[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 13/06/2008 @ 15:11 | Ik ben bijna 39 en heb een zoontje van bijna 1 jaar. Ik ben alleenstaande mama maar zou graag nog een tweede kindje willen. Ik twijfel wat ik zal doen. Financieel lukt het nu wel, maar met een tweede en mijn leeftijd? Als ik 60 ben studeren die twee misschien nog. Ga ik dat kunnen betalen? En praktisch roept het ook allerlei vragen op. Hoe ga je bijvoorbeeld wandelen zo alleen als mama met een baby en een tweejarige tegelijkertijd? Hoe winkel je? Wat als de baby veel huilt en zijn broertje moet in dezelfde kamer slapen? Wie heeft ervaring? Wie heeft raad? Fysiek is het ook wel vermoeiender voor een 40 jarige dan voor iemand van 25 wellicht! Maar toch, mijn kinderwens is nog niet helemaal ingevuld, al ben ik dan erg gelukkig met mijn zoontje. Een twijfelende mama |
| 13/06/2008 @ 15:17 barbara | Hoi, ik ben dan wel niet 40 maar kan wel wat vragen beantwoorden. ik heb 2 kinderen was na 1 jaar weer zwanger dus 20 maanden verschil. als ik alleen ging lopen, dan deed ik de baby in de draagzak en de oudste in kinderwagen en dat ging prima!! daarna na 8/9 maanden kon hij mee op de fiets! 2 stoeltjes en gaan! nu kan mijn oudste natuurlijk prima mee lopen als de jongste in de wagen zit.. en ik heb voor lange afstanden een kiddyboard :) dat gaat hier prima! de papa werkt hier de heele week en ik ben tbm dus ja dan moet je ook veel van de opvoeding natuurlijk alleen doen, ik haal doordeweeks in mijn 1tje altijd alle boodschappen en doe alles zodat we in het weekend echt rust hebben :) maar hier gaat het prima succes met de keuze, nu kan het nog he |
| 14/06/2008 @ 13:07 | Bedankt voor jullie reactie. Tja dat praktische zal misschien nog het eenvoudigste zijn. Vooral emotioneel en financieel alles alleen dragen lijkt me voor twee kinderen niet zo eenvoudig. Zelker niet als je er pas aan begint op 38. Maar ja, moeilijk gaat ook he. Ik heb nog niets definitief beslist, maar mijn hart wil er alvast voor gaan. Groetjes, Psycho |
| 30/07/2008 @ 14:18 | als je graag een vader wil die zich niet komt moeien nadien, wil ik u wel helpen, ik heb 3 héél gezonde kinderen, en mooie kinderen, al zeg ik het zelf groetjes Iva |
[Reageer]

Al 39 en toch als alleenstaande een tweede kindje??