen? Dit gewoon zo laten of er openlijk over praten? Met mijn vriend kan ik hier wel over praten. Echt een leuk gesprek is het niet, maar we kennen mekaar goed genoeg om hier geen ruzie over te maken. Maar moet ik hier met mijn ouders over spreken? En mijn vriend met zijn ouders? Of laten we het beter zo? Ik hoop dat mijn dochter hier nooit hinder van zal ondervinden. Het is niet dat ze mekaar nog snel zullen zien, maar toch... Ik wil niet bij elk feestje dat we voor ons dochtertje organiseren gestresseerd zijn over wat er kan gebeuren, terwijl dit leuke gebeurtenissen moeten zijn. Wat is jullie mening hierover? Alvast bedankt!! Elise x |
| 02/06/2008 @ 20:07 Liz ![]() | He Sabba, Ik wist niet dat wij dezelfde schoonmoeder hadden! Hahahahah! Groetjes Liz ![]() |
| 03/06/2008 @ 11:11 Sabinatje ![]() | Hoi Liz, ja is dat dan zo? Hahaha erg hé zo'n schoonmoeder hebben? Als ik andere mensen hoor zou ik zo willen ruilen! Grtz |
| 03/06/2008 @ 19:49 Liz ![]() | Ja, zonder erover na te denken! Maar ik vrees dat mijn man haar nog zou gaan missen ook (tja, als je niet anders weet...) Sterkte ermee! Hahahaha! |
| 04/06/2008 @ 11:47 Annick | Hier net hetzelfde probleem... Maar er is nog een 3de factor, mijn ouders zijn gescheiden en sinds mijn vader hertrouwd is komen mijn ouders dus NIET meer naar eenzelfde feestje.. Maar ze doen maar, ik trek het me niet aan, ik vind het alleen jammer voor mijn kindjes.. De oudste van 7 kan tranen met tuiten wenen omdat opa niet komt Zolang de schoonfamilies maar 'beschaafd' blijven ben ik al lang blij, het is toch hun probleem? MAar als je ermee zit zou ik het er wel eens over hebben, dat ze in het belang van de kinderen op zn minst die 1 of 2 keer per jaar eens even eerst aan hun kleinkinderen denken en hen een fijne (verjaar)dag geven (want zij voelen dat aan he) groetjes |
| 04/06/2008 @ 16:32 Annick | Echt lastig he, kunnen mensen in het belang van hun (klein)kinderen niet even hun geschillen opzij leggen, t is toch maar voor 1 dagje per keer he... Hier wordt maar 1 feest gegeven, diegene die niet komen hebben pech.. Ze mogen nog net op een andere dag komen maar dan doe ik niets speciaals hoor (geen hapjes, of de hele retemeteut) groetjes |
| 06/06/2008 @ 09:22 fanny | Ik doe bewust geen feestje met de 2 families samen, ze hebben elkaar dus nog nooit gezien. Ook niet in het ziekenhuis bij de geboorte, dan regelde ik het zo dat ze er zeker niet samen zouden zijn. En bij verjaardagsfeestjes van de kinderen, mogen enkel mijn ouders komen. De schoonouders brengen we dan de week nadien of zo wel een bezoek (jakkes...) |
| 09/06/2008 @ 11:31 | Hier idd niet getrouwd nee. Onze families kennen elkaar wel. Maar gewoon, mijn ouders komen niet meer met elkaar overeen. Een spijtige zaak, maar niks aan te doen. We nodigen beide partijen uit, maar ik weet sowieso dat ofwel mijn moeder niet komt, ofwel mijn vader niet. Ik had liever gehad dat ze hun geschillen voor die ene dag even opzij konden zetten, maar das blijkbaar nog te moeilijk. Voor mij geen probleem, ik lig er niet wakker van en ze moeten het zelf maar weten. Ze hoeven voor mij ook geen kameraden te worden, maar in elkaars buurt komen zou toch mogen lukken vind ik. Ach ja Ze zeggen wijsheid komt met de jaren, wie weet! ![]() Groetjes Els |
| 09/06/2008 @ 11:43 fanny | Wij zijn ook niet getrouwd, nee. Grotendeels door mijn schoonouders, we zouden toch maar in affronten vallen met hen op een familiefeest waar mijn familie ook aanwezig is... Mijn ouders hebben ook niet de behoefte om mijn schoonouders te ontmoeten, na alle verhalen die ze al over hen gehoord hebben over drank en drugs. Vanuit de kant van de schoonouders weet ik het niet of zij mijn ouders zouden willen ontmoeten. Ik denk het niet, want ze zouden zich toch niet op hun gemak voelen, ze weten dat mijn ouders op de hoogte zijn van hun gedrag, dus denk dat ze zich wel zouden schamen... 't Is te zeggen, ne normale mens zou zich dan toch schamen!!! |
| 09/06/2008 @ 14:01 Sabinatje ![]() | hihi Liz, het is niet alleen precies of we dezelfde schoonmoeder hebben maar ook net precies of we hetzelfde karakter hebben .grtz |
[Reageer]

2 families komen samen...

.