< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Airco.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/06/2008 @ 07:06
Geja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai,
Gisteravond lag ik op bed.
De airco was aan en in rap tempo was het 24 graden op mijn kamer. Heerlijk koel na een vreselijk warme dag.
Ik val al snel als een roosje in slaap.
Maar dan wordt Tygo wakker. Ik kijk op de babyfoon en krijg medelijden met hem. Op zijn kamer is het 30 graden.
Raam bij hem openzetten scheelt 2 graden. Maar om die 2 graden verschil kan hij heel moeilijk slapen. Lawaai, vrachtauto's over de verkeersdrempel pal voor ons huis, hond van de buren die s morgens vaak blaft, buurjongen op de brommer.
Ik neem me deze avond voor ook op zijn kamer een airco te laten plaatsten. Zo spoedig mogenlijk. Zodat hij ook in een heerlijk koele of in ieder geval koelere ruimte kan slapen.
Maar is airco eigenlijk wel goed voor een baby?
Ze hebben toch minder weerstand? Worden ze dan vaker en sneller ziek?
Is hij nog te klein voor airco? Ik twijfel enorm.

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 14:42
Yvette

Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik wordt zelf altijd ziek van airco (verkouden) en ik weet, het is lekker, maar erg gezond toch niet. Denk ik hoor! Zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

Succes met beslissen!

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 15:03
Joyce1982

ik zou het ook niet doen......

als je ze overdag in bed legt en het is dan lekker 20 graden op zijn kamertje en daarna mag hij weer mee naar beneden en daar is het 30 gaden.. zo;n kleintje kan nog niet tegen die temp schommelingen.. zou ik denken...

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 13:24
Nathalie

hallo

dit is geen probleem hoor ;wij hebben het 3 jaar geleden aan de ka gevraagd toen thibaut pas geboren was ;je mag hem iet op hem laten blazen en het mag niet bv maar 16 graden zijn ;maar als je een kamer van 30 naar 22-24 brengt is geen probleem hoor ;
wij zetten hem ook op als ze niet in hun bedjes liggen ;als ze wakker zijn staat ze constant op en als we ze slapen leggen zetten we ze af omdat we nu nog met mobiele aircos werken en de rolluik anders niet volledig afkan ;nu zijn we aan het bouwen en hebben wij een volledige airo voorzien ;wij hebben luchtverwarming en via die roosters werkt ook de airco dus zal die wel altijd opstaan als het warm is ;

mijn zoontjes zijn er nooit ziek van geworden ;ik ben zelf ook gevoelig voor airo's maar hier thuis niet omdat ik er voor zorg dat die niet recht op ons blazen ;
voorlopig heb ik ze nog niet nodig want is vandaag pas 22 ° op de kamers en morgen is het al terug koud;

groetjes

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 15:30
Astrid

Online Status Stuur bericht
Mijn mening is eigenlijk om het gewoon niet te doen. ZO vaak is het in Nederland en Belgie niet ontzettend warm. Ik merk aan mijn oudste zoontje die op zolder onder het dak slaapt waar het echt ontzettend warm is niet dat hij er slechter door slaapt. Ook omdat hij dit van kleinsafaan al gewend is denk ik. Als het echt een paar dagen heel heet is zet ik voor het slapengaan de ventilator even aan op de kamers en zet alles tegen elkaar open. De oudste mag dan ook een uurtje later naar bed.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 15:46
Inge

Wij zetten de airco wel op. Ongeveer een uurtje voor Hannelore gaat slapen, zetten we ze wel af.
Ze heeft er geen last van (in tegenstelling tot ze in een kamer van 30° ligt)...

We hebben het eerst aan de KA gevraagd en die zag er geen probleem in, zolang de airco maar niet rechtstreeks op de baby "blaast".

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 20:30
Nathalie

hallo

er zijn natuurlijk kindjes die niet zo afzien van de warmte maar mijn jongste bv die word dan contant wakker ;ook als hij bv zijn deken op hem heeft liggen en hij het te warm heeft ;hij zweet enorm snel zelfs als hij speelt of zijn flesje drinkt druipt het zweet gewoon van zijn hoofdje en moet ik het tussentijds afkuisen dus dan is zo een warme kamer helemaal geen optie hoor dan liever de airco zodat het ventje zijn rust vind ;

groetjes

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 21:03
Geja

Hai,
Bedankt voor de antwoorden.
Tygo is ook een kindje dat het heel snel warm heeft.
Ik heb zelf ooit de tip gekregen een kamer nooit meer te koelen als 5 a 6 graden(voor mezelf).
Maar goed vandaag hebben we een mobiel ding gekocht voor 25 euro. Was wel lachen want we zetten hem een uur voordat hij op bed zou gaan aan.
Een hele hoop kabaal, ramen en deuren op zijn kamer dicht en uiteindelijk was het 27 graden op zijn kamer.
Op de andere kamers boven had ik de ramen opengezet en daar was het inmiddels lekker 25 graden.
Foutje...snel die deur maar open en al snel had hij ook 25 graden ipv 27 met airco.
Maar ja...wat kan een mens verwachten voor 25 euro.
Ik denk er nog even over na verder. Geloof dat ik Tygo binnenkort verhuis naar een andere kamer. Daar is het ook al een stuk koeler als onder dit schuine dak aan zon kant vanaf de middag.
Nu weet ik ook dat hij jongen is dus kan ik er ook echt een hele mooie, stoere jongenskamer van maken.
Wel blij te horen dat ook artsen zeggen dat het geen probleem is mits de lucht maar niet rechtstreek op hem blaast. Als het op die andere kamer dan ook nog te warm is...laat ik daar toch een goede airco plaatsten. Zonder herrie, die je kunt instellen op temperatuur, blaasrichting kunt bepalen en een timer op zit.
Ikzelf word ook wel verkouden van airco...maar alleen als hij aanstaat als ik slaap. Tijdens werken en ik auto heb ik niets geen last.
Groetjes

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 12:34

Kun je de kamer niet zonwerend maken?
Als ze zon binnenschijnt gaat de rolluik dicht en als het een beetje waait en de zon schijnt niet binnen maar het is toch warm gaat er een ventilator op de vensterbank die koelere lucht naar binnen blaast.
Het is nog nooit warmer geweest dan 26 graden op zijn kamertje.
30 is inderdaad veel zeg! Zelf hebben we ook een airco op onze slaapkamer. Maar een uurtje aan als het heel warm is, zal toch niet ten koste van zijn gezondheid gaan? hmmm ik zou ook twijfelen.

Kooppie

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 16:34
ABke

Bij Senne is het in de kamer bij het minste beetje zon, zeker 24°. Ik leg hem dan te slapen in z'n body'tje en een dunne slaapzak.
Als het 30° is, dan laat ik meestal z'n raam open staan (is velux raam) en overdag gaat de raam open, maar de verduistering van de velux toe. Dat houdt ook veel warmte tegen.

We wonen naast een drukke steenweg, maar met de raam open heeft Senne helemaal geen probleem mee, slaapt goed door het lawaai. In het begin had hij het er 's avonds (minder lawaai buiten) lastiger mee dan overdag.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 19:05
lieve mama

Online Status Stuur bericht
Wij krijgen straks door het hele huis airco en we zetten het bij de kinderen op de slaapkamer aan voordat hun naar bed gaan. Dan kunnen wij het regelen dat het niet bij hun door gaat. Om dat in nederland al hoe warmere zomers komen hebben wij liever dat ze lekker in slaap kunnen komen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]