< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby 7 mnd wil s avonds niet slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby 7 mnd wil s avonds niet slapen
09/06/2008 @ 22:23

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Het is nu al enkele dagen weer telkens hetzelfde.s' Avonds wil ze niet slapen. Telkens ze in slaap valt en ik vertek uit de kamer dan wordt ze wakker. Laten huilen is geen optie want dan begint ze te tieren en valt ze zeker niet in slaap. Overdag slaapt ze wel en dan valt ze probleemloos in slaap. Wie weet raad?

Groetjes sophie en amy

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 09:47
Nuria

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Sophie,

Klinkt als de start van de beruchte fase van verlatingsangst. Wij kampen er al een hele tijd mee... Eigenlijk vanaf begin 7 maanden, kan Keiko het ook zo moeilijk hebben wanneer ze alleen gelaten wordt. Het slapen gaan wordt dan ook heel moeilijk. En ik merk dat de slaapjes overdag soms makkelijker gaan, maar dat het 's avonds vaak heel moeilijk is om haar in haar bedje te leggen.

Ze wil niet wakker in haar bedje gelegd worden, dan brult ook zij de boel bij elkaar, en gezien haar grote broer ook op de kamer slaapt, is laten brullen geen optie. Meestal valt ze in slaap op mijn arm, waarna ik haar voorzichtig in haar bedje leg. Als ze diep genoeg slaapt, dan wordt ze niet meer wakker.

Als het echt niet lukt, dan pak ik ze bij me in bed. Daar geniet ze dan enorm van, en slaapt veel vaster en geruster dan in haar eigen bed. Ik blijf wel proberen om haar wakker in haar bedje te leggen, en oefen daar vooral bij haar dutjes overdag op, omdat Sem dan op school zit. aar voorlopig hebben wij nog niet echt de succesoplossing gevonden (tenzij het bij mij slapen dan... )

groetjes

Nuria

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 11:43
Ingrid

ik denk ook verlatingsangst. Amber heeft dat ook.

@nuria: weet jij hoe lang dat kan duren?

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 20:30
Isabelle

Ik denk hier hetzelfde. Ruben is ook 7 maanden en sinds een tijdje valt hij moeilijker in slaap en ook 's nachts wordt hij regelmatig wakker. Alleen bij ons in bed slaapt hij als een roosje!
Ik dacht eerst dat het aan het feit lag dat hij zich nu kan draaien, maar verlatingsangst zou best logische uitleg kunnen zijn

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 22:42
MS

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Hier is het sinds de vorige week hetzelfde. Vorige week was onze Ruben een beetje ziekjes, waarschijnlijk de tanden, en sindsdien is het prut. Normaal slaapt hij rond 19 uur al tot de volgende dag. Thuis gaat het overdag nog redelijk als de mama of de papa thuis is, maar met een oppas thuis is het ook al minder en op de creche bijna niks. Vanavond is hij tot 22 uur wakker geweest!!! Hij lag wel lekker te spelen in de box.

Ik denk ook dat het verlatingsangst is. Overdag is het ook niet mogelijk om het in de box of op de grond te leggen, het is echt schreeuwen, terwijl hij altijd lekker lag te spelen. Als ik hem dan in de kinderstoel bij mij neer zet is het goed (terwijl ik studeer). Zo gauw ik opsta om naar de box te lopen is meneer stil...

Vanavond lag mijn man voetbal te kijken en ik zat te studeren en Ruben heeft meer dan een uur in de box gespeeld... (Waarom nu niet overdag???)

Maar goed, ook 's avonds dus niet slapen...

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:23

Lieke heeft het ook sinds kort. Jammer het ging zo goed de laatste tijd, lekker de fles en dan naar bed voor een uurtje of 2 en dat 3x per dag.
Ze is nu niet vervelend vind het heerlijk in de box of op de grond maar slapen no way, ze valt soms om van vermoeidheid.
Ik heb nu wel in de avond als ze om 8uur de laatste fles krijgt laat ik haar heel even bij mij op schoot zitten en rond kwart voor negen naar boven. ze gaat op een gegeven moment wel zeuren en huilen en loop dan een paar keer naar boven terug om haar te troosten.
Heb nu een lampje aan en de deur op een kier en blijf vaak nog even rommelen boven.
Ik blijf het dag ritme enz. gewoon voortzetten niet afwijken. op een gegeven moment moet het toch weer goedkomen.

succces
gr.Esther
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 12:20
Joyce1982

wij lieten dylan gewoon een half uur tot 3 kwartier huilen en dan zijn was hij zo moe.... dan gaf ik hem nog een heerlijk flesje melk en na even jengelen viel en valt hij in slaap (want het is zo nu en dan nog zo...)

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 22:12
Jackel

Online Status
Sinds een paar dagen probeer ik Gitte wakker ik bed te leggen. Maar ook hier wordt dan veel geprotesteerd. Ik blijf dan bij haar op de kamer zitten. De eerste avond ging het goed, maar de tweede avond was het kassa. Ze krijste zo, dat ze onmogelijk nog in slaap kon komen. Toen heb ik een doek strak om haar heen gewikkeld. Hierdoor kon ze de rust vinden en viel ze met vijf minuten in slaap. Ook de derde avond heb ik haar in een doek moeten wikkelen. Gisteren hoefde dat niet. Toen viel ze wat jengelend, maar uit zichzelf in slaap. Langzaamaan gaat het dus steeds beter .
Je krijgt het niet voor niets en elk kindje is natuurlijk anders, maar wie weet werkt dit ook voor jou en Amy.

Succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]