[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/06/2008 @ 11:44 Anoniem | ahhhhh ik word gek van mezelf. ik heb 2 prachtige kindjes kort op elkaar. het zijn zeer actieve kindjes en heb met de 2de ook het een en ander aan slaapproblemen achter de rug,toen we daar middenin zaten wilde ik er nooit meer een kindje bij. nu loopt het lekker,ben wel vaak moe maar toch ik blijf dagelijks aan nog een kindje denken. ik weet als ik logisch nadenk voor onszelf dat we het niet moeten doen,we hebben onze handen vol aan deze 2 en als ze straks op school zijn word het alleen maar makkelijker,maar ja dan heb ik ook mijn handen vrij voor een baby,pffff waarom hou je toch zo'n knagend gevoel? gaat het wel weer over? |
| 14/06/2008 @ 16:16 Connie | ik denk dat dat gevoel altijd zou blijfen is denk ik wel je moederinstinkt heb 5 kinderen en we denken nog aan een 6 |
| 14/06/2008 @ 20:39 michele | @ anoniem, als dat gevoel gaten begint te veroorzaken waar je zelf doorheen dreigt te vallen moet je, of je verstand uitschakelen en ervoor gaan, of de gaten opvullen met iets anders ... Wij krijgen binnen enkele maanden ons 4 de, heb steeds gezegd, dan gaat ook ineens de schaar in het kiekenkot, maar ... heb ondertussen zo een beetje besloten het toch maar niet te laten doen. Mijn magische 4 is bereikt en toch, zelfs in verwachting zijnde denk ik meer en meer aan misschien nog eentje ... hoewel het niet slim zou zijn (ben dit jaar 40 geworden en sinds 2003 mindervalide) ... dus nee, denk niet dat het overgaat voor een deel van ons mama's ... sommigen zijn gewoon voorbestemd om een groot gezin te hebben, anderen om een mini gezin groot te brengen. @connie, als je schrijft "we" denken aan een zesde, heeft dat niet veel met moederinstinct te maken he (of je man moest een moeder zijn ) |
| 15/06/2008 @ 12:51 Connie | hahaha |
| 15/06/2008 @ 18:11 vanessa | Ik vrees ook dat dit gevoel voor sommige van ons nooit zal overgaan. Ik was er heilig van overtuigd dat binne 7 weken ons gezinnetje compleet ging zijn met 4 kindjes en sinds een dikke week begint het echt wel raar te doen om te weten dat dit de laatste is. Maar mijn verstand weet goed genoeg dat er een 5de bengel niet bijkan bij ons en daar zijn we beide van overtuigd maar mijn hartje heeft het ontzettend moeilijk met afscheid nemen van het zwanger zijn, nooit geen possitieve test meer hebben, laatste keer pronken met een buikje, laatste keer de vervelende kwaaltjes en de zalige stampjes meemaken. |
| 15/06/2008 @ 20:15 michele | och vanessa, weet ge, uw verstand heeft het niet altijd bij het rechte eind hoor. Zie naar mij, ik dacht 20 jaar geleden ook, voor mij geen vent meer ... was er heilig van overtuigd dat dat het beste was, en kijk, verstand 1 seconde aan de kant geschoven en 20 jaar later is gebleken dat het verstand het niet steeds bij het rechte eind heeft en zijn 4 kapoenen de bevestiging hiervan ... ![]() Ik ben al even niet meer overtuigd dat 4 genoeg is ondertussen hoor. Der zal al veel moeten gebeuren wil ik de schaar in 't kiekenkot laten zetten binnen 7 maand maarre .... Stttt, niets tegen L. zeggen hé ![]() |
| 15/06/2008 @ 21:35 vanessa | Michke ik zwijg tegen L als gij tegen C zwijgt over mijn gevoelens tegen over een eventueel 5de .Want peins da hij mijn zot ga verklaren want hij blijft er heilig van overtuigd dat het nu echt wel de laatste keer is. Hij is al bijna aant aftellen tot de dag dat hij binnen kan om een knoopje te laten leggen. |
| 28/06/2008 @ 16:35 | een derde Hey ben zo blij te horen dat ik niet de enigste ben in een twee strijd.Mijn tweede dochtertje is pas zeven maanden geworden en mijn oudste dochter wordt er in september twee.mijn man en ik zouden graag zes kindern willen.Hij vindt dat het het beste is als we volgend jaar beginnen aan een derde maar ik heb zo een kriebels in mij plus ik zie overal zwangere vrouwen rond mij (dat helpt ook niet echt)en soms denk ik zou ik het niet bij twee laten en die dan rot verwennen of zou ik egoistisch zijn en voor een groot gezin gaan.daarbij ik ben toch onthaalmoeder dat maakt het wel ietsiepietsie makkelijker. Ooooooh ik weet het niet meer ik ben aan het hopen dat het lot voor mij zal kiezen zo als bij ons tweede. Twijfelende groetjes Julie{ponder |
| 28/06/2008 @ 17:36 meimama | hoikes ,ook ik heb dat gevoel nog steeds van ...kwil der nog eentje bij.wij zijn nieuw samengesteld gezinneke en ik had reeds 4 kids en sinds 7wkn is er nog eentje bij met mn schat van een vriend en er zal er nog eentje bijkomen (als ik gestopt ben met bv voeding).maar dat word dan de allerlaatste .6kids dan ,is echt wel voldoende,maar ik kijk er nu al naar uit om terug zwanger te zijn en terug de bevalling mee te maken (ook al is dat nog maar 7wkn geleden).en dan gaat er een knoopke bij mijn ventje hihi.vanessa en mich heel veel succes met jullie zwangerschappen he. ![]() |
| 30/06/2008 @ 11:06 chantal | Hoi... Eindelijk dit forum zocht ik ohh ohh die twijfels toch, maar gelukkig zo te lezen heel normaal. Ik ben niet bang over hoe het zal gaan want ik heb altijd geroepen waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten. Maar gewoon in het geheel we hebben maar 3 slaapkamers en een zolder maar die is te laag. Dus kamers zijn nu bezet ik heb 2 meiden van 3 en 1 dus dat zou betekenen dat ze bij elkaar op de kamer moeten, dat is geloof ik mijn grootste zorg ![]() Liefs |
| 10/08/2008 @ 21:36 Esther | 3e kindje? Na 2 gezonde jongens, welke nu net 4 en 2,5 zijn, was het voor ons wel klaar. Zeker omdat we met beiden flinke opstartproblemen gehad hebben... Toch blijft het bij mij altijd knagen, misschien toch een derde, een leuke kraamtijd en babytijd hebben net zoals vele andere mama's. En nu, niet goed opgelet, ben niet meer aan de pil, ben ik een week over tijd. Wil morgenvroeg een test doen. Moet ik nu blij zijn? Ja! of toch nee? Hoe moet dat financieel? En ik weet dat ik me er niets van moet aantrekken, maar wat zal onze omgeving zeggen? Wie tobt of heeft hier ook ervaring mee? |
| 11/08/2008 @ 06:03 michele | Hier ook zo eentje die "niet weet wat ze wil" (volgens mijn omgeving dan toch in elk geval.) Zijn nu in verwachting van een vierde. Geen enkele zwangerschap was leuk, maar geen enkele keer heb ik ook maar 1 moment gedacht "nooit weer". Het geschenk dat je krijgt is gewoon te groot om de last en de zever ook maar 1 moment "te zwaar" te vinden. Niets is zo kostbaar als een lachende kindersnoet. Bij de aanvang van deze zwangerschap was ik er zeker van. Ik beval met keizersnede (4 de op rij alweer) dus ik zou me tegelijkertijd ook laten steriliseren. We zijn 16 weken ver nu en 7 weken geleden was ik er zeker van, geen sterilistaie voor mij. 3 weken geleden (zit nog maar eens met een maag- darm ontsteking) vond mijn verstand dat met 4 onze nest wel compleet was, maar nog steeds niet overtuigd van de sterilisatie. Gisteren kreeg ik een idee voor de geboortekaartjes ... hiermee zou aangegeven worden dat het laatste kuiken uit dit nest aangekomen is. en la heel de nacht lig ik te tobben of het dit is wat ik echt wil. Pfffffffff, hormonen ze doen je wat aan . Een beslissing nemen zal nog niet voor diect zijn vrees ik. Moest ik naar al wat er rond komt kijken dan had ik waarschijnlijk geen enkel kind gehad (financien, je eigen leven, hoe krijg je ze goed groot in deze tijd, enzovoort). Ben iemand die meestal handeld uit het gevoel, dus al wat iedereen aanbrengt van voor en nadelen speelt hier eigenlijk nooit, je kan je hele leven toch niet "voorzien", dus wat voor zin heeft het om wakker te liggen over praktische onvolkomenheden. een ideaal leven kan morgen ook overhoop liggen, net zo goed dat een niet zo goede situatie ineens kan keren. Verstand versus hart, het zal een strijd blijven tussen die twee. |
[Reageer]

mijn gevoel wil 3de kindje,mijn verstand niet!
(of je man moest een moeder zijn
)
maarre .... Stttt, niets tegen L. zeggen hé