< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » December 2008-Club » Kraamborrel

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
02/06/2008 @ 14:44
Daan

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ha Dames,

Even een vraagje, ik weet dat het nog even duurt voor ik mijn baby in mijn armen kan houden, maar ben al wel na aan het denken over die periode. Een vriendin van me heeft gewoon kraamvisites gehad en zat volgens mij 5 maanden vol met visite (hebben veel vrienden en kennissen, maar toch) en aangezien ik een stresskip ben en erg op mezelf ben zit ik er dus echt niet op te wachten om na de bevalling (bijna) elke dag visite te hebben en beschuit met muisjes te smeren voor de zoveelste keer. Zet nu al regelmatig een kruis in de agenda. Kan echt niet tegen een volle agenda.
Dan komt hier mijn vraag, Wie heeft er ervaring met een kraamborrel (zelf een gehad of bij iemand op de kraamborrel geweest) en hoe hebben jullie dit ervaren, ik wil natuurlijk wel dat mijn close familie/vrienden de eerste dagen komen, maar (vage) kennissen en familie die je maar 1x per jaar ziet, collega's etc. mogen van mij allemaal in een keer komen, wil dan aan een paar mensen vragen of ze voor de drank en hapjes kunnen zorgen zodat ik me kan richten op visite en baby. En wanneer zouden jullie de borrel houden, moet 7 december bevallen (drukke tijd voor iedereen natuurlijk)
Alvast bedankt voor jullie reacties en laat me weten als jullie leuke tips en dergelijke hebben???!!!!

liefs Daan

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:01
Anneke

Online Status
Dag Daan,

Wij hebben voor ons dochter een babyborrel. we gaan dit keer dit opnieuw doen en hopelijk met resultaat want vorige keer hebben wij toch nog de meeste mensen over de vloer gehad thuis - nu met de feestdagen, hoop ik dat iedereen het wat drukker heeft en zich aan onze dag van de babyborrel zal houden - natuurlijk de naaste familie en zo mag komen, maar inderdaad, verre familie, collega's, kennissen, buren,...
Bij ons is het de traditie dat dit een soort broodjes/dessertenbuffet met koffie is en frisdrank - taart, gebak, chocomousse,... Ik had ook een grote taart gemaakt met haar naam op en zo. Ik had alles zelf gemaakt (wel wat hulp van de mama's) en voor de kindjes was er een speelhoek met papier om te tekenen, wat spelletjes enzovoort.
Dit had plaats bij ons in het dorp in een parochiezaaltje en ik had bij de geboortekaartjes al de uitnodiging hiervoor bijgeduwd.

Ik had ook een gastenboek gelegd met foto's van Elise haar eerste momenten zoals bv. eerste badje, .. en dan mocht iedereen 's avonds hierin een wens voor haar schrijven - was echt heel mooi en is voor haar een blijvende herinnering voor later.

Heel veel succes ermee!

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:08
Daan

haha
Had ook al gereageerd op je in ander topic,
Kijk met dit soort tips kan ik iets mee SUPER!!!
leuk idee met die taart met haar naam erop, wij hebben nog niet veel
kindjes in vriendengroep, maar wel leuk om hier ook iets voor te regelen ja. Als je nog tips hebt hoor ik het graag, maar heeft geen haast heb nog 6 maanden haha
Veel plezier bij je echo morgen!!!!!!

liefs Daantje

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:23
Anneke

Online Status
We zullen de komende maanden idd nog veel tips kunnen uitwisselen als je vragen hebt, shoot!

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:42
Daan

Thanx ben echt blij met dit forum!!!!!!!

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 18:08
Merel

Hoi Daan,

Vrienden van ons hadden enkele weken geleden zo'n borrel. De uitnodiging zat inderdaad bij het geboortekaartje, maar er zat wel ruim 3 maanden tussen. Ze hielden het in een gehuurde strandtent op scheveningen, en het was supermooi weer. Je hebt als gast op die manier weinig kans om echt met de jonge ouders te praten en het babietje zie je ook niet heel goed. Maar aan de andere kant kun je wel lekker bijkletsen met andere vrienden. Om eerlijk te zijn lijkt het me prettiger voor jou als moeder/ouders dan als gast. Soms heb je toch behoefte aan wat intiemer contact (gold niet zozeer voor ons). Desalniettemin is het een uitkomst als je je er zorgen over maakt! En het is heel erg geoorloofd, het is tenslotte jullie leven, jullie mijlpaal, jullie prachtkind.
Ik zou er lekker voor gaan. Maar maak mensen er wel op attent dat je ze echt pas daar wil zien en niet toch daarvoor al, want dan haal je je dubbel stress op je nek. Dat valt vast wel in een sympathieke zin te vatten.

Lekker he, die voorpret! Ik heb vandaag (iets heel anders) mini-waterschoentjes gekocht. Niet omdat ik zeker weet dat 'het' ze past tzt, maar gewoon omdat ik (voor het eerst) eens zelf iets wilde kopen waar ík voorpret aan heb.. Lekker zwijmelen over kampeervakanties met het gezin!

Groetjes,
Merel

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 13:07
Daan

Ha Merel,

Ben echt een stresskip, dus vandaar dat het me prettig lijkt als we de meeste mensen op een dag uitnodigen. Maar zie sommige leden van mijn familie er wel voor aan dat ze (onaangekondigd) een van de eerste dagen komen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik ben zoiezo niet zo'n familiemens, spreek nooit iets af met mijn neven of nichten (aan de ene kant, andere kant 1 neef en nicht waar ik super mee op kan schieten, maar wonen ver weg) Zou ook niet weten wat ik tegen ze moet zeggen als ze gewoon op kraamvisite komen, dan wordt het zo ongemakkelijk, zijn ook echt van die mensen die altijd over zichzelf praten, nou dat kunnen ze op de kraamborrel mooi doen met elkaar haha
Vind drie maanden wel een erg lange tijd na de bevalling, dacht zelf aan anderhalve maand ofzo na de bevalling.

liefs Daantje

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 10:29
Merel

Hoi Daan,

Ik reageer even snel, moet zo naar mijn werk. Ik zou in jouw geval zeker de kaartjes pas na een week sturen, zodat je even een weekje voor jezelf hebt na de bevalling. Doen mensen wel vaker en ik overweeg het zelf ook. Dan breng je alleen je ouders en beste vrienden op de hoogte in het begin, ervan uitgaande dat zij zich willen aanpassen aan jouw wensen. Als je je er echt zorgen om maakt, zou ik die mensen vooraf zelfs al op de hoogte brengen van je 'angst' en ze laten weten dat je op die manier te werk wil gaan. Dan vinden ze je maar een stresskip ofzo, het is echt allemaal jouw feestje! En jij moet je er, na al dat harde werken en in die onzekere eerste periode, toch lekker bij zien te voelen. Stress vooraf, al zou die achteraf ongegrond zijn, kun je maar beter minimaal houden!

Liefs,
Merel

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 18:46
Antje

Hallo allemaal!
Mag ik ook hier mee kletsen? Ik zag het idee van een babyborrel eerst totaal niet zitten maar mijn vriend vind het zo leuk en hij heeft toch wel een grotere familie dan ik (vele zien we maar een paar keer per jaar op verjaardagen maar ik weet zeker dat ze toch onze baby willen komen bewonderen). Toch vind ik het idee steeds leuker worden. Nodigen jullie dan familie, vrienden en eventuele collega's ook allemaal in een keer uit? Ik werk in een team waar iedereen altijd op kraamvisite gaat dus ik kom er ook niet onderuit om ze niet te laten komen.
Groetjes Antje

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:38
Daan

hoi hoi,

Ik wil iedereen uitnodigen op de borrel dus ook collega's van mijn
man, die komen normaal ook altijd met een groepje op kraamvisite,
maar nu mogen ze gezellig op de kraamborrel komen. Mijn man vond dat we ze gewoon een keer apart konden laten komen, ik niet! Daarvoor wil ik een kraamborrel om niet teveel visites te krijgen!
Mijn schoonzusje is 22-6 jl. bevallen van een kerngezond jongetje (Luke) en heeft nu al een beetje spijt dat ze geen kraamborrel doet.
hoorde zelfs van de buurvrouw van onze schoonmoeder: "Ik wil wel binnen de eerste 6 weken gaan kijken" Ja daar wordt ik dus niet goed van en zij ook niet! Ikke ikke ikke ikke Ze zit nu al dus een paar weken volgepland met visites, kijk het is geweldig al de mensen die dicht bij je staan komen, maar kennissen van mijn schoonfamilie kan mooi op de borrel komen!!!!! Ik wil gewoon bewust kunnen genieten van de eerste weken met ons kleintje! Gewoon met zijn drietjes.

liefs Daantje

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 22:44
nancy

Online Status Stuur bericht
babyborrel
hallo
wij zijn ook van plan om een babyborrel te geven want we hebben heel veel familie en vrienden. we zien het ook niet zitten om weken volgeboekt te zitten en niet samen kunnen genieten van ons 3tjes. wij zijn ook van plan om een soort dessertbuffet te geven. ik zoek juist nog iets om al die kindjes mee bezig te kunnen houden. kinderanimatie of zelf een kinderhoekje te maken? heeft er iemand idieen? het is voor 17oktober dus buiten kan het niet.

dada

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 13:41
yess

hey nancy in je familie zitten daar ook grotere kids van een jaar of 12, 13 ,14?? die zouden leuke spelletjes kunnen bedenken voor de rest!

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 17:31
nancy

hey yess, de leeftijd van de kindjes gaat van heel klein naar 7 à 8 jaar. khad gedacht om kleurboeken en kleurtjes te leggen, beetje blokken, tekenfilms laten afspelen, maar dan weet ik het niet meer. weet jij nog iets ?

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 09:52
Anneke

Online Status
Hallo allemaal,

Wij geven net als bij ons dochter dit keer ook weer een babyborrel.
Wij gaan voor de kindjes het volgende voorzien (we hebben een parochiezaal voor de borrel):
- een tafeltje met kleurplaten en kleurtjes
- een draagbare TV met DVD-speler die we hebben, nemen we mee en dan zetten we een leuke disneyfilm op
- voor de grotere: we dachten aan een kegelspel (wedden dat de papa's vrolijk meedoen) :-); een sjoelbak, wat gezelschapsspellen ...
- en een klein springkasteel voor de allerkleinsten (zo een wat je binnen kan opzetten)

veel succes allemaal ermee!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 11:46
yess

wat een leuke ideeen allemaal zeg! jullie zetten me nu ook aan het twijfelen whiih

wat doen jullie trouwens jullie eventuele andere kids mee naar school?? ik heb vorig jaar beschuit met muisjes gedaan in een bakje gekleed met ongebruikte hydrofiele doeken en vastgezet met muizenknijpers, dit keer wil ik totaaaal wat anders en aangezien jullie toch van die leuke ideetjes hebben... tell me!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 13:47
nancy

hela, dat zijn inderdaad leuke idieetjes zeg. ik had ook gedacht aan een ballenbad, maar waar zou ik dat kunnen vinden?
voor de kindjes te geven in school weet ik liek niet, dit is men eerste kindje en daar heb ik nog niet moeten bij stilstaan.
misschien kun je zo'n plastieke balletjes die je normaal in een draaimachine kunt krijgen opvullen met snoepjes en een klein speeltje bijstoppen. zo hebben ze snoep, speeltje en met deze ballen spelen ze ook graag.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 16:40
Anneke

Online Status
Voor de kindjes op school is het misschien best dat je eerst even aftoetst op school wat kan of niet kan.

Mijn dochter gaat in november naar school en op die school willen ze liever geen snoep (ze willen dit schooljaar snoepvrij starten).
Elk klasje heeft wel een boekenlijstje in een plaatselijke boekenwinkel en zij stimuleren ouders dan ook om daar een boekje bv. te kopen. Misschien eentje rond broer of zus worden...?

Toch wil ik ook graag dat mijn dochter als grote zus iets kan afgeven dus had ik gedacht aan een leuk kleurboek met setje kleurtjes voor iedereen of zoiets. Maar ideeën zijn welkom!

Anneke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]