< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » weg bij vader wie kan helpen met wat ik allemaal moet doen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (On)Bewust alleenstaande moeders
weg bij vader wie kan helpen met wat ik allemaal moet doen?
12/06/2008 @ 20:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo ik ben een 20jarige mama en heb een zzontje van 6maand.
ben weg bij zijn papa omdat hij mij al 2jaar sloeg en dinsdag had hij me gestoken met een mes en had ons zoontje op de arm dit was voor mij de druppel en ben vertrokken.
het eenigste wat ik heb is mijn zoontje momenteel woon ik terug bij mijn ouders het is moeilijk van terug op 0 te beginnen een heel nieuw leven tegemoet gaan .
wat kan ik allemaal het beste doen zodat hij mijn zoontje niet kan afnemen?
hij heeft er in de 6maand bijna nooit voor gezorgd het ben altijd ik geweest.
kan iemand me helpen wat ik allemaal moet doen?
groetjes melissa en brian

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:10
mama

Hee

Wat een nare situatie zeg!
Heeft hij jullie kindje erkent of niet?
Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:11

ja hij heeft brian erkend wat kan ik allemaal het beste doen?

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:12
Britt

Online Status Stuur bericht
dag Melissa, knap dat je de stap hebt durven nemen om weg te gaan!
Voor juridusch advies kan je in België terecht bij de justitiehuizen. Ze zijn gratis: http://www.just.fgov.be...stitiehuizen/JH-txt.htm

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:16

ik denk ook wel dat ik de beste keuze heb gemaakt maar zo voelt het niet het voelt alsof ik brian van hem afpak en zo wil ik me ni voelen ik wil gewoon mijn leven terug opnemen samen met mijn zoontje hij mag hem nog altijd zien ik heb der morgen mee afgesproken en dan kan hij hem zien.

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:42
dieke 9Maand Moderator

Ga morgen onmiddellijk langs de huisdokter om die wonde van die messteek te laten vaststellen! Dat moet je echt doen hoor! Zoiets kan gewoonweg niet, melissa! Ik vind het mooi van je dat je hem nog vader wil laten zijn voor jullie kindje, maar zulke vormen van agressie gaan echt te ver!!! Dat kan alleen maar fout aflopen, dus je hebt er goed aan gedaan om weg te gaan. Met het verslag van de dokter ga je dan naar de politie om dit te laten optekenen. DOEN HOOR!!!

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:52

wat vervelend meis zo iemand gun je niemand, ik zou niet eens meer mijn zoontje in zijn buurt laten want dit kan echt niet hij zal zijn eigen zoontje vast niks aandoen maar dan nog verder ben ik het echt met dieke eens! doe dat aub! want dit kan gewoon niet heel veel sterkte meid

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 21:54

neen ik kan niet naar de politie gaan da doe ik niet omwille van mijn zoontje die moet dat later allemaal niet weten.
ik doe dat gewoon niet ik heb dat nooit gedaan ik heb dat altijd onder ons gehouden ma dit was gewoon te ver .

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 22:59
dieke 9Maand Moderator

melissa: je kan bij de politie gewoon een verklaring afleggen, zonder meer. Daar komt dan verder niets van, je ex wordt er niet over aangesproken of zo. Dat is het verschil met klacht indienen. Maar je moet het gewoon even gaan laten registreren dat dit gebeurd is. En dat is zeker ook in het belang van je kindje!!!! Begrijp dat goed, meis!!! Je moet het laten registreren (en geloof me, dat kan dus echt zonder dat daar iemand iets van te weten komt) zodat je dat bewijs wel hebt als het ooit zover zou komen dat jullie gaan ruzie maken over het hoederecht over je zoontje. Je zou toch niet willen dat je ex misschien nog meer gewelddadig wordt en dat jij daarvan geen bewijzen kan geven? Zou je dan nog willen dat je zoontje onder zijn hoede komt? Je MOET ervoor zorgen dat je dat bewijs achter de hand hebt! Je weet nooit wat de toekomst brengt, maar precies om je kindje te beschermen MOET je dat op papier laten zetten, hoor!

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 23:32
Anja

hallo melissa,

Heb je verhaal gelezen en vind het erg dat dit gebeurt is,maar je moet zo wie na de politie gaan da ben je verplicht tegenover je zoontje!!!Je vraagt raad wat je moet doen, maar na onze raad wil je precies niet luisteren, hoe kunnen we je dan helpen? Je wilt niet da je zoontje het later te weten zou komen da je klacht heb neergelegd maar wat ga je doen als hij je zoontje is doet? Verwonden of wie weet met letsels voor de rest van zijn leven??Wat ga je zeggen tegen u zoon als hij u vraagt waarom zijn mama hem niet heeft beschermt, dat je het karakter niet had om na de politie te gaan, gaat je zoontje je da vergeven?
Ik wil je niet de les spellen , wij willen je gewoon duidelijk maken dat je na de politie moet, voor er iets serieus mis gaat lopen?

Veel sterkt en doe het gewoon meisje voor u en u zoontje zijn veiligheid xxx

[Laatst gewijzigd door Anja - 12/06/2008 @ 23:35] - Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 11:20
Britt

Online Status Stuur bericht
je kan het idd bij de politie laten registreren. Je ex en je zoontje komen hierover nooit iets te weten: nu niet en in de toekomst niet.
Maar het kan wel een belangrijke stap zijn om te voorkomen dat je zoontje bij jou weggehaald wordt.

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 12:46
Jessy

Online Status Bekijk profiel
Hey dames,
Melissa,

Ik heb veel bewondering voor je dat je de stap om weg te gaan hebt gezet...aan de andere kant begrijp ik je dan weer helemaal niet.
Sorry maar als het geweld zo ver gaat dat hij je probeert neer te steken zou je jezelf echt de vraag moeten stellen of je zo iemand nog vertrouwen kunt met je zoontje!! Daar is, sorry voor mijn mening, mijn kop echt te klein voor. Misschien heeft hij zich ten opzichte van jullie kindje nu nog niet agressief gedragen, maar stel je de vraag waarom hij jou wilde neersteken/effectief een messteek heeft gegeven (is me niet helemaal duidelijk) terwijl je jullie kindje op de arm had!!!! Dat is voor mij althans een duidelijk agressieve reactie naar zowel jou als ook naar jullie kindje!!
Meid, hij is het vaderschap niet waard!Geloof me nu maar. Het gaat hier over poging to moord hoor...

Ik ben zelf bij mijn ouders weggehaald toen ik 3 was en mijn zusje 2. Ik ben daar zo dankbaar voor. Ik wil gewoon niet weten wat er met mij en mijn zus was gebeurt als ze dat niet hadden gedaan! De reden hiervoor was drugs alcohol en agressie. Gelukkig bleven wij buiten schot maar dit was geen omgeving voor kinderen.
Nu heb ik een onbezorgde kindertijd gehad bij mijn grootouders, ik heb lang nog wel contact gehad met mijn moeder maar sinds een aantal jaren niet meer! Het heeft me ook veel tijd gekost om het allemaal te plaatsen en ik het heeft me, hoe jong ik ook was ook heel erg getekend en het heeft me ook gemaakt tot wie ik vandaag ben. Ik ben trots op mezelf dat ik niet ben als mijn ouders (nog steeds trouwens drugs, drank en agressie!!)
Verbergen wat er is gebeurt heeft echt geen enkele zin ook al kan ik me inbeelden dat je je schaamt, wat overigens nergens voor nodig is!

Echt waar Melissa, gebruik je verstand en kies voor je kind!!
Veel sterkte en ik hoop echt dat je de juiste keuze maakt!
Tips van mij: je wonden laten vaststellen en aangifte doen en probeer de man die jou zoiets heeft aangedaan uit de buurt van jezelf en je kind te houden!!

Knuffel
x

[Laatst gewijzigd door Jessy - 13/06/2008 @ 13:04] - Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 14:22

Online Status Bekijk profiel
hallo melissa,

ik ben ook een alleenstaande mama van een zoontje van bijna 9 maanden. ik ben niet weggegaan omdat hij geweld gebruikte maar omdat ie een ander had.
het zal wel heel moeilijk voor je zijn maar ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen.

hij kan je de kleine niet afnemen, heb maar geen bang. zolang jij alles doet zoals het hoort.
je kan toch een melding laten maken bij de politie, dat moet nog niet dadelijk een pv zijn, da's voor als er ooit iets van komt dan heb je het toch gezegd hé. ik zou het zeker niet zo laten. wat zeggen je ouders ervan?
ik ben ook van 0 af moeten beginnen.
ik woon alleen, samen met mijn zoontje en we hebben het goed met ons tweetjes. ik ga ook nog werken daarbuiten.
veel tijd om me te vervelen heb ik niet.
als je eens wil babbelen dan vraag je het maar dan geef ik je mijn msn-adres.
veel sterkte nog meid!
groetjes,
dorientje

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:21
Brigit

meisss ga naar de politie
Wilde even zeggen dat je naar de politie moet gaan,je kunt wel zeggendat wil ik niet vanwege mijn zoontje maar dan ben je net zo fout bezig meissie.
Waarom je vriend (man ) heeft een gevaarlijke kant meis die hij heeft laten zien .Stel het gebeurt weer of bij je oontje als ie later daar blijft slapen enzo dan sta je sterk want je hebt aangiften gedaan altijd doen.Dat ben je verplicht ook vanwege je zoon.Stel je doet niks geen politie niks dus en later gebeurt het weer en dan ga je naar de politie,vraagt ie is het eerder gebeurt in je relatie en je zegt dan jaaaaaa,dan ben jij wel verantwoordelijk omdat je juist geen aangiften heb gedaan je wist dat hij dan zo was begrijp je me meis.

Ikzelf ben zon vrouw die vroeger door mijn eigen vader is mishandelt lichaamlijke en geestelijk en ja hij zat ons met een mes achterna,mijn stiefvader hetzelfde moeder deed ook niks ,later moest ze wel maar ik heb er jaren last van gehad omdat mijn moeder altijd zo bleef hangen in de situatie durfde niks te ondernemen.Dat is niet goed juist voor je zoontje,als je nu stappen kunt overwegen moet je het nu doen niet later.Ikzelf ben nu een sterke vrouw geworden mijn 2 broertjes blijven nu hangen in die situatie,s en blijven sukkelen met wat ze mee gemaakt hebben.

heel veel sterkte meis en hoop dat je de juiste beslissing neem juist voor je zoontje denk daar aan okee.

grt brigit
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]