[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/06/2008 @ 16:17 | Zijn er mensen onder jullie wiens kind(eren)met een handicap, toch naar een 'gewone' kinderopvang gaan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? |
| 18/06/2008 @ 21:54 Suzan | Ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet dat mijn zus gastouder is in Nederland die ook geregeld een meisje met het syndroom van down opvangt. Net al de andere kindjes die mijn zus "opvangt" in haar eigen huis krijgt mijn zus van de ouders mee hoe ze de verzorging gewenst hebben en van wat ik gehoord heb gaat dit goed. Van het gastouderburo hadden ze mijn zus al wel bij de sollicitatie gevraagd of ze kindjes met een handicap ook op wilde vangen, voor mijn zus was dit geen probleem. Groetjes! |
| 20/06/2008 @ 22:29 Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe ![]() | Jonas is ook altijd gewoon naar de onthaalmoeder geweest. |
| 24/06/2008 @ 15:01 | Bedankt voor jullie reacties. Wat verwachten jullie van inclusieve opvang? Hebben jullie eventueel voorstellen voor een beter beleid inzake kinderopvang? |
| 25/06/2008 @ 14:34 Patricia | Da's heel positief om te horen dat het zo goed gaat in de opvang. Ik hoop dat het even positief zal verlopen bij haar eerste schoolervaringen. Ik ben er alleszins van overtuigd dat zowel Jana, als de andere kinderen én de juf/meester veel zullen leren van elkaar. Nog veel geluk! |
| 27/06/2008 @ 16:47 Patricia | Ja hoor Karla. Ik ben laatstejaarsstudente gezinswetenschappen (heel leerrijke, interessante opleiding voor mensen die geboeid zijn door gezin en relaties) en werk momenteel aan een eindwerk over inclusie van kinderen met specifieke zorgbehoeften in de 'gewone' kinderopvang.Het is de bedoeling dat we leren probleemoplossend denken. Het onderwerp 'inclusie' is tegenwoordig een hot item, maar dat het in de praktijk niet altijd zo gaat als men zou willen, hoeft geen betoog. Dit merkte ik althans tijdens mijn stageperiode in een dienst voor opvanggezinnen. Het ligt hier meestal niet aan de goodwill van de opvang zelf, maar eerder aan de organisatie van de opvang of ruimer gezien, het beleid. In functie van mijn eindwerk wil ik mij niet alleen baseren op literatuur, studies en onderzoeken, maar liever nog bij de mensen zelf polsen naar hun ervaringen, zowel positief als minder positief. Het kan alleen maar bouwen aan verbetering. Alvast bedankt voor de reacties! En er zijn er natuurlijk nog meer welkom! |
| 27/06/2008 @ 16:50 Patricia | Even ter info: Ik denk dat deze extra vergoeding een logisch gevolg is op een ministerieel besluit van 9 juli 2001. Het gaat over de toekenning van een financiële ondersteuning voor de inclusieve opvang van kinderen met een specifieke zorgbehoefte, aan de opvangvoorzieningen die erkend zijn door of onder toezicht staan van Kind en Gezin (B.S. 28 augustus 2001). |
| 29/06/2008 @ 13:37 Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe ![]() | Mijn onthaalmoeder kreeg voor Jonas ook het dubbele omdat ze door Jonas op te vangen 1 kindje minder mocht houden omdat Jonas voor 2 telde.... |
[Reageer]

gewone opvang (-3jaar) voor kindjes met een handicap