< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » mijn gevoel wil 3de kindje,mijn verstand niet!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
mijn gevoel wil 3de kindje,mijn verstand niet!
14/06/2008 @ 11:44
Anoniem

ahhhhh ik word gek van mezelf.
ik heb 2 prachtige kindjes kort op elkaar.
het zijn zeer actieve kindjes en heb met de 2de ook het een en ander aan slaapproblemen achter de rug,toen we daar middenin zaten wilde ik er nooit meer een kindje bij.
nu loopt het lekker,ben wel vaak moe maar toch ik blijf dagelijks aan nog een kindje denken.
ik weet als ik logisch nadenk voor onszelf dat we het niet moeten doen,we hebben onze handen vol aan deze 2 en als ze straks op school zijn word het alleen maar makkelijker,maar ja dan heb ik ook mijn handen vrij voor een baby,pffff waarom hou je toch zo'n knagend gevoel? gaat het wel weer over?
Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 16:16
Connie

ik denk dat dat gevoel altijd zou blijfen is denk ik wel je moederinstinkt heb 5 kinderen en we denken nog aan een 6
Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 20:39
michele

Online Status
@ anoniem, als dat gevoel gaten begint te veroorzaken waar je zelf doorheen dreigt te vallen moet je, of je verstand uitschakelen en ervoor gaan, of de gaten opvullen met iets anders ...

Wij krijgen binnen enkele maanden ons 4 de, heb steeds gezegd, dan gaat ook ineens de schaar in het kiekenkot, maar ... heb ondertussen zo een beetje besloten het toch maar niet te laten doen. Mijn magische 4 is bereikt en toch, zelfs in verwachting zijnde denk ik meer en meer aan misschien nog eentje ... hoewel het niet slim zou zijn (ben dit jaar 40 geworden en sinds 2003 mindervalide) ... dus nee, denk niet dat het overgaat voor een deel van ons mama's ... sommigen zijn gewoon voorbestemd om een groot gezin te hebben, anderen om een mini gezin groot te brengen.

@connie, als je schrijft "we" denken aan een zesde, heeft dat niet veel met moederinstinct te maken he (of je man moest een moeder zijn )

[Laatst gewijzigd door michele - 14/06/2008 @ 20:40] - Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 12:51
Connie

hahaha
Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 18:11
vanessa

Online Status
Ik vrees ook dat dit gevoel voor sommige van ons nooit zal overgaan.
Ik was er heilig van overtuigd dat binne 7 weken ons gezinnetje compleet ging zijn met 4 kindjes en sinds een dikke week begint het echt wel raar te doen om te weten dat dit de laatste is.
Maar mijn verstand weet goed genoeg dat er een 5de bengel niet bijkan bij ons en daar zijn we beide van overtuigd maar mijn hartje heeft het ontzettend moeilijk met afscheid nemen van het zwanger zijn, nooit geen possitieve test meer hebben, laatste keer pronken met een buikje, laatste keer de vervelende kwaaltjes en de zalige stampjes meemaken.

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 20:15
michele

Online Status
och vanessa, weet ge, uw verstand heeft het niet altijd bij het rechte eind hoor. Zie naar mij, ik dacht 20 jaar geleden ook, voor mij geen vent meer ... was er heilig van overtuigd dat dat het beste was, en kijk, verstand 1 seconde aan de kant geschoven en 20 jaar later is gebleken dat het verstand het niet steeds bij het rechte eind heeft en zijn 4 kapoenen de bevestiging hiervan ...

Ik ben al even niet meer overtuigd dat 4 genoeg is ondertussen hoor. Der zal al veel moeten gebeuren wil ik de schaar in 't kiekenkot laten zetten binnen 7 maand maarre .... Stttt, niets tegen L. zeggen hé

[Laatst gewijzigd door michele - 15/06/2008 @ 20:16] - Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 21:35
vanessa

Online Status
Michke ik zwijg tegen L als gij tegen C zwijgt over mijn gevoelens tegen over een eventueel 5de.
Want peins da hij mijn zot ga verklaren want hij blijft er heilig van overtuigd dat het nu echt wel de laatste keer is.
Hij is al bijna aant aftellen tot de dag dat hij binnen kan om een knoopje te laten leggen.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 14:30
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hebben niet alle vrouwen emotioneel last met het besef: dit is de laatste?? of dat dan de 2de of de 4de is?

Ik persoonlijk heb dat nu nog niet, heb pas mijn 2de kindjes, en ons verstand zeg ook dat het nu goed is, man heeft nog 2 grotere kinderen, waar hij de enige ouder van is. Dus we hebben al 4 in totaal.
Ik denk dat als de baby weer een beetje groter is, en de leeftijd nadert waarop het "nu of nooit " is, elke vrouw nog es denkt over een baby bij.
maar ik weet dat ik geen kinderen meer wil nu. maar zeg nooit nooit he?? mijn man had na zijn eerste set van 2 er ook genoeg, en nu heeft hij er 4

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 16:35

een derde
Hey ben zo blij te horen dat ik niet de enigste ben in een twee strijd.Mijn tweede dochtertje is pas zeven maanden geworden en mijn oudste dochter wordt er in september twee.mijn man en ik zouden graag zes kindern willen.Hij vindt dat het het beste is als we volgend jaar beginnen aan een derde maar ik heb zo een kriebels in mij plus ik zie overal zwangere vrouwen rond mij (dat helpt ook niet echt)en soms denk ik zou ik het niet bij twee laten en die dan rot verwennen of zou ik egoistisch zijn en voor een groot gezin gaan.daarbij ik ben toch onthaalmoeder dat maakt het wel ietsiepietsie makkelijker.

Ooooooh ik weet het niet meer ik ben aan het hopen dat het lot voor mij zal kiezen zo als bij ons tweede.

Twijfelende groetjes Julie{ponder
Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 17:36
meimama

hoikes ,ook ik heb dat gevoel nog steeds van ...kwil der nog eentje bij.wij zijn nieuw samengesteld gezinneke en ik had reeds 4 kids en sinds 7wkn is er nog eentje bij met mn schat van een vriend en er zal er nog eentje bijkomen (als ik gestopt ben met bv voeding).maar dat word dan de allerlaatste .6kids dan ,is echt wel voldoende,maar ik kijk er nu al naar uit om terug zwanger te zijn en terug de bevalling mee te maken (ook al is dat nog maar 7wkn geleden).en dan gaat er een knoopke bij mijn ventje hihi.vanessa en mich heel veel succes met jullie zwangerschappen he.
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 11:06
chantal

Hoi...

Eindelijk dit forum zocht ik ohh ohh die twijfels toch, maar gelukkig zo te lezen heel normaal.
Ik ben niet bang over hoe het zal gaan want ik heb altijd geroepen waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten.
Maar gewoon in het geheel we hebben maar 3 slaapkamers en een zolder maar die is te laag.
Dus kamers zijn nu bezet ik heb 2 meiden van 3 en 1 dus dat zou betekenen dat ze bij elkaar op de kamer moeten, dat is geloof ik mijn grootste zorg

Liefs
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:08

Hier ook vaak getwijfeld over een derde of niet...maar we zijn bijna halfweg de zwangerschap. Wij hebben ook maar drie slaapkamers, maar onze twee oudste slapen wel al een hele tijd op dezelfde kamer en daar ondervinden wij geen enkel probleem van...mss als ze over een jaar of 12 elk hun liefke willen meebrengen...maar wie weet, tegen dan wonen we mss ergens anders.
Wij moeten ons ook niets ontzeggen hoor, als dit kindje erbij zal zijn. Met ons tweede was het niet zo, dus met een derde zal dat ook wel niet zo zijn. We gaan nog steeds weg als we daar eens zin in hebben en onze kindjes krijgen alles wat ze nodig hebben!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 21:46

Online Status Bekijk profiel
hallo iedereen!!

ik heb ook zitten zoeken naar deze forumonderwerp!!

ik herken zeer goed de gevoelens die jullie aankaarten, ik heb altijd gedroomd van een groot gezin( vier kindjes) en mijn vriend ook!

sinds onze jongste geboren is heb ik heb zo moeilijk, ik twijfel of ik nog voor een derde zou gaan!! ik denk er elke dag aan maar als ik erover spreek met mijn vriend is het van " niet" hij vind twee kindjes genoeg!!

dat doet zo'n pijn!!
ik zou zo graag echt voor een laatste keer echt van mijn zwangerschap genieten en weer kunnen pronken met mijn buik, ik hoop dat hij binnen een paar maanden van gedachten zal veranderen en surtout dat ik ook zal kunnen uitmaken wat ik echt wil!!

over een paar weken zei hij dat hij mss binnen een jaar of twee er weer voor zou gaan maar toen ik het vorig week end vroeg zei hij weer van niet!!

ik kom zot hé van die venten die nooit weten wat ze willen hé

allé duimen hé dat we allemaal onse weg zullen vinden hé

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 19:05
Barbara

Ook ik heb geruime tijd getwijfeld. Mijn jongste kindje is nu 2 1/2j, ik ben dus uit de grootste zorgen. We kunnen al eens voor een ganse dag de deur uit zonder te zeulen met vanalles en nog wat... slapen goed, jongste start op school in september... Maar mijn gezinnetje leek niet compleet. Wat me over de lijn getrokken heeft is: Stoppen met denken en luisteren naar je hart! Je vind altijd wel redenen om het niet te doen. Financieel, praktisch, plaatsgebrek, stel dat het kindje niet gezond is, kunnen we ze alle 3 wel de nodige aandacht geven????... Wij zijn aan het bouwen, wonen in een heel kleine voorlopige woning, nipt voor 2 volwassenen en 2 kleuters. Maar toch wou ik niet langer wachten voor nummertje 3, ik wou niet dat er te veel jaren tussen hen zat. Mijn zoontje en dochterje verschillen 2 jaar en spelen heel veel samen en ik wou niet dat nummertje 3 uitgesloten zou worden...
Welnu op moederkesdag een test gedaan en... ZWANGER van nr3!!!
Enkele weken later eerste echo en... blijkt dat ik niet alleen zwanger ben van nr3, maar ook van nr4! En ik ben bang... maar superblij! Heb nieuw motto: Moeilijk gaat ook! Ben me er heel bewust van dat dit zwaar zal worden en dat ik enkele zware jaartjes voor de boeg heb. Maar ik ben er zeker van dat er een moment komt dat ik naar mijn 4 kindjes zal kijken en ik O ZO TROTS ga zijn met "mijnen nest"!

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 09:34
Wen370

Online Status Stuur bericht
hier is die twijfel er ook enorm hoor, maar dan bij een 4e, we zijn nog niet van de 3e bevallen, maar ja, wat er in dat hoofdje allemaal omgaat kunnen we niet bevelen he. gisteren kwam mijn man weer af, is 3 misschien toch niet genoeg voor ons... ale even over gepraat, hoe goed dat ook gaat met een man en uiteindelijk kwamen we op hetzelfde uit, hij zal wel zien hoe het met 3 is en dan kijken we wel verder. zelf doe ik ook niets anders dan twijfelen, maar uiteindelijk wil ik nog wel een 4e, wel niet zo snel als deze 3, binnen 1.5-2jaar ofzo. maar al dat getwijfel van hem... ik wil gewoon zekerheid of hij nog 1 wilt of niet.
ik heb geen idee of ik met 3 ons gezin compleet kan hebben, waarschijnlijk wel, maar ja dat verlangen/gevoel blijft he. ik wil niet een jaar of langer rondlopen zou hij nu nog willen of niet en blijven hopen en dat hij dan plots zegt dat hij toch niet meer wilt, maar dat bergijpt hij niet.
soms denk ik zelf van nee laat het ons met onze 3 gezonde kinderen houden, en dan weeg ik wat voor en nadelen af, maar dan te bedenken dat we nooit meer die spanning gaan hebben zijn we zwanger of niet, de laatste keer zwanger zijn, laatste keer een baby dat wil dan ook niet. natuurlijk genieten we ook van deze zwangerschap maar toch van een laatste geniet je toch anders denk ik, ook dat begrijpt hij niet... ik wordt er echt gek van en weet zelf niet goed wat te doen en denken...
ik weet ook niet of we zo lang kunnen wachten voor dan nog een kindje. deze 3 komen ook snel na elkaar en adners zit er dan weer zoeen groot leeftijdsverschil tussen he... zoveel twijfels... het moet ooit eens ophouden he, met kindjes krijgen maar wanneer is het genoeg geweest...

[Laatst gewijzigd door Wen370 - 28/07/2008 @ 09:43] - Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 18:00
valentijntje

Idd mij klinkt het ook allemaal bekend in de oren. Mijn hart zei steeds nog niet compleet te zijn na 2. En eens ik zwanger was van 3 zei ik dit is de laatste geen 4.

Maar ja nu 10 maanden later zeg ik niet meer nooit meer maar ik denk dat ik maar naar mijn lichaam ga luisteren. Heb enorm veel last gehad van BI en denk eerlijk gezegd dat mijn lichaam geen nr 4 aankan. Mijn hart daarentegen wel denk ik

Maar ben wel tevreden hoor met mijn kroost en druk genoeg + ik ga nog graag werken. Ben niet echt het type om thuis te blijven.

En barbara das idd een nest om trots op te zijn 4 pagadders

Maar idd soms moet je alle praktische overwegingen overboord (aan alles is een mouw te passen) gooien en naar je hart luisteren want dames zeg nu eerlijk als we daar gewoon naar keken dan hadden er waarschijnlijk toch nooit kids gekomen.

groetjes

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 21:36
Esther

3e kindje?
Na 2 gezonde jongens, welke nu net 4 en 2,5 zijn, was het voor ons wel klaar. Zeker omdat we met beiden flinke opstartproblemen gehad hebben...

Toch blijft het bij mij altijd knagen, misschien toch een derde, een leuke kraamtijd en babytijd hebben net zoals vele andere mama's.

En nu, niet goed opgelet, ben niet meer aan de pil, ben ik een week over tijd. Wil morgenvroeg een test doen.

Moet ik nu blij zijn? Ja! of toch nee? Hoe moet dat financieel? En ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken, maar wat zal onze omgeving zeggen?

Wie tobt of heeft hier ook ervaring mee?
Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 06:03
michele

Online Status
Hier ook zo eentje die "niet weet wat ze wil" (volgens mijn omgeving dan toch in elk geval.) Zijn nu in verwachting van een vierde. Geen enkele zwangerschap was leuk, maar geen enkele keer heb ik ook maar 1 moment gedacht "nooit weer". Het geschenk dat je krijgt is gewoon te groot om de last en de zever ook maar 1 moment "te zwaar" te vinden. Niets is zo kostbaar als een lachende kindersnoet.
Bij de aanvang van deze zwangerschap was ik er zeker van. Ik beval met keizersnede (4 de op rij alweer) dus ik zou me tegelijkertijd ook laten steriliseren. We zijn 16 weken ver nu en 7 weken geleden was ik er zeker van, geen sterilistaie voor mij. 3 weken geleden (zit nog maar eens met een maag- darm ontsteking) vond mijn verstand dat met 4 onze nest wel compleet was, maar nog steeds niet overtuigd van de sterilisatie. Gisteren kreeg ik een idee voor de geboortekaartjes ... hiermee zou aangegeven worden dat het laatste kuiken uit dit nest aangekomen is. en la heel de nacht lig ik te tobben of het dit is wat ik echt wil. Pfffffffff, hormonen ze doen je wat aan . Een beslissing nemen zal nog niet voor diect zijn vrees ik. Moest ik naar al wat er rond komt kijken dan had ik waarschijnlijk geen enkel kind gehad (financien, je eigen leven, hoe krijg je ze goed groot in deze tijd, enzovoort). Ben iemand die meestal handeld uit het gevoel, dus al wat iedereen aanbrengt van voor en nadelen speelt hier eigenlijk nooit, je kan je hele leven toch niet "voorzien", dus wat voor zin heeft het om wakker te liggen over praktische onvolkomenheden. een ideaal leven kan morgen ook overhoop liggen, net zo goed dat een niet zo goede situatie ineens kan keren. Verstand versus hart, het zal een strijd blijven tussen die twee.

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 17:39

Hallo,

Hier nog zo eentje. Mijn verstand zegt nee, gewoon omdat mijn man niet wil en omdat ik twijfel of het financieel wel gaat. Maar mijn hart zegt JAAA. Het kan er nog bij vind ik, we zullen ons wel redden. 2 of 3 wat maakt het uit?
MAAR, mijn man wil geen. Soms hebben we het er over met vrienden, zij zijn bezig voor een derde kindje, en dan krijg ik soms het gevoel dat ik hem eventueel wel kan overhalen, maar dan op andere keren krijg ik een duidelijke nee.

Mijn man weet niet hoe hard ik er soms mee bezig ben. Ik ga er ook helemaal niet over zeuren, want dat werkt averechts bij hem. Wie weet als onze vrienden hun baby'tje er is dat hij zelf ook van gedacht verandert.
Als ik tegen dan zelf wel helemaal overtuigd ben.

Groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]