< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Lekken tijdens drinken van fles

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Lekken tijdens drinken van fles
07/06/2008 @ 13:08

hallo allemaal,

Ik zal me meteen even voorstellen:

Ik ben Marielle, moeder van twee prachtige dochters Regina van drie jaar en Caitlin van 6 weken.

Caitlin is geboren met 36+5 weken met een geboortegewicht van 1705 gram. Dysmatuur dus. Haar geboortegewicht is zo laag omdat zij er een va een tweeling is. Helaas is haar broer Mika* tijdens de geboorte overleden. Hij woog 2180 gram.

Heel dubbel en geen combinatie. Blijdschap en rouw gaan absoluut niet samen.

Maar daar ging mijn vraag uiteraard niet over.

Caitlin is sinds woensdag heel gulzig geworden. waardoor zijn uit haar mondhoeken zoveel voeding uit haar mondje laat lopen dat je haar na iedere voeding moet omkleden, ook kan ik dus niet zien hoeveel ze werkelijk drinkt. je red het gewoon niet meer om haar alleen te voeden. je hebt zoveel spuugdoekjes en handen nodig! Het is voor haar heel vervelend, en voor ons ook.

Ik gebruikte al in het ziekenhuis de een fles van difrax met het kleinste speentje erop. Ook heb ik al een nieuw speentje geprobeerd. Ik kijk goed of ze haar tongetje onder het speentje zit ipv er boven (dat deed ze nogal eens.) Haar lipjes zitten goed om de speen heen.

Ik kan niets meer bedenken, waarom ze zo lekt, of hoe ik het moet oplossen.

De voeding verdikken met rijstebloem of johannesbroodpitmeel mag denk ik nog niet.. ofwel? Ze krijgt namelijk nog steeds Friso prematuurvoeding. (7x60ml) Dit moet tot dat ze 3500 gram weegt. Ze woog afgelopen dinsdag 2460 gram. dus we zijn er bijna.

Maar heeft iemand tips of misschien de oplossing????

al vast bedankt!
Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 15:56
Vera

Hoi hoi..

Jeetje zeg, je zoontje verloren, wat vreselijk!!
Wat kan het toch vreselijk oneerlijk zijn he?!

Om even op je vraag te reageren, mijn dochtertje had dit 'probleem' ook heel erg! Met name de eerste 2/3 maanden (ze is nu alweer ruim een jaar!)
Later bleek dat het kwam omdat ze gewoon een vrij klein mondje had waardoor ze de spenen niet goed vacuum kreeg als het ware. Onze meid was flink aan het gewicht dus lieten we het na weken proberen maar gewoon zo. We maaken dan gewoon wat meer voeding aan zodat ze wel genoeg binnen zou krijgen. (ik weet niet of jij het ook gewoon zo kunt laten omdat jouw dochtertje toch wel een kleintje is he)

Ook hebben we hier alle, écht alle verschillende spenen en flessen geprobeerd, bij allemaal lekte het, alleen bij de spenen van Avent het minste.

Wat bij mijn meid werkte (klinkt misschien heel vreemd hoor!) is als ik tijdens het drinken een vinger tegen haar mondhoek drukte, aan 1 kant, meestal tegen haar lippen en tegen de fles tegelijk, zodat het echt 'dicht' is als het ware..

Als ik jou was zou ik toch even overleggen met K&G of het consultatiebureau (weet niet of je van B of NL bent) of misschien je huisarts?
Zou het kun gewoon even voorleggen, wie weet hebben ze nog goeie tips.

Succes ermee in elk geval!
Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 10:58
Marielle1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
heeft verder niemand een idee?

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 12:23
Lien

Online Status
Mijn zoontje is op 35 weken geboren en had dit ook de eerste maanden. Ik heb er niks speciaals aangedaan. Het is gewoon super vervelend. Ik had de speentjes van dodi (0 tot 3 maand, rubber) met deze ging het wel veel beter. Je kan deze kopen bij de apotheek. Nu gebruikt hij ze nog, ook al is hij 4 maanden en nu moet ik geen slabbertje meer om. Hij morst niks meer van zijn flesje.

Groetjes
Lien

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 21:31
annick

Online Status
Hallo

Zoals hierboven al vermeld werd kan het steunen aan de kaken helpen 1 kant of beide kanten. Ondersteunen van de kin helpt meestal ook. Zorg eer vooral voor dat je kindje voldoende hard moet zuigen aan het speen.. als de melk er te vlug uitloopt is de vloed te groot om in 1 keer door te slikken
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 22:27
Eva

Online Status
Timo had het ook de eerste periode. Het is bij hem vanzelf over gegaan....Tot die tijd gebruikte ik veel spuugdoekjes en schone kleren voor mezelf en voor hem. Hij kreeg ook friso prematuur tot 3,5 kg. Deze mocht ik trouwens na een tijdje wel indikken met johannesbroodpitmeel. Maar dat helpt alleen tegen reflux en niet tegen lekken tijdens het drinken.
Bij ons hielpen de 3 standen speentjes van het kruidvat erg goed. Dat was ook een tip van het ziekenhuis. Succes!

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 17:18
sofie

Hoi Marielle,

Eerst en vooral: ik vind het heel erg van je zoontje!

Misschien heb je wat aan mijn tip. Wij hebben een zoontje van 8 maanden nu en in het begin was hij ook heel gulzig. Zo gulzig dat hij zich soms 4 à 5 keer verslikte in een flesje van 90 ml. Op den duur dierven mijn man en ik hem bijna geen eten meer geven. We hebben vanalles geprobeerd (naar kind en gezin gebeld, naar de kinderarts, ...) en een hele collectie flessen bijeen gekocht (avent, difrax, chicco, ...) Uiteindelijk is er bij ons één fles geweest die geholpen heeft: de fles van het merk tommee tippee met één gaatje. Dit zijn flessen die eigenlijk gemaakt zijn voor kindjes die eerst borstvoeding kregen. Het is een vrij brede fles, met een heel soepele en korte (!! de melk loopt dus minder rap in de keel) speen. Je moet wel even geduld hebben, de eerste twee keren dat je kindje van zo'n fles drinkt gaat dat niet zo goed gaan, juist omdat het zo soepel is. Maar bij ons heeft het wel enorm geholpen. Pas toen ons zoontje 4,5 maanden was, zijn wij weer kunnen overschakelen naar gewone avent-flessen.

Je vindt tommee tippee wel niet overal! Als je van België bent: je vindt de fles bij premaman en bij paradisio.

Veel succes!
Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 22:38

Online Status Bekijk profiel
hoi hoi

mijn zoontje is ook geboren met 36,5 wkn. hij was ook erg gulzig dat de melk langst zijn mond ging. ik heb een avent fles gekocht en daar doet hij het erg goed mee.

succes

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]