< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » groot leeftijdsverschil

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Mei 2008-Club
groot leeftijdsverschil
13/06/2008 @ 18:23
gimpet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zijn er hier ook mei-moeders die ook een groot leeftijdsverschil tussen hun kinderen hebben?
Onze Femke is net 7 jaar geworden en onze Jitte 3 weken.
Hoe doet jullie oudste het?
Hier was het de eerste twee weken soms wel zwaar.
Femke is dol op haar zusje. Daar moet je niet aankomen.
Maar tegen ons was ze soms hondsbrutaal!
Maar nu sinds een week is ze helemaal weer ons oude Femke.
We betrekken haar ook overal bij.
Ze mag het flesje geven en ze zijn ook al samen in bad geweest.
Dus dat vindt ze wel helemaal super.

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 13:08
TOM

Online Status
hoikes,hiere ook vele jaren verschil,mijne oudste word er 17 en de jongste is er net 5weken geworden.daar zitten er nog van bijna 14 en bijna 12 en ene van 4,5j tussen .juist de jongste die had ook enkel oog voor zn zus,maar niemand mocht haar aanraken enkel hij en ik de mama.nu nog als ik wil gaan winkelen vraagt hij of zus meegaat...als ik ze meeneem is t oke en anders......hij wilt haar er steeds bij(wel lief he).maar soms best vermoeiend hoor;ni slecht bedoeld.ach tis voor dat venteke ook aanpassen he en eigenlijk doet die dat echt wel goed .en wij geven hem voldoende aandacht alsook de andere zonen.succes...
Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 18:25
gimpet

Ja, hier ook!
Ik dacht net wat extra tijd aan haar te besteden en vroeg of ze zin had om mee naar het winkelcentrum te gaan om een leuke jurk uit te kiezen.
Ik zei dat papa dan wel op Jitte zou letten.
Maar ze wou liever dat Jitte mee ging.
Is dat niet lief??
Gelukkig is ze nu tegen ons ook niet meer zo chagerijnig.
Het is ook niet niks.
7 jaar lang alle aandacht gehad en nu is er bijna iedere dag wel visite of telefoon voor Jitte.
Maar gelukkig is ze niet jaloers op haar zusje.
Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 17:45
Wanda

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Hier wordt de oudste er 9 en de jongste is 5 weken ! Hij is wel lief en begripvol, maar niet echt betrokken eigenlijk ... Ik laat hem daar vrij is, wil hij helpen, dan mag dat, maar het moet nooit !

Wat we wel ondervinden is dat hij in alles probeert zijn grenzen te verleggen. Hij is altijd wel zo, altijd proberen de lijn net te overschrijden en nu lukt dat dus wel vaker omdat je soms gewoon 100% aandacht aan die kleine ukkepuk moet geven. Zo mag hij bv. altijd maar een beperkte tijd op de Playstation, en nu lukt het al eens om die tijd te overschrijden. Ik ben dan niet echt boos, want ik heb hem dan wat minder aandacht gegeven en wil niet altijd negatieve aandacht aan hem geven. Anderzijds merken we ook een groter verantwoordelijkheidsgevoel, sommige dingen die we vroeger wel 1000 keer moesten herhalen (deur dicht doen, pantoffels aandoen, ...) lukken nu heel spontaan en ook voor zijn broertje voelt hij zich verantwoordelijk. Hij is ook soms wat paniekerig als de kleinste weent ...

Flesjes geven, vastpakken, verzorgen, ... is niet echt aan hem besteed, hij is daar een beetje bang voor eigenlijk en wil het liever niet doen. Ik laat dat maar, dat komt wel goed.

Ik probeer ook wel individuele tijd te besteden, of met hen samen bezig te zijn. Nu zit hij bv. met toetsen en dan ondervraag ik hem terwijl ik een flesje geef, zo kan ik het nog combineren

Van jaloezie is er hier ook niet echt sprake, gelukkig ! Hij vind het soms zelfs een voordeel dat we minder aandacht voor hem hebben

Groetjes,

Wanda.

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 10:28
gimpet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dat paniekerige, dat herken ik hier ook wel.
Femke is echt super voorzichtig met haar zusje.
Deze week leunde ze even op de box omdat ze haar zusje een kusje wou geven.
De box kiepte even een stukje naar boven.
Daar was ze zo van geschrokken!
Huilen, huilen, huilen.
Ze is dus heel blij met haar zusje.
Maar ze zegt soms ook wel dat ze het pas echt leuk gaat vinden als haar zusje wat groter is want nu doet ze teveel huilen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]