< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Wanneer dag- nacht ritme?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Wanneer dag- nacht ritme?
17/06/2008 @ 10:21

Mijn dochtertje is bijna 4 weken en slaapt overdag steeds 4 uren soms zelfs 5.
Maar 's nachts (als mama ook wat wil slapen) is ze er om de 3 uren.

Ik geef haar laatste fles om 23 uur (heeft ze net 5 uren geslapen) en wordt dan om 2.30 uur terug wakker voor het volgend flesje. En niet veel later om 5.30 uur is ze er terug voor de volgende voeding.

Wanneer ik ze dan terug in bed leg, slaapt ze weer gewoon 4 à 4.30 uur aan een stuk door.

Herkent zij dag en nacht al? Ze slaapt overdag beneden gewoon in haar park en 's nachts slaapt ze boven op haar kamertje met de gordijnen dicht (dus volledig donker).

Hebben jullie wat tips om ze 's nachts wat langer te laten slapen.
Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 12:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zou haar wekken en zeker zien dat er overdag maximum 4 uur tussen zitten, zeker niet wachten tot 5 uur tussen, je kleintje blijft anders maar gewoon slapen, maar haalt haar schade dan wel s nachts in, als ze echt een goede eter is mss dan desnoods overdag om de 3.5u voeden ofzo, zodat ze overdag haar lading heeft en s nachts wat langer kan slapen.

succes!

xxx

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 08:33
esther

Online Status
Toen dit hier aan de orde was ben ik hem overdag om de 3 uur gaan voeden en zo liet hij er in de nacht vanzelf langer tussen. Is soms makkelijker gezegd, want je hebt de kans dat ze te moe zijn om een (volledige) voeding te nemen.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 11:01
elisa

Hé, geen zorgen maken, bij ons was dit ook zo.
Ik denk dat er rond 6 weken (ten laatste 8) een ander patroon ontstond. (alleen sliep hij hier nooit 5 u, maar wel overdag beter dan 's nachts)
Nu is hij 13 weken en vanaf 20 uur ongeveer tot 8 uur 's morgens slaapslaapslaap... (buiten de keren dat hij wakker wordt voor bv, maar dan is het enkel drinken en weer slapen...)
Dus geen stress, het komt goed.
Anders overdag beetje mee slapen... (makkelijker gezegd natuurlijk, ik heb het ook maar 1 of 2 keer gedaan, het lukte me niet) Of eventueel papa een nachtje laten overnemen...
Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 17:23

Hey
Seppe had da in't begin ook, en heeft toch ook wel tot ong 8 weken geduurd voor da veranderde. heb hem overdag regelmatig wakker gemaakt om te eten (om de 3 à 3,5uur). wat ook hielp was 's nachts zo weinig mogelijk verschonen want daar werd hij erg wakker van. me die pampers van nu kan je echt wel eens een beurt overslaan hoor. weinig licht aandoen, niets zeggen tegen je baby, en als het moet dan fluisteren, ... zo is het echt duidelijk da het nacht is. tijdje volhouden maar zal dan normaal wel beteren.
succes alvast!

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 22:31
saartje79

hier ook 's nachts alles zo stil en oninteressant mogelijk gedaan. Ik gaf om 22u wel een iets groter flesje, en opeens sliep ze op 6.5 weken hele nachten door. En inderdaad, overdag strak schema houden, niet te lang laten slapen, en hopen dat ze dan snel 's nachts wat meer gaan slapen...

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 09:21
Saartje

Ik zou zorgen dat er overdag niet teveel tijd tussen de voedingen is. Ze moet toch aan haar 8 (of hoeveel voedingen ze ook vraagt, ons zoontje vraagt er altijd ongeveer 8) voedingen komen en als er overdag meer tijd tussen is zal ze dat ’s nachts willen compenseren. Ik liet er hier overdag op die leeftijd nooit meer dan 4u tussen (allez ja ik lette daarop maar heb nooit iets moeten forceren, hij deed dat zelf). Dat regelt zich allemaal vanzelf wel hoor, ons zoontje is nu 7 weken en sinds een dikke week moeten we maar 1 keer per nacht meer op staan, hij slaapt nu van 10 tot 4 of soms zelfs tot 5 en dan met een droge pamper en een gevulde maag nog eens verder tot 8u. Hij eet wel nog steeds 8 keer per dag, maar hij regelt dat zelf anders, vooral ’s avonds eet hij soms om het anderhalf uur, alsof hij aan het hamsteren is voor de nacht :D Ik geef nu wel borstvoeding maar veronderstel dat het met flesjes op dezelfde manier werkt.
Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 18:07

hi hi, dat hamsteren doet seppe ook. nu vraagt hij wat meer eten (sprongetje) maar normaal ook om de 4uur en alles samen 6keer. hij is al wel bijna 5 maanden dus is ook anders nu hé. maar was ook vanaf ong 8 weken nog 1 keer per nacht dus beetje zelfde.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 20:12
saartje79

oei, wij zitten sinds 3 weken op 4 voedingen per dag... laatste om 19u, eerste om 7u (tijdens werkweek) of om 7u45 (weekend)

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 13:38

geen probleem denk ik hoor. zolang je de indruk hebt da Linde daar mee toekomt is da ok denk ik. mooie naam trouwens, mijn zus (en meter van Seppe) noemt ook zo!

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 14:31
Lique

Online Status Stuur bericht
Hey Saartje,

Ik heb hier sinds 2 weken ook de fles van 23u weggelaten.
Ik moest haar ook wakker maken en dan liet ze de helft staan.
Eens geprobeerd en het lukte....
De laatste fles krijgt ze om 20u30 en dan slaapt ze tot 8u.
4flessen dus.
Ik ben ook van mening dat ze het wel zou laten weten hoor als ze honger heeft.

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:05
Hilde

Ik heb dit probleem niet gehad, maar tegen mij zei de kinderarts in 't ziekenhuis al om er in de dag zeker niet langer dan 4 uur tussen te laten, want dat ze anders 's nacht vaker wakker kunnen worden... Om de 'schade' in te halen. Dus wij hebben dat hier consequent gedaan.

Hilde

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]