[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/06/2008 @ 16:44 esther | Wie heeft ervaring met inbakeren bij een tweede (derde, vierde, ...) kindje? Bij mijn oudste zoon kon ik de inbakerregels de eerste weken goed hanteren, maar bij de tweede is het een stuk lastiger. In elk geval moet ik hem drie dagen per week einde van de middag uit zijn bed halen om zijn broer op te halen. Ik ga hem dan echt niet eerst voeden, omdat hij anderhalf/twee uur daarvoor nog gegeten heeft. Meestal leg ik hem dan ook niet terug zodra we thuis zijn, maar leg ik hem in een wippertje of in de box waar hij soms in slaap valt. De andere slaapjes lukt het meestal wel, maar ook dan komt het natuurlijk voor dat ik af en toe even weg moet terwijl hij net op bed ligt en daarvoor heeft gegeten. Hoe doen jullie dat?! |
| 21/06/2008 @ 21:32 esther | Pien, Gefeliciteerd met Maarten! Onze Thijs eet (grofweg) als volgt; 4.00-8.00-11.30-15.00-18.30-23.00 Na de avondvoedingen en nachtvoeding gaat hij direct naar bed en slaapt tot de volgende voeding. Na de ochtendvoeding en eerste middagvoeding is hij een tijdje wakker, gaat naar bed en wordt wakker (meestal moet ik hem wakker maken) voor zijn volgende voeding. Na zijn laatste middagvoeding (ca. 15.00 uur) is hij ook een tijdje wakker, gaat naar bed, maar slaapt dan niet tot zijn volgende voeding. Meestal slaapt hij dan een uurtje. Hem laten liggen heeft geen zin en hem direct na het slapen voeden is ook niet verstandig! Ik houd me nu tussen de laatste middagvoeding en eerste avondvoeding niet aan de inbakerregels. In die tijd haal ik dan mijn oudste zoon op bij de opvang, of ga wandelen/boodschappen doen en gaat hij in bad. Na zijn badje krijgt hij dan zijn voeding. Probleem is alleen dat hij door het wakker zijn en het badje vaak zijn fles niet leegdrinkt, omdat hij dan al in slaap valt. Aan de andere kant komt hij hierdoor niet eerder in de nacht. Afspraken probeer ik nu een beetje te maken tegen de tijd dat Thijs gevoed moet worden. Ik haal hem dan ingebakerd uit bed, leg hem in de wandelwagen en geef hem eten bij aankomst. Binnen een maand wil ik gaan stoppen met inbakeren, dus in zo'n korte periode kan ik me best aan hem aanpassen. Lukt me dit niet, dan zal een keer 'niet aan de regels houden' geen invloed hebben. Heb eigenlijk al antwoord op mijn eigen vraag als ik het zo opschrijf ! |
| 22/06/2008 @ 13:04 esther | Afbouwen is bij de oudste goed gegaan. Een paar keer geprobeerd. Dat ging niet goed en hebben we het inbakeren meteen weer opgepakt. De derde keer lukte het ineens. Binnen drie maanden waren we gestopt. Ik ga nu na zes weken (nog drie weken te gaan) weer proberen te stoppen. Volgende week zijn eerste inenting, dus dan kan ik kijken hoe hij erop reageert. Succes |
[Reageer]

Inbakeren bij tweede kindje

!