< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » help, meter en peter nog niet gekozen - nog 3 weken!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
help, meter en peter nog niet gekozen - nog 3 weken!
12/06/2008 @ 20:46
dieke 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi dames (en heren?)

Ik heb net hier een soortgelijk topic gelezen, van tiamo. Maar omdat ik haar topic niet wil kapen, doe ik hier even mijn verhaal, ook in de hoop om uit jullie reacties eindelijk de juiste beslissing te kunnen halen.

Al van bij het begin van deze zwangerschap wist ik dat het meter- en peterschap dit keer serieuze problemen zou opleveren. Mijn mama en schoonpapa zijn meter en peter van onze oudste, mijn papa en schoonmama van mijn jongste. Tot daar dus alles goed.

Nu heb ik twee broers, waarvan er 1 aan het scheiden is en 1 sinds 3 jaar een vriendin heeft waar hij mee samenwoont en een huis aan het bouwen is. Mijn man heeft 1 broer die single is. Probleem: qua 'petermateriaal' teveel keuze, 'metermateriaal' hebben we alleen in de vriendin van mijn jongste broer, aangezien mijn man het binnen de familie wil houden.

We zijn het erover eens dat mijn oudste broer sowieso peter zou moeten worden. Mijn jongste broer is al peter van een kindje van vrienden, hoewel hij zeker ook niet nee zou zeggen als we hem ook nu zouden vragen. Maar het maakt voor mij de keuze tussen 1 van mijn broers iets gemakkelijker. Toen we trouwden heb ik als getuige uiteindelijk een vriend gekozen omdat ik niet wou kiezen tussen mijn broers. Mijn man zijn broer was wel zijn getuige.

Eigenlijk hebben we dus maar 2 opties:
- peter: mijn oudste broer, meter: de vriendin van mijn jongste broer
- twee peters: mijn oudste broer en mijn man zijn broer

En dan nu (sorry voor het lange verhaal) het PROBLEEM:
- probleem met optie 1: mijn oudste broer is nu aan het scheiden en het is een moeilijke evenwichtsoefening omdat 'tantie', zijn ex dus, grote favoriet is van mijn oudste en zij zelf ook nog steeds graag met hem omgaat. Dus bij verjaardagsfeestjes enzomeer is het steeds moeilijk: nodigen we haar uit samen met de familie (voorlopig nog wel)? Wat als ze beiden een nieuwe partner hebben?... Dat probleem zou zich dus natuurlijk ook kunnen stellen als de relatie van mijn jongste broer op de klippen zou lopen.

- probleem met optie 2: het is spijtig om het te moeten zeggen, maar mijn schoonbroer is gewoon een groot klein kind zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Hij heeft van ons al ooit geld geleend dat hij steeds belooft terug te betalen, maar nooit doet, hij is al ene paar keer met de politie in aanraking gekomen voor niet te fraaie dingen, woont op zijn 28ste nog thuis maar steekt daar geen vinger uit,... Net nu ik toch stilletjesaan, om mijn man tegemoet te komen, begon te hopen dat hij toch zijn leven wat zou beteren, heeft hij opnieuw iets aan de hand gehad: een auto-ongeval waarbij hij onder invloed was. Dat was voor mij helemaal de druppel om te besluiten dat hij eigenlijk geen petermateriaal is. Wat voor voorbeeld geef je je kind dan?

- ah ja, nog een probleem met optie 1 is natuurlijk: dan komen zowel peter als meter uit mijn familie. Ik kan me de reactie van schoonfamilie al wel voorstellen. Hoewel ik zelf vind dat zijn broer zijn 'moment' al gehad heeft als getuige, en ik toch ook een broer moet teleurstellen.

Wat denken jullie?

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 20:49
Cindy

hey Dieke,
ik vind het heel moeilijk.
voor wie doe je goed, het zal altijd wel iets zijn wie je ook kiest.
Ik kan alleen maar zeggen: kies met je hart!
het gaat tenslotte om je kindje.

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:40
dieke 9Maand Moderator

Hey Cindy

Sja, dan weet ik het al wel, als ik met mijn hart moet kiezen. Maar ik ben niet alleen he. :)

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:50
Ilse

Hoi Dieke,

Hier hetzelfde probleem. Mijn schoonvader en zus zijn meter en peter van mijn eerste kindje. Logisch gevolg dat mijn schoonmoeder nu meter wordt van het tweede, probleem zit hem bij de peter.

Eigenlijk zou mijn broer dan peter moeten worden, ware het niet dat hij ook zo een onverantwoordelijk geval is met een drugsprobleem. Blijft over mijn vader, identiek hetzelfde geval maar dan met een gok- en alcoholprobleem. Beiden zouden wel heeeeeel graag peter willen worden. Maar na 15 jaar problemen met zowel de één als de ander, krijg ik het gewoon niet over mijn lippen om het aan één van beiden te vragen.

De broer van mijn man zal niet staan springen om peter te worden, en dan nog een meter en peter langs de schoonfamilie, dat zou dan niet in goede aarde vallen langs mijn kant van de familie.

Zou dus heel graag mijn moeder als 2de meter willen. Probleem wordt dan dat mijn vader hem verschrikkelijk gepasseerd zal voelen, met alle gevolgen voor ons én mijn ma vandien ...

Ik kan elk moment bevallen, beslissing staat nu nog niet vast, dus ik denk dat ik gewoon op het geboortekaartje geen meter en peter ga vermelden. Hoe schoonmoeder daarop zal reageren ... ?

En nu? Ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand met een oplossing kan komen die voor iedereen past.

[Laatst gewijzigd door Ilse - 12/06/2008 @ 21:53] - Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 22:08

bij onze eerste is mijn broer peter en mijn schoonmoeder meter,
met de 2de is mijn schoonbroer peter en mijn ma meter.
bij ons was het makkelijk want mijn vriend en ik hebben allebei maar 1 broer,ik heb geen pa en mijn vriend zijn vader is peter van het kind van mijn schoonbroer,geen geruzie over de keuze dus.
een derde is wel al moeilijker he.
kan je niet gewoon je oudste broer als peter vragen en een goede vriendin van jullie als meter?
het moet niet altijd familie zijn he,
ik vind het belangrijkste dat je een goed gevoel erbij hebt.
meter en peter hebben toch ook een belangrijke rol in de kids hun leven.
heeft jouw man met iemand anders een hele goede band? tante,nonkel,neef,nicht?
moesten wij nog een derde krijgen (wat spijtig genoeg niet mogenlijk is) zouden we de vrouw van mijn vriend zijn neef als meter vragen (we hebben daar een hele goede band mee) en als peter de oudste zoon (9j) van mijn broer vragen (hij is enorm lief en zorgzaam voor onze kids).
onze 3de keuze zou natuurlijk ook wat woorden in de familie brengen maar ten slotte is het niet aan hun om te beslissen.
ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
laat zeker iets weten wie het geworden is.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 11:26
isje

Hey,

Ik heb nog tijd om te beslissen wij meter en peter wordt en gelukkig maar. Mijn vriend en ik komen ook niet overeen.
De meter is geen probleem. Mijn oudste zus zal meter worden. Van ons zoontje is mijn jongste zus meter.
Maar het peterschap ligt moeilijk. Mijn vriend wil zijn vader niet en ik wil zijn broer niet. Hij vind dat zijn vader al opa is dus nog eens dooppeter erbij is niet nodig.
Ik wil zijn broer niet. Mijn vriend is niet de biologische vader van mijn zoontje maar hij was wel bij de geboorte,... Zijn broer en schoonzus hebben dit overal rondverteld, vertellen ook dat ik niet weet wie de vader is, volgens hen heeft hun kindje ook geen neefje,...
Toen mijn vriend zijn broer belde om te vertellen dat we nummer twee verwachten was de reactie tegen mijn vriend: nu zal je eens het echte vaderschap ontdekken.Je krijgt nu ook een kind. Dat terwijl mijn vriend alles doet voor Arjen. Dus voor mij gaat dit niet.

We hebben nog een optie maar mijn vriend is bang van de reactie van zijn ouders, terwijl ik ergens het gevoel heb ze hebben er nooit gestaan voor mij, het was nooit goed dus hun reactie doet me niets.
We hebben beide, misschien ik nog ietsje meer dan mijn vriend,een heel goede band met mijn vriends neef. Hij staat er al voor ons sinds mijn vriend en ik samen zijn. Hij is ook erg zot van kindjes.

Misschien is dit ook een optie voor jullie zoals ook vanessa zegt. Een neef of nicht dan blijft het ook nog in de familie.

Veel succes nog.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 11:37
dieke 9Maand Moderator

Hey isje

Erg bedankt voor het meedenken, maar andere familie buiten mijn man zijn broer is er niet echt. Mijn man heeft een erg kleine familie en heeft bovendien erg weinig contact met de weinige mensen die zijn familie dan wel telt.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 12:06
Kaatje

Ik kies sowieso geen aangetrouwde mensen als meter/peter. Je weet nooit wat er gebeurt...
Zo is vb mijn man peter van het kindje van de broer van zijn vrouw,... ondertussen is de vrouw gestorven, en zien we die familie niet meer veel natuurlijk?
Man zijn broer is ook peter van een kindje aan de kant van zijn vrouw, hup, scheiden, en je hebt ambetante situaties.

Wij hebben ook erg veel peter -materiaal, en geen meters, dus Floor heeft 2 peters. Mijn schoonma komt niet in aanmerking, want die is al van 2 kleinkinderen meter, en ze is in de 70. Ik heb zelfs nog niet eens overwogen om mijn broer zijn vriendin vb te vragen...of de vriendin van mijn schoonbroer ofzo, nee, komen gewoon niet in aanmerking.

Ik zou persoonlijk de 2 peters uit jouw kant van de familie laten komen!! Als je man er niet teveel op tegen heeft?? Waarom niet gewoon jouw 2 broers????

Hier hebben we het wel makkelijk, man zijn grote zonen zijn elk peter van 1 van de kinderen, en elk kind heeft ook vernoeming in de namen. Vinden ze erg leuk ! En mijn ouders zijn afwisselend meter en peter van de zoon en de dochter.

[Laatst gewijzigd door Kaatje - 13/06/2008 @ 12:08] - Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 12:32
k'tje

Hey,
Even onze situatie schetsen: ik heb 2 broers en 1 zus, m'n man heeft 1 zus.
Bij onze dochter was de logische keuze: zus van m'n man + m'n oudste broer.
Bij onze zoon hadden we geen mannelijke kandidaat in de schoonfamilie. We wilden de grootouders als grootouders en niet als peter & meter. En ik had ook zoiets van: peter & meter uit mijn familie laten komen, vind ik zelf een beetje té. Daarbij, mijn jongste broer woont in het buitenland, dus daar heb je dan ook niet veel aan als peter.
Dus hebben we mijn zus als meter gevraagd, en een heel goede vriend als peter. OK, een vriendschap kan stuk gaan, maar evengoed kan er ruzie komen in de familie. Mijn moeder had het ook liever anders gezien (heeft ze trouwens letterlijk zo gezegd), maar ze heeft zich er bij moeten neerleggen. Mijn jongste broer is trouwens blij dat we hem niet gevraagd hebben. Hij is muzikant en het is dus niet altijd makkelijk om z'n agenda te plannen wat verjaardagen, feestdagen,... betreft.

K'tje
Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 19:28
Cindy

hey
ja je bent niet alleen tuurlijk,
maar toch moet je in het belang van je kindje denken.
Wie gaat er je kindje echt behandelen als een mete of petekindje??
daar zou ik voor gaan.
moeilijk hé, ik weet het, ik heb me laten leiden door men vriend.
Ik had graag men broer of nichtje gekozen maar hij praatte me schuldgevoel aan over men ouders.
Hij ging sowiso zen vader of moeder nemen en vond dat ik men ouders dit niet kon ontzeggen.
En een verkeerde keuze is het niet want ik heb een heel goede band met men ouders maar ik had liever jonge mensen.
En nu zit ik ermee, want als we ooit een tweede hebben kan ik dan men vader overslaan nu men moeder het wel is?
dat meter-peterschap is toch overal iets hé.

[Laatst gewijzigd door Cindy - 13/06/2008 @ 19:31] - Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 21:36

isje,
als ik jou was zou ik toch ook proberen om de neef van jouw vriend als peter te vragen.
de broer van jouw vriend is het niet waard (als ik eerlijk mag zijn),
a zo reageren die eerste keer,jawadde.
dat doe je gewoon niet,ook al is die kleine niet van je vriend.
je schoonbroer zou blij moeten zijn voor zijn broer,
dat hij de ware gevonden heeft en een leuk gezinnetje heeft.

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 17:09
*tiamo*

Dieke

Ik las net je andere topic,en heb nu pas door dat ook jij dit topic bent gestart omdat je 'mijn' klaagzagng over een dito onderwerp niet wou dwarsbomen.

Meisje wat had ik verdomd graag gehad dat je het had gedwarsboomd!!!

Veel sterkte toegewenst!!!!

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 17:33
kelly

hier ook zo problemen met de keuze. hebben al ruzie gehad met heel de familie daarvoor.
ik heb al zoon en dochter uit vorige relatie. en krijg met mijn man dus een kindje samen. het gaat het enige kleinkind worden voor zijn ouders (zijn zus wilt er geen). zijn zus is meter, dat staat vast. maar ik had geen peter meer. enkel mijn broer maar die is al peter van emilyke. dus gaan we voor 2 meters, mijn beste vriendin.
zijn ma was er niet content mee want zij wou zijn vader, maar ik vindt dat die al opa is. en trouwens, dan is het zijn zus en zijn vader, dus alle2 van zijne kant en dat kan niet vindt ik.
heb es met zijn zus gaan praten of ze het erg vindt dat er 2 meters zijn en zij heeft er geen problemen mee, dus wij doen ons zin.

mss een goeie vriendin vragen dieke?
sucses he, want tis niet gemakkelijk he; maar neem iemand waar je je
100% mee goed voelt en dat naar je kindje gaat omkijken.
Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 20:25
Bambi

Online Status
Ik wil het niet verstoren, maar ik lees Dieke's vraag net hier. En, vlak hiervoor heb ik haar verhaal bij overleden kindjes gelezen. Ze is haar baby verloren. Misschien een goed idee hier verder niet over dit onderwerp te praten? of in ieder geval tot ze zelf heeft gereageerd?

Het lijkt mij zo pijnlijk voor haar...

[Laatst gewijzigd door Bambi - 15/06/2008 @ 21:03] - Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 21:00
Cindy

hey bambi
wat erg.
ik vind het topic niet, kan je me even zeggen waar het staat?

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 21:02
Bambi

Online Status
Bij lieve engeltjes in de hemel, onder: 'Er is een sterretje bij'

Vreselijk he

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 21:09
Cindy

Ik had het ondertussen al gevonden
bedankt
wat erg hé...........
zoiets grijpt je direkt tot in het diepst van je ziel

[Laatst gewijzigd door Cindy - 15/06/2008 @ 21:10] - Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 22:35
dieke 9Maand Moderator

Hey dames

Ons kindje, Gust, is inderdaad gisteravond geboren en overleden. Bedankt dat jullie opmerkzaam zijn en dit hier ook even hebben gemeld.

Momenteel heb ik het even weer erg moeilijk. Ik ga hier onder dit topic ook niet meer verder schrijven.

Dank voor het medeleven.

dieke, mama van Stan, Tjen en Gust

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 23:14
Bambi

Online Status
Nogmaals heel veel sterkte en moed de komende tijd

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]