< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » December 2008 verenigd

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
December 2008 verenigd
11/07/2008 @ 11:51
mama'tje

Online Status
Hoi Hoi,

Mijn echo is ook goed verlopen alleen lag het kleintje niet zo mooi waardoor we heel gekke foto's hebben. Maar wij hebben een echo op het werk dus ik kan hier nog wel eens kijken of ik geen mooiere foto kan nemen. Het weegt nu 180 g en is met de beentjes bij een 14 cm groot. Alle orgaantjes zagen er ook helemaal OK uit dus beter kan niet.
Bij ons had ze een vermoeden wat het zou worden (90% zeker) en we denken dat we het zelf ook gezien hebben, dus ik ga het er maar op wagen en nog kleedjes kopen zolang het solden zijn. Mijn ventje was er 100% zeker van dat het een meisje zou worden maar niet dus. Maar zolang het maar gezond is, is iedereen gelukkig. Wij gaan het wel stilhouden voor de familie en vrienden (of toch proberen ;-)).
Voor de rest was mijn gewicht OK en bloeddruk in orde.
Vandaag mijn laatste dag op het werk en dan 3 weken verlof, zal deugd doen want ik voel dat ik het nodig heb!

Groetjes

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 19:42
leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

We hebben gisteren ook een echo gehad..Ons kleintje doet het ook heel goed, het woog 150gr en was 16cm.. Tzal dus weer een lang smalleke worden, gelijk onze Iander.. Maakt ook zoveel niet uit..
Ik zelf ben 1kg afgevallen, wat niet erg is zolang het kindje maar groeit, hetzelfde scenario als bij Iander, toen was ik een paar kg onder mijn startgewicht toen ik moest bevallen, dus wel mooi meegenomen achteraf

Mama'tje,
Dat zal wel zijn dat je de rust kunt gebruiken.. Ik ben nog altijd fel moe, of toch veel feller als indertijd bij Iander.. Komt ook wel door mijn astma opstoot, ik word dan snachts meerdere keren wakker dat ik een astma aanval krijg, en dan kan ik dus opstaan voor aerosol, en dat duurt dan toch makkelijk een halfuurtje en eer je dan terug slaapt.. Hopelijk zal het snel beter zijn, anders zal het cortisone nemen zijn, en dat wil ik helemaal niet, maar ja, we moeten kijken hoe het zit met het zuurstofgehalte bij mij en het beebje..

Hebben jullie ook zo een gek gevoel in je mond?? Ik zou de hele dag door kunnen drinken, en dan nog heb ik zo ne plakkerige mond precies.. Gyne heeft gisteren ook bloed genomen om mijn vitamines, ijzer en suikergehalte na te gaan..

groetjes xxx

[Laatst gewijzigd door leen - 11/07/2008 @ 19:45] - Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 09:41
sandra

Online Status
hallo
ik ben nu 16 weken en 2 dagen zwanger en uitgeteld op 27 december 2008 maar heb best veel last van borsten en maag is die maag pijn normaal??

en nog een vraagje hoe krijg ik dat balkje bij mijn reactie

groetjes sandra
Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 09:43
Antje

Hallo, hier ben ik ook nog eens!
Gisteren ben ik weer op controle geweest bij de verloskundige en we hebben een prachtig hartslagje gehoord, 160 slagen per minuut wat perfect was volgens de verloskundige... Zo mooi dat geluid van dat hartje... Ben nu helemaal verliefd!
Hoe is het hier met iedereen? Voelen jullie al wat?
Liefs Antje

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 10:01
Lara

Hey iedereen,

ik heb net dit topic ontdekt. Wij zijn zwanger van ons eerste kindje en de uitgerekende datum is 19/12/08.
Mijn misselijkheid is nog niet helemaal verdwenen maar wel veel minder.
Wel heb ik nu al 2 keer een "flauwte" gehad. Dan moet ik echt plat op de grond gaan liggen omdat ik anders zou flauwvallen. Mijn man heeft me dan een stukje chocolade gegeven en ik voelde me snel beter. Dus misschien toch wat suikertekort...

Ons beebje voel ik nog steeds niet maar dat zal wel komen.

Op 17 weken een echo gehad maar het kindje zat in kleermakerszit dus we weten het geslacht nog niet. Binnen 3 weken hebben we pas een afspraak dus nog even afwachten...

Groetjes!!

Oja, ik wou nog iets vragen. Bij de laatste echo stond er bij de uitgerekende datum 15/12. Houden jullie daar rekening mee?

[Laatst gewijzigd door Lara - 17/07/2008 @ 10:02] - Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 11:01

Hello dames,

Welkon Lara en ook proficiat he. Bij ons heeft er elke keer een andere datum opgestaan. De gyn houd het op den 12 de dusja. Ach ik zal da wel merken zeker als ons mossel eruit wilt

Ik voel me super goed. Soms wat hoofdpijn maar voor de rest nergens last van. En ons mossel begin ik nu beter en beter te voelen. Eerst was het vooral savonds. Nu voel ik ze overdag ook wel meer. Leuk he. De papa vind da wa minder omda hij het nog niet kan voelen... nog eventjes geduld zekers.

Voor de rest heb ik wel de kuis en opruimwoede. Als ik da nu al heb wat gaat dat zijn opt laatste. Dan staat hier niets meer binne achja ben blij dat ik <eer energie heb

groetjes
Ice en

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:54
Happy

Online Status
Hallo allemaal !

Weer even geleden maar was in verlof en nu weer helemaal terug op het werk.

Met ons is alles goed. We zijn een paar dagen naar Zeeland geweest en het was heel leuk. En verder thuis wat gewerkt, geverfd. Allè mijn papa en mijn vriend want ikzelf mag dat niet hè... Goed getimed van mij hihi.
Alles is nu af buiten nog een muur van de babykamer die we in een ander kleurtje gaan zetten.

Vrijdag hadden we ook de 20w echo en alles was prima in orde.
Supergoed gesteld met het kindje en ikzelf voel me ook goed.
En we hebben het geheim ontdekt ! Het is een - meisje dus.
We zijn superblij !
Nu kan ik met mijn koopwoede beginnen hihi maar ga me toch maar wat inhouden...

Hoop dat iedereen het goed maakt.
Aan de nieuwkomers, welkom !

Liefs

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:39
annemarie De Schepper

Hoi,

Hier gaat het goed. Gisteren terug naar de gyn geweest. Spruitje zit goed op schema en alles ziet er goed uit. Heb wel terug doodsangsten uitgestaan. Ze was het hartje en maagje aan het bekijken en ze zag dat het hartje en maagje op 1 lijn lagen wat kon wijzen op een breuk in het diafragma. ze had dan een collega erbij gehaald. Zij had dan ook gekeken en het was toch in orde. Het kindje lag een beetje dubbel en daardoor geleek het dat het hartje en maagje op 1 lijn lagen.
Had toch wel weer eventjes een deja vu met mijn eerste zwangerschap.
Nu ja tis toch in orde en we weten wat het is. Ben content. Nu ja voor mij was het om het even. Jongen of meisje was allemaal welkom.
Verder ben ik 2kg bijgekomen dus sta nu op -1kg.

Zal nu kijken voor mijn doopsuiker. Of zou ik toch nog 4 weken wachten? Om echt zeker te zijn.

Groetjes
Annemarie

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 11:58
leen

Hey hey,

Aan alle nieuwe welkom hier !!!

Lara,
Ik denk dat de datum van de verschillende echos bij de meesten wel ietsje verschilt.. Ik zelf hou daar geen rekening mee, het is gewoon zo dat je kindje de ene maand al een beetje meer groeit dan de andere maand, daardoor verspringt je datum dan ook een beetje eh..

Icemonkey,
De papa zal heb beebje binnenkort ook wel gaan voelen ja, dan heeft hij toch een beetje meer een band he met het kleintje..

Happy,
Je bent terug aan het werk, met het warme weer, pff, ik ben al aant puffen als ik nog maar opsta smorgens, ik kan echt niet tegen die hitte als ik zwanger ben.. De zomer van 2006 was voor dus ook een hel, toen was ik nog wat verder als nu, toen heb ik ook afgezien..
Proficiat met jullie dochtertje

Annemarie,

Dat zal idd wel schrikken zijn ja, als ze je zo een nieuws brengen, dat het hartje en hetm aagje op eenzelfde lijn zouden liggen.. Had je eerste kindje dat ook??
En jullie weten ook het geslacht, ga je het ons vertellen, of blijft het een groot geheim??
Goh qua doopsuiker, als je echt heel zeker bent van het geslacht, kan je mss al eens gaan rondkijken, ga je het zelf maken?? OF ga je het ergens bestellen??
Ik ehb tot nu toe nog niet echt iets gezien dat mij echt aansprak, dus zal nog wat moeten verder zoeken..

HIer gaat alles zijn gangetje, last van de warmte, maar ik zal wel niet de enige zijn denk ik he.. Als er zo wat wind is, vind ik het nog te doen, maar vandaag is het windstil, dan is het toch echt wel hot!! We hebben volgende week woensdag onze 20weken echo.. Ben eens benieuwd of we dan gaan weten wat het deze keer wordt..

groetjes xxx

[Laatst gewijzigd door leen - 30/07/2008 @ 11:59] - Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:05
annemarie De Schepper

hoi,

Mijn eerste kindje had trisomie 18. Dit hebben ze ontdekt op 12 weken zwangerschap maar moest toen eerst een vlokkentest laten doen en zo was het kindje al 16 weken voordat we wisten wat er scheelde. Maar bij die 12 weken echo haalde ze er ook een andere gyn (zelfde als gisteren) bij en daarmee dat deja vu gevoel.
Het geslacht blijft een geheim maar was van margaux ook onzeker dat ze opeens gingen zeggen dat het toch iets anders was.
Ik ga mijn spulletjes bestellen via internet en moet wel eerst weten of dat ze het in voorraad hebben maar omdat het echt typisch blauw of roze is moet ik dus echt zeker zijn.
Nu ja zal eens kijken en zal misschien toch bestellen.

Groetjes
Marie

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 13:30
Happy

Online Status
Hallo !!!

@ Leen, ja idd, ben terug ah werk en met dit weer is het niet zo fijn maar ja, vandaag weer onweerachtig dus tja, het is altijd wat hè.
Spannend, volgende week woensdag ! Heb je een voorkeur ? Meisje misschien want je heb al een jongetje hè ...

Voor de rest geen nieuwtjes. Wij gaan nu ook stillekes beginnen met lijst samen te stellen en dan kinderkamertje verder afmaken enzo.
Doopsuiker wil ik ook zelf maken maar weet nog niet echt wat. Ik ga wachten tot de 'wintercollectie' uitkomt en dan overal wat rondneuzen... Plezant wel om daar zo mee bezig te zijn vind ik !
En dan nog kaartje enzo.
Heeft er iemand ervaring met van Internet je kaartje te bestellen ? Gaat dat vlot allemaal ?
We hebben wel een paar leuke sites gezien maar vraag me af hoe dat allemaal in zijn werk gaat...

Liefs

Els x

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 09:55

Online Status Bekijk profiel
hallo

hier ook een mama die uitgerekend is in dec 9 dec om juist te zijn
ik stel me even voor ik ben dus sylvia 29 gehuwd met michael ook 29 en hebben een zoontje tibo van bijna 5 en verwachten er nog een meisje bij verder woon ik te denderleeuw en werk als onthaalouder
nog mensen uit de omgeving ???

heb je nog vragen stel ze gerust

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]