< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Roze doos - Gasthuisberg

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Roze doos - Gasthuisberg
14/06/2008 @ 13:52
Loekie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Op 28 april ben ik 3 maanden te vroeg bevallen van ons dochtertje Estelle.
Zij ligt nog een tijdje op neonato maar doet het goed.

Nu vroeg ik mij af of mama's van prematuurtjes geen roze doos krijgen? Ik heb namelijk geen gehad.

Loekie

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 14:03

hey loekie, natuurijk heb je recht op een roze doos, heb ergens anders ook al eens gereageerd op je oproep trowuens.

Onze lotte was 5 weken te vroeg en ik heb er een gehad hoor!

vraag het maar eens na bij de verpleging, ze zullen je onmiddellijk eentje geven!

veel succes met je beebje!

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 18:19
goopybike

Gasthuisberg heeft een certificaat gekregen voor het kindvriendelijkste ziekenhuis dat oa borstvoeding promoot en daardoor mogen ze geen roze dozen meer geven, omdat daar staaltjes inzitte, tutjes, veel reclame voor flesvoeding.

Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 18:49
Sofia

Hoi,

Ik reageerde reeds eerder op zelfde topic dat je elders ook gestart bent. Nu kwam ik dit ook weer even tegen, na de reactie van goopybike gelezen te hebben heb 'k de site van het UZ eens bezocht en inderdaad het blijkt te kloppen dat zij niets meer mogen promoten dat op flesvoeding aanwijst, of gratis staaltjes van tutjes of dergelijke verspreiden en deze zitten inderdaad wel in de roze doos. Ze zal dus afgeschaft zijn. Vind dit wel erg jammer vond het zelf een fijne attentie. Zaten ook zulke leuke stalen in en kortingsbonnen enzo. Ben momenteel zelf weer zwanger en zou normaal terug naar 't UZ gaan, maar nu begin ik toch te twijfelen. Ben zelf helemaal niet bortstvoedingsgezond en heb dus ook geen zin om ertoe aangespoord te worden. Men andere 2 ukjes zijn prima grootgebracht zonder.

http://www.uzleuven.be/UZroot/content/Home/nieuwsenevents/nieuws/index.cfm?bc=1&

Groetjes
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 09:28
finn

Online Status Bekijk profiel
ik ben ook 3 maand te vroeg bevallen in Rocourt en kreeg ook daar geen roze doos. Ook ivm het charter voor BV. Intussen heb ik wel 2 dozen gekregen van onze kraamhulp. Ik dnek dat je er zelf ook kan aanvragen via de site van de roze doos. Wij hebben trouwens ook de zak van Babyboom gekregen. En eigenlijk heb ik geen reclame gevonden voor flesvoeding en ook geen tutjes.
Hoe gaat het met je kindje ? De weg is lang, maar als alles goed gaat, is het draaglijk. Veel succes daar in Leuven !

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 10:26
k'tje

Hey,
volgens mij kan je die doos ook gewoon zelf aanvragen op hun site.
Gr
K'tje
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:49
Sofia

Hoi,

Naar aanleiding van je oproepje heb ik het UZ een mailtje gestuurd met de vraag of zij nog roze dozen verdelen, het antwoord ontving ik vandaag en was als volgt:

" Beste, Inderdaad... het UZ Leuven verdeelt geen roze (of andere) dozen meer aan pas bevallen moeders.Het ging enkel om promotiemateriaal dat vaak zeer weinig met baby's en zwangerschap te maken had en vroeg heel veel werk qua nazicht van inhoud."

Als je ze alsnog wilt ontvangen, zou ik contact opnemen met de roze doos zelf.

Groetjes
Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 16:25
Astrid

Online Status Stuur bericht
Jeetje,

dat zou voor mij als flesvoedster al 1 reden zijn om daar niet te bevallen. Heel veel succes met je kindje. Ik hoop dat alles goed gaat.

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 21:33

hey, las even het topic hier. rze doos kan je zelf aanvragen. heb da ook gedaan want ben polyklinisch bevallen en kreeg da dus niet. ook babyboom zak heb ik via internet aangevraagd en helemaal inorde gekomen! veel succes

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 08:48
nele

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Ik ben 2 maal bevallen in het gasthuisberg!
3 jaar geleden kreeg ik de babyboom tas en de roze doos!
1 jaar geleden alleen de habyboom tas!

(Als je de roze doos toch wil ga gewoon eventjes naar de site!!!!)

Maar dat het nu een reden is om daar niet te bevallen als je flessenvoeding wil geven?

Ze gaan je huis niet dwingen om borstvoeding te geven hoor als je dat niet wilt!
Ze bieden gewoon de nodige hulp en info aan de mama's die er wel voor kiezen en geven alle zwangere mama's de nodige info over borstvoeding!

voor de rest laten ze de keuze gewoon aan de ouders hoor zoals het hoort!!!

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 10:37
Linny

hallo,

Ik ben 13 mei bevallen van mijn dochtertje Olivia ( op tijd). Ik kreeg toen ook alleen de babyboomtas en had toen gevraagd naar de roze doos.

Bleek dat deze gewoon op was en bijbesteld moest worden.

Dus denk de mensen die deze niet gekregen hebben, dat ze gewoon pech hebben dat de voorraad op is. Jammer.. want er zitten zo leuke spullen in die doos hé.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]