< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Voeding

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/06/2008 @ 22:51
mieke

Online Status Bekijk profiel
Daan is op 35weken zw geboren. Plots mijn vruchtwater gebroken toen ik sliep en na 19u was hij er! Ze hebben de reden van zijn vroeggeboorte nooit gevonden. Hij ademde direct en ook zijn zuigreflex was goed. In zh mocht hij na 2.5dag couveuse op mijn kamer. Begin mei was het tropisch warm en moest hij door de warmte niet in een verwarmd bedje. Na 1week mochten we nr huis. En toen zijn de problemen begonnen. Hij begon terug geel te zien (in zh al 2dagen onder de lamp gelegen) en dronk zeer weinig. Heropname en na 4dagen mochten we terug nr huis. Maar bijkomen deed Daan heel moeilijk. Hij drinkt goed aan de borst maar weinig (max 40cc). Ik moet altijd bijgeven met een flesje dus dat betekent veel afkolven. Eind mei-begin juni begint hij weer af te vallen ondanks hij 7 tot 8 voedingen heeft en telkens 100cc krijgt. Volgens K&G is mijn melk minderwaardig geworden door het slaapgebrek en stress. En gaven ze me de raad van ipv afgekolfde melk bij te geven na de borstvoeding, nutrilon. Daan komt dan 350g bij op 1week. Mijn voedingschema ziet er nu zo uit: 7x eerst borstvoeding en 5x afgekolfde melk bijgeven en 2x nutrilon. Ik ben minder moe en relaxer en hij komt nu nog dagelijks 40cc bij. Maar hij slaagt er niet in om meer te drinken aan de borst. Gemiddelde is 40cc en dat is te weinig. Zijn er nog te vroeg geboren babys die dit hebben?

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 09:24
k'tje

Hey Mieke,
persoonlijk zou ik contact opnemen met een lactatiedeskundige. Mijn dochtertje is 6w te vroeg geboren en heeft 3w op neonatologie gelegen. Haar zuigreflex was er wel onmiddellijk, maar ze dronk niet krachtig genoeg aan de borst, waardoor de melkproductie niet écht goed op gang kwam. Plus het feit dat ze in het ziekenhuis 's nachts flesjes kreeg (wel met afgekolfde melk) en dat ging natuurlijk veel makkelijker.
Ik heb toen borstvoedingsthee van Weleda (bij de apotheker gekocht) gedronken, en dat heeft m'n melkproductie héél goed gedaan.
Door steeds kunstvoeding bij te geven, verstoor je de regel van "vraag & aanbod". En daar gaat het net om bij borstvoeding. Ik heb ook de 'fout' gemaakt om kunstvoeding te beginnen geven, maar daardoor gaat je productie erop achteruit.
Misschien moet je dit topic ook plaatsen onder "Baby's voeding" en in de titel zeggen dat het over borstvoeding gaat. Dan krijg je volgens mij wel reactie van de dames van LLL (La Leche League). Of vermeld in de titel dat je raad wil van LLL ofzo. Ze hebben ook een website: www(.)lalecheleague.be.
Succes!!

K'tje
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]