< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » nuvaring

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/06/2008 @ 13:23
Lieveke83

Online Status
Hoi hoi,

Ik heb van de gyn het advies gekregen van de nuvaring te proberen.
Wie heeft hier ervaringen mee (zowel positieve als negatieve)???
Ik vind het precies nogal duur?

Voor diegene die migraine hadden in de stopweek van de pil. Hadden jullie dat bij de nuvaring ook?

En ik ben nu bijna 7,5 weken na de bevalling. Moet ik afwachten om te starten of mag ik hem nu gewoon inbrengen en dan de eerste week nog veilig zijn?

dankjewel

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 19:56
Sterre

Online Status
Lieveke,
Na mijn bevalling ben ik ook aan de nuvaring gegaan.
Duur vind ik ze niet. (mijn vorige pil was duurder). Dus misschien daardoor? En ik vind het echt wel handig.
Niet meer elke dag aan dat pilletje denken.
Gewoon inbrengen en na 3 weken er weer uithalen (kunt ook gewoon een maandje doorgaan, dus 2 ringen na elkaar inbrengen zonder stop voor bvb tijdens de vakantie...)
Ik ben er uiterst tevreden over. Wel een 3tal cyclussen aanpassen (tussenbloedingen) maar daarna geen problemen.
Ook mijn migraine is met 80% verminderd. Wat voor mij ook een super pluspunt was/is.
Indien je nog vragen hebt? Shoot.

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 20:53
Grace

Online Status
Lieveke, hier nog een erg tevreden Nuvaring gebruikster!

Ben ooit ook op aanraden van mij gyn overgeschakeld en heb het me geen seconde beklaagd. Mijn pil was inderdaad ook zowat de helft goedkoper dan die ring, maar ook maar de helft zo makkelijk in gebruik.
1 nadeel heb ik ervaren: toen ik op reis ging naar een warm land, kon ik de nieuwe ring die ik moest inbrengen tijdens de reis niet koel genoeg houden, maar dan moet je uiteraard maar een maandje condooms gebruiken...(Je moet die ringen namelijk in de koelkast of op een koele plek bewaren en binnen de 4 maanden verbruiken.)
Ik heb nooit migraine gehad tijdens de stopweek, dus daar kan ik weinig over zeggen, net zo min als over andere kwaaltjes die vaak voorkomen bij vrouwen.
Ik zou zeggen: probeer zeker. Ik ben ervan overtuigd dat je erg tevreden zal zijn...

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 08:32
dieke 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Tja, sorry, maar hier een negatieve ervaring. Ik ben ook beginnen experimenteren met de nuvaring vanwege teveel klachten (zoals migraine) bij de pil. Sowieso verdwenen die klachten maar matig (maar alle beetje helpen natuurlijk wel!) maar ik vond het verder ook geen 'leuk' voorbehoedsmiddel. Hoe ik ook probeerde om die ring goed in te brengen, we voelden hem telkens zitten als we vreeën. Dat vonden we dus geen van beiden echt leuk en na een drietal maanden heb ik die ring dan ook afgezworen.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 21:50
sarah

hey,

gebruik de nuvaring ook(pil vergat ik altijd) en ben er wel
tevreden over. Heb totaal geen klachten behalve dat we tijdens het vrijen het steeds voelen zitten wat ook pijn doet voor beiden.
Maar nu doe ik de ring er op voorhand uit en nadien steek ik hem er terug in. Dat mag staat in het boekje maar wel niet te lang.

gr Sarah

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 22:11
Bo

vond de nuvaring super! Wel duur helaas, maar weet niet of dat nog steeds zo is. Tijdens het vrijen deed ik hem ook gewoon ff uit. Was helaas zelfs met de ring nog slordig... Ik dacht dat het niet echt uit maakte als ik hem op zondagmorgen uit deed en zondagavond weer in. Maar ja je moet je echt aan de tijden houden
Ik had 1 cyclus over geslagen dacht ik omdat ik hem ook een maandje doorgebruikt had ( zonder te krijgen zeg maar) maar ik bleek achteraf dus zwanger te zijn. Dit werd een miskraam, waarschijnlijk ook door de hormonen die ik nog gebruikte.
Maar in dit geval kwam het dus omdat ik er zelf slordig mee was! ( beetje raar verhaal om terug te lezen zie ik al maar ben een beetje moe
Oranje is nu aan het voetballen en dat moet ik natuurlijk wel ff kijken

[Laatst gewijzigd door Bo - 13/06/2008 @ 22:12] - Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 22:21
Emmeke

Hoi,

Hier ook een tevreden nuva ring gebruikster.

Ik heb wel de eerste maand heel veel aanpassingsproblemen gehad. Ik was misselijk, hoofdpijn, slecht gezind... Ik wilde hem er toen echt uithalen en weggooien, maar mijn gyne zei dat ik het max 3 maanden de tijd moest geven. Dus even op mijn tanden gebeten. De tweede cyclus waren de kwaaltjes al wat minder en de derde volledig weg.
Ik voel me nu véél veiliger (zwanger geweest doorheen pil) en vind het een enorm pluspunt dat ik er maar 2x per maand aan moet denken. Ik heb zo'n handig zandlopertje op mijn lavabo staan dat piept wanneer er iets moet gebeuren (in of uit).

Ik had ook schrik dat ik hem voelde zitten bij het vrijen, maar dat ik blijkbaar iets heel verschillend. Wij voelen hem nl niet en hebben er dus ook geen last mee.

Het enige lastige wat ik vind, is dat ik hem al 1 keer heb "verloren" met het naar het toilet gaan. Maar dat voelde ik toen wel gebeuren, gelukkig...

Ik heb wel méér klachten tijdens mijn menstruatie dan met de pil, maar toen had ik niets last.

Ik ben er alleszins in zijn totaal wel héél tevreden van! Uitproberen zou ik zeggen!

Groetjes!

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 08:46
DOMI

Ik heb ook een tijde de nuvaring gebruikt. (omdat ik de pil constant vergat )

Nou, op zich was ik wel tevreden, maar 't was toch niet echt mijn ding want ik vergat terug een nieuw te steken na een week ongesteld te zijn geweest. Ofwel vergat ik hem eruit te halen

'T was ook wel duurder dan mijn pil ....

Dus, voor mij geen pil of nuvaring meer.

Na onze tweede spruit (die er hopelijk snel komt ) ga ik voor een spiraal gaan. Dan hoef ik aan niks meer te denken

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 08:56
Ann

Ik heb ook jaren nuvaring gebruikt (nu effe niet want we willen graag een 2de kindje). Ik was er erg tevreden van! Mijn baarmoeder is wel wat gekanteld, waardoor het bij mij niet goed blijft zitten. Ik voel een tampon ook altijd (te laag) zitten. Daardoor was het wel een serieuze aanpassing de eerste maanden. Maar daarna ben ik het gaan beschouwen als gratis bekkenbodemspieren. Je wordt er erg handig in, na verloop van tijd. Ik kon die netjes "optrekken" zonder dat iemand er iets van merkte. (De eerste maand zat ik om de tien minuten op het wc omdat ik dacht dat het ding eruit ging vallen )

Mijn moodswings waren een stuk minder met nuvaring dan met de pil, en ik vond het heel handig. Zo goed als nooit vergeten (maar de pil eigenlijk ook niet), tenzij uitzonderlijk ooit eens te laat heringebracht na het klussen. Daarvoor haalde ik de ring er soms uit, maar meestal niet, want het gaf bij mij iets extra's

Vond het inderdaad ook nogal duur. Ik had een heel goedkope pil...

Als je hem inbrengt de eerste dag van je ben je meteen veilig, anders idd eerst een weekje extra voorzorgen nemen, dacht ik. Maar dat staat goed uitgelegd in de bijsluiter, anders moet je die eens erop na kijken. Succes ermee!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]