< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » zorgen om neefje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
13/06/2008 @ 14:59
patje81

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Mijn zusje van 25 heeft een zoontje van nu 17 maanden.
Ik heb het idee dat het totaal niet goed gaat.
Ik maak me ook zorgen om zijn opvoeding.
Wij hebben een nare jeugd gehad waar zij altidj veel dingen ontkent heeft en nog doet. gewoon om dr niet bij stil te hoeven staan.
De vader van mijn neefje heeft inmiddels 2x vast gezeten. 1 x voor het neerslaan van een in dienst zijnde rechercheur. En de andere x voor boetes. Dat laatste geloof ik niet. Want daar hoef je geen 6 maanden voor te zitten.

Mijn neefje is vanaf begin af aan al erg agressief geweest. Slaan, gillen bijten etc.
Mijn zus weet hier totaal niet mee om te gaan. Ook met zijn driftbuien doet ze hem in de box of op bed. Terwijl ik juist denk dat ze hem beter vast kan houden, klemmen zodat het niet pijn doet maar in elk geval hij zich zelf niet pijn kan doen. Doet ie nu wel, hoofd tegen grond en tegen bedrand etc.
Soms zit ik wel eens met haar aan de tel en haar zoontje dan ook samen met mijn jochie. Samen kletsen. Natuurlijk zijn die knopjes interessant en als ik het zat ben geef ik Ryan iets anders zodat ie daar mee kan spelen.
Zij doet hem in de box, gevolg dat hij niet snapt waarom ie in de box moet en waarom hij niet met de tel mag spelen en dus gillend en krijsend hysterisch wordt. Er wordt hem geen alternatief geboden.

Kind ziet trouwens ook erg mager. Hij is 17 maanden nu, weegt nog geen 10 kilo en is net 78 cm. Mijn jochie is groot dat weet ik.
Maar slapen, hij slaapt snachts van 9 tot 6 en dan hele dag niet meer. Ze zeggen dat ie het niet nodig heeft. Nou ik ben van andere mening. Hij is savonds echt niet te genieten. Aan eind van de middag al rode wangen en oren. Ja komt van het spelen. In mijn ogen is het van de slaap.
Verder zegt ze dat hij alleen maar speelt in bed, nou als je hem laat liggen valt ie vanzelf wel in slaap en anders heeft ie gewoon lekker gerust.

Verder gaan ze bijna elke avond met hem zeulen van visite naar visite.
Ik heb dr al utgelegd dat regelmaat belangrijk is, en dat zijn agresieviteit wrschijnlijk komt van te weinig slapen en geen regelmaat hebben. Dat ze hem overvallen met hun gedrag en hij niet begrijpt wat er van hem verwacht wordt.
Nou ja dan praat ik dus pedagogisch want ik heb dat geleerd op mijn werk vindt ze dan.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, maar ik zie dat kleine jochie de vernieling ingaan zo. Dat wij geen jeugd hebben gehad maakt het destemeer dat dat voor de kleintje nu wel moet zijn! Hun moeten kunnen genieten en zich veilig en geborgen voelen. En dat is bij hem totaal niet zo.

Niet eigendunkerig of zo, maar als ik Ryan met mijn neefje vergelijk zijn het 2 totaal verschillende knulletjes. 1 die geniet van het leven, is vrolijk, voelt zich veilig en geborgen en weet de grenzen (die hij nu kent dan) en de ander is verdrietig, agressief, niet geborgen etc.

Ik hoop dat iemand iets weet wat ik kan doen want wil niet dat mijn neefje zo verdrietig is en niet begrepen wordt door hun. Hoe kan ik het ze duidelijk maken?

Liefs Patje

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 15:42
barbara

Online Status
jeejtje dat is wel heftig!
ook de papa die vast zit enzo!

over dat gewicht ed. ja het kan zijn dat het een dunne is he, een zoontje van een vriendin van me, bijna 3 jaar weegt ook 10 kilo..

maar ja moeilijk joh, meer dan goede raad geven kan je ook niet doen he. ik snap het wel, ik ken ook iemand waarbij ik soms denk ooh nu weer daar slapen nu weer daar..
ja lastig dat is dan niet mijn zus.
maar ja geen idee wat je eraan kan doen.. iig gewoon stille hints geven

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 15:48
k'tje

Hey Patje,
Da's niet simpel, denk ik. Maar ik weet niet of je veel kan doen.
Werkt je zus of is je neefje elke dag bij haar? Misschien doet het hem goed om enkele dagen per week naar een opvang te gaan? Ik weet niet hoe breed ze het hebben, maar niet elke opvang is duur.
Of je kan eens vragen of jullie hem mee mogen nemen op een uitstapje in het weekend? Klinkt misschien cru, maar ik bedoel een uitstapje zonder je zus er bij. Zodat hij eens in een andere omgeving is. De eerste keren gaat dat waarschijnlijk ook ni makkelijk zijn, zene. Dus best ervoor zorgen dat je niet alleen bent met de 2 kinderen.
Voor de rest, weet ik het niet direct, maar ik denk zeker nog verder na!
Gr
K'tje
Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 16:56
spreeuwtje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey.. ik zou eens vragen bij jeugdzorg..
dan kunnen zij bepalen of er iets gedaan moet worden of niet..
ik kan me voorstellen dat je bang bent voor eventuele gevolgen of ruzie..
maar in dit geval is het kiezen tussen veel kwaden..
je zus steeds maar weer vertellen wat je denkt krijg je ook boze gezichten..
zeggen dat je het jochie af en toe in huis wilt hebben zal ze ook boos over worden..
niks doen geeft je een naar schuldgevoel denk ik..
en bellen naar jeugdzorg is ook heel moeilijk.. maar heeft misschien als enige wel effect voor het kind..
ik denk dat je dan moet vertellen wat jullie verleden is en wat je nu ziet gebeuren.. maar ook wat je wel goed vindt aan het gezin bij je zus zodat ze misschien een duidelijk beeld krijgen van alles..

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]