[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/06/2008 @ 11:09 Gessi | Hallo, bij mij hetzelfde. Ik ben nu bijna 33 weken en sinds 9 weken ligt de baby in stuit. Blijkbaar heb ik weinig vruchtwater en kan hij daarom bijna niet bewegen, nog net met zijn armen. Ik voel hem dan ook weinig schoppen, of bijna nooit. Bewegen doet het gelukkig wel, dat is toch al een geruststelling. Nu moet ik binnen een week of 2 terug maar ik denk dat ze dan alleen maar hun planning zullen doorgeven. Mijn huisdokter raadde tevens af om de baby te laten draaien, zou enorm pijn doen, en uiteindelijk zoekt de baby zijn beste positie. veel succes allemaal, groetjes, Gessica |
| 16/06/2008 @ 14:12 M | Ik ben nu 32 weken zwanger. Hier ligt onze baby ook nog in een stuit. Maar mijn gynae zegt dat het nog altijd kan draaien. En als het niet draait zou ze toch een stuitbevalling willen doen. Dit omdat ik al twee eerdere makkelijke bevallingen heb gehad. Ik weet het toch allemaal niet hoor... |
| 26/06/2008 @ 13:40 | 35 weken en de kleine ligt in half volkomen stuit. Hallo lieve mensen, Ik ben hier nieuw en was jullie verhaaltjes aan het lezen. Mijn kleintje ligt met 35 weken ook in de stuitligging ( half volkomen) schrok er wel heel erg van toen ik het hoorde vorige week zaterdag bij de pretecho. Want 28 mei en 12 juni ben ik bij de VK geweest en die vertelde mij dat de kleine in de kruinligging lag. En 14 juni had ik dus een afspraak voor een pretecho en daar kreeg ik te horen dat het weer in stuitligging lag. Ook vind de VK dat de kleine te weinig gegroeit is...Zijn geschatte geboortegewicht is nu 2196 gram. Ik heb nu afgelopen week een groeiecho gehad en volgende week krijg ik er weer één, ook heb ik gelijk een afspraak voor een consult bij de gyn. Dus als hij volgende week nog niet gedraait is dan gaan ze kijken of ze hem eventueel niet kunnen draaien. Ook heb te horen gekregen dat er door mijn vliezen bloedvaten zitten (Wat normaal gesproken dus niet he geval is) en dat kan dus wel listig zijn als ze me vliezen willen gaan breken. Ik baal er best wel van, omdat ik al die tijd daccht dat mijn zwangerschap goed verliep. Ook heb ik al die tijd niet echt nagedacht over de bevalling, want ik had zoiets van ik laat het gewoon allemaal over me heen komen. Maar ik word er nu wel een beetje onzeker van want ik ga er nu toch automatisch meer over nadenken. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt...???? Ik wens jullie verder een hele fijne zwangerschap. Groetjes sabrina |
| 27/06/2008 @ 13:38 | Hai Laura, Bedankt voor je berichtje. Ik wacht ook eerst de echo en het gesprek af volgende week bij de gyn, anders loop ik mezelf alleen maar gek te maken. En daar hebben ik en de kleine allebei niets aan. Hij weegt nu op dit moment 2196 gram dus ik hoop dat hij deze aankomende weken nog wel wat grammetjes aankomt. Maarja we zullen het zien, ben wel een beetje zenuwachtig. Maar zo te horen was jou bevalling dus ook niet echt geslaagd. Wat lijkt me dat erg dat als je net je kindje op de wereld hebt gezet het niet eens gelijk lekker in je armen kunt nemen. Maar het zal wel de beste manier zijn geweest om je kindje ter wereld te brengen anders kiezen ze daar ook niet voor toch? Nou hoop dat verder alles goed gaat met jou en die kleine. Ik wens jullie veel geluk en gezondheid toe. Groetjes sabrina |
| 04/07/2008 @ 21:03 | Het draaien is gelukt Nou ik had dus gister een afspraak voor een liggings/groei echo en een afspraak bij de gyn, want die kleine lag dus in stuitligging. Ik kon gelijk vandaag al terecht in het ziekenhuis en daar zouden ze die kleine gaan proberen te draaien...En het is gelukt!!!!! Ben er echt zo blij mee dat ik nu alsnog op een natuurlijke manier kan bevallen, want ik had me voorgenomen dat als het draaien niet was gelukt ik een keizersnede wou. Nou hopen dat die kleine zo blijft liggen. Het deed trouwens best wel even pijn, maar het is me toch reuze meegevallen. Ik wens jullie nog een fijne zwangerschap... Groetjes Sabrina |
| 07/07/2008 @ 11:40 Mona ![]() | @Stardust: je vroeg om middeltjes om de baby te laten draaien. Bij kind 2 heb ik een homeopatische arts bezocht die me druppels gaf, een kuurtje. Ik merkte toen wel dat er wat gebeurde in mijn buik, het was een paar dagen onrustig alsof de dame probeerde te draaien. Het lukte haar echter niet. Verder had de vk het over de moxa-therapie. Was voor mij net wat te zweverig. Meer info op http://www.stuitlig.nl/ En ik kreeg van de vk de tip om idd veel ruimte te geven aan mijn baarmoeder, dus op handen en knieën zitten, in kleermakerszit en op mijn zij liggen met het bovenliggende been opgetrokken. Mijn 2 stuitkindjes zijn uiteindelijk succesvol uitwendig gekeerd door de gyne. Ik vond dat 2 keer echt meevallen én de moeite van het proberen waard. |
[Reageer]

Stuitligging

Laura