[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 11/06/2008 @ 11:52 | Hallo allemaal, Ik ben momenteel 7 maanden zwanger, ik ben niet getrouwd of samenwonend met de vader van mijn kindje. Ik wil niet dat hij het kindje erkent. Hij heeft een alchohol probleem en er zijn ook nog een aantal andere zaken waarover ik nu even niet verder wil uitwijken. Het is niet mijn bedoeling om ons kind bij hem weg te houden. Ik wil gewoon mezelf en ook ons kindje veilig stellen. Ik wil dus niet dat hij het erkent en dat hij dus ook geen rechten heeft moest er geen verandering in de zaken komen langs zijn kant dan. Weet iemand of dit mogelijk is of kan hij mij verplichten? |
| 12/06/2008 @ 13:09 | hoi ik ben ook een alleenstaande mama mijn jongste dochter is nu 10 weken de (vader) chanteerde mij onlangs wij hebben samen gewoond tot ik 6.5maand zwanger was dan heeft hij me laten zitten 31/12/07 nu is mijn dochtertje geboren 10 weken ondertussen . Nu ligt er hier nog wat van (zijn) spullen zo liet hij deze week weten dat als hij zijn spelletjes niet terug krijgt hij naar de rechtbank zal gaan voor zijn dochter te zien . Wat wil zeggen dat hij anders niks met zijn dochter te maken wil hebben 'heeft hij zelf gezegt he'. wat ik nu ondertussen weet hij kan er voor gaan maar dat zal hem HEEEEL veel kosten dan wat hij niet heeft ook niet(geld dus) das een man om van te walgen ![]() grtz |
| 12/06/2008 @ 19:06 hw | Hallo, Toen mijn vriend ons kindje ging erkennen, moesten we samen naar het gemeentehuis en moest IK de akte van erkenning tekenen. Immers, iedereen kan wel beweren dat hij de vader van je kindje is, maar jij bent de enige van de 2 wiens ouderschap vast staat. Via een omweg bij de rechter kan hij met een vaderschapstest alsnog de biologische vader genoemd worden, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarmee ook bezoekrecht of voogdij krijgt, daar moet de rechter dan weer apart over beslissen. |
| 12/06/2008 @ 21:59 | de kleine staat op mijn naam en hij heeft ze niet erkent hij wil ze niet zien hoor da is gewoon om mij te chanteren volgens ik horen zeggen heb zou ik het tot 4-5 jaar kunnen tegen houden eer hij ze ziet als ik tegen dan niet zou trouwen en de nieuwe man haar zou erkennen . da is dus de 2de keer dat hij dat doet hij heeft het al met een ander meisje ook gedaan maar hij heeft mij altijd verteld dat het meisje was weggegaan nu weet ik wel beter MAAARR... ik ben heel gelukkig nu met mijn kleine het is een schatje en mijn oudste dochter is ook fier en flink wat moet ik nog meer ![]() ik wil vooral de anderen bemoedigen die het zelfde mee maken groetjes en thx voor de reacties xxx |
| 20/06/2008 @ 13:22 gelukkig zwanger maar alleen | in de steek gelaten hoi iedereen hier..ikzelf ben nu 14 weken zwanger en in de steek gelaten door de papa!mij is verteld door een advocaat dat hij best het kindje niet erkent en dat het op mijn naam komt,op die manier kan ik hem na een jaar en max 3j alimentatie van hem eisen,die hij dan verplicht moet betalen .maar als je een jaar wacht dan is hij wel zen vaderlijke rechten kwijt en kan hij niet eisen om het kindje te zien ,enkel zal hij moeten boeten.en na wat hij me nu aandoet,laat ik hem er idd mee voor opdraaien..veel geluk voor iedereen in dezelfde situatie!!het lukt ons wel! grtjs |
| 20/07/2008 @ 12:23 | Gevolgen van erkenning door vader Dag allemaal, Ik ben vorige week bevallen van Tyson, mijn eerste kindje! De vader woont officieel (adres) nog bij zijn ex (slaapt hier wel grotendeels), hij heeft met haar een kindje, ook nog met een andere vrouw (maar zij wil niet dat hij die dochter nog ziet) en zijn familie weet nog altijd niet dat we een kindje hebben, zij moeten niks van mij hebben (hebben mij nooit gekend, maar willen dat hij bij ex blijft). Hij wil Tyson nu erkennen en zijn naam geven, het is ook "zijn zoon", maar ik heb altijd gedroomd van veel te reizen en in het buitenland te wonen en hoewel ik hem heel graag zie en ondanks al zijn bedrog bij hem ben gebleven, heb ik nog altijd niet het gevoel dat hij echt voor mij (ons) heeft gekozen (zie hierboven). Mijn zwangerschap heb ik praktisch alles alleen gedaan en beleefd, in het begin wou hij abortus, daarna dikwijls ruzie en hem buitengesmeten, teruggekomen etc. Ik vraag me nu dus af, als ik hem Tyson laat erkennen en zijn naam geven, en het loopt toch weer mis tussen ons, kan ik dan zomaar met Tyson naar het buitenland vertrekken of verhuizen? Welke rechten heeft hij op dat gebied? Ben ik dan verplicht al mijn doen en laten (reizen, verhuizen, etc.) met hem bespreken? Alvast bedankt voor jullie reacties! Elle x |
| 25/08/2008 @ 22:36 natasja | Hallo, ik ben zo'n 8 weken ver. Toen ik men vriend vertelde dat ik zwanger was opteerde hij meteen voor een abortus. Zelfs zijn ouders hebben me gebeld en uitgescholden.Gelukkig reageerde men ouders goed.Ik ga men kleintje houden en er voor gaan. Hij heeft zijn moeder zelfs laten bellen naar men ouders om leugens te vertellen om men ouders tegen me op te zetten...Ook heeft hij men zus tegen me proberen op te zetten.. niet gelukt. Hij laat z'n vrienden naar me bellen... Kortom dit alles om druk uit te oefenen op mij... Omdat dit alles niet gelukt is heeft hij me vorige week aangevallen en me naar de keel gegrepen, waarop ik de politie heb gebeld. Intussen heeft hij me laten weten dat als ik toch een abortus ga uitvoeren we terug kunnen werken aan een relatie (chantage dus) Maar een relatie met zo'n persoon, neen danku. Pffhhh, en dan denk je dat je je vriend kent... Eergisteren telefoon gekregen dat ik deze weg alleen mag bewandelen, misschien ook beter zo... In ieder geval veel moed en steun damens!!! |
[Reageer]

Kindje niet erkennen