< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » bijna 9mnd.brabbelen in zijn slaap!!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
bijna 9mnd.brabbelen in zijn slaap!!!
17/06/2008 @ 08:52
*tiamo*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heyhey

Ik heb eventjes een vraagje en hoop dat sommige mensen weten hoe ze dit moeten aanpakken of me gewoon wat verder kunnen helpen.

Mijn zoonje word bijna 9 maand nu.Het is altijd een enorm goed slapertje geweest,sliep na 6 weken de nacht door,als je hem instopt slaapt hij vrijwel onmiddelijk...kortom een droomkind he!

Nu sinds een 2 tal weken word ik snachts rond 4 wakker omdat ik denk dat hij ook wakker ligt.hij Ligt namelijk in zijn bedje te brabbelen 'wawa mama wawa papa' (dit zijn trouwens de enige 3 brabbelwoordjes dat hij tot nu toe kent)
Als ik dan ga kijken slaapt hij dus nog he!!Zijn oogjes zijn toe,hij wrikkelt wat en zoekt naar zijn knuffels,maar ondertussen zwijgt hij niet meer tot smorgens dus.

Normaal gebruikt mijn zoontje geen fopspeen.Ik heb m al geprobeerd er ene te geven als hij zo begint te doen,maar eens ik terug mn bed inzit hoor ik ze gewoon op de parket vallen dat hij ze dus weggooit.

Weet iemand wat dit is?he dit zou komen?Is dit een periodeke (sprongetje) of zo

en vooral....
weet iemand wat ik eraan kan doen?

Oja mss even bijzeggen dat het kamertje donker is.Hij sliep altijd door,en niks is aan de donkerheid veranderd,dus daaraan zou het echt niet kunnen liggen.

groetjes en hopend op wat reacties!
Lindsey en co

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:18

Online Status Bekijk profiel
Hey

Roel doet da ook geregeld, ik maak me hier geen zorgen om ze.
Als hij te luid of teveel brabbelt, zet ik de babyfoon zelfs af...

Ik zou nooit gaan wekken, of proberen hierin tegen te gaan, hier is het ook niet elke nacht van dat hoor, meestal alleen als er een drukke dag aan vooraf gegaan is. Ik neem dat dan als teken dat ik het best de komende dagen wat rustiger moet doen met hem...

Succes, en hopelijk niet teveel slaaptekort!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:58
*tiamo*

hehe

Echt zorgen maak ik me er ook niet om hoor.enkel dat het nu toch al 2 weken elke nacht is.Vanaf 4 u mag ik beginnen opstaan,als ik dan al opsta omdat ik weet dat hij eigenlijk gewoon 'onrustig' slaapt,dus laat ik hem doen.zijn kamertje ligt niet ver van de onze verwijderd dus hor ik het enorm goed...dus mijn nachtrust is vanaf 4 u smorgens ook zoek.
En dan heb ik nog een redelijk vermoeiende zwangerschap wat wel wat begint door te wegen.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 13:10

Online Status Bekijk profiel
Kei-erg, kan je de deuren niet dichtdoen dat je het wat minder hoort?
Wij hebben een angel-care, soms zet ik die gewoon op beweging ipv geluid en beweging, dan hoor ik minder en kan ik toch nog een uurtje slapen of zo...

Slaap overdag maar wat bij, je zal het wel kunnen gebruiken!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 15:07
Astrid

Online Status Stuur bericht
Ik doe mijn oordoppen in als het zo is. Als hij huilt hoor ik het wel hoor, maar dat brabbelen houden ze goed tegen. Herriestoppers te halen bij het kruidvat of apotheek.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 15:41
sil

hallo Lindsey en co

kindjes die snachts praten of huilen in de slaap zijn overdag veel te druk.
ze krijgen dan te veel prikkels.
en kinderen beleven de hele dag snachts weer.
dus als een kindje overdag veel prikkels krijgt herbeleven ze die snacht weer en slapen ze dus onrustig maar als je kindje rustig is en niet te veel prikkels heeft overdag slapen ze ook rustiger.
mijn zoontje deed het ook het komt heel vaak voor.
ik moest alleen rogen dat hij minder prikkels kreeg en dus een stapje terug moest doen met hem.
en dat heeft heel erg goed geholpen.

succes .

groetjes sil.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 22:36
Johamkaas

denk dat je gelijk hebt sil. Heb er zelf nog steeds last van, als ik het heel druk heb, praat ik snachts in mijn slaap. (tot ergernis en verbazing van mijn vriend). Er is weinig aan te doen denk ik behalve prikkels verminderen. Een natuurlijke reactie

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 12:49
Kaatje

Dat babbelen in hun slaap, of bedje, heeft zelfs een naam he: bedmonoloog. Dat zouden al mijn leerlingen Nederlands je kunnen vertellen;
zo verwerken ze alles wat ze in de dag hebben meegemaakt. Maar het houdt de ouders uit de slaap

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 22:07

Online Status Stuur bericht
Demy heeft dat rond een uur of 5 als het licht wordt hahaha. Dan begint ze me te kletsen, hele verhalen. Soms valt ze wel weer in slaap. Ze heeft de laatste weken veel nieuwe dingen geleerd dus dat zou er ook wel mee te maken kunnen hebben.

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 16:09

Hoi,

Maxim doet dat ook soms, dan schrik ik wakker om 5u of zo en ligt meneer te babbelen... het stopt wel gauw en ik ga ook niet kijken tenzij hij huilt... Hij heeft leren kruipen en stappen aan het handje, tandje erbij... zal daar allemaal wel aan liggen...

Ik laat hem nu voor het slapengaan,na de fles wat babbelen - ik praat dan tegen hem en stel hem vragen, en hij kan dan hele verhalen afsteken, vooral buhbuhbuh, of eheheheh of zo... hij heeft nog geen echt woordjes als mama of papa.... Dan babbelt hij 's nachts minder...

Verder heb ik geen tips, mss dat je eraan went ? Of kun je een deur sluiten ? Maxim zijn deur is dicht, de onze open, hij slaapt in de kamer naast ons en ik hoor het wel, maar slaap snel weer in Mijn man hoort natuurlijk niets (die hoorde Maxim zelfs niet huilen toen-ie nog op onze kamer sliep, hehe, of deed alsof hij het niet hoorde )

Succes ermee

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 09:33
Zonnie79

Hallo,

Ook ik herken dit heel goed hoor. Ons dochtertje 'oefent' al haar nieuwe vaardigheden op deze manier.
We hebben het tijgeren en kruipen in haar slaap al meegemaakt, en dus ook het brabbelen. Het is net alsof ze dan zó hard aan het oefenen is, dat ze er niet meer mee kan stoppen.
Ik zou idd de babyfoon wat zachter zetten en gewoon wachten tot het voorbij gaat. Wakker maken zou bij ons alleen een averechts effect hebben, omdat ze dan echt niet meer zou willen slapen. En nu na 20 maanden hebben we één ding wel geleerd: slecht slapen komt bij ons in verschillende fasen voor, en het gaat dus ook weer voorbij.

succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]