< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Tutje barricaderen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Tutje barricaderen?
20/06/2008 @ 15:39
Nathje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Onze zoon slaapt heel moeilijk overdag. Vroeger lieten we hem op onze arm in slaap vallen, hij had veel last van krampjes en door hem met zijn buikje tegen de mijne te leggen, ging het veel beter. Het tutje zat dan ook geblokkeerd tegen mijn arm zodat hij als een roosje sliep. Het terugleggen was natuurlijk elke keer een heel ander verhaal omdat zijn tutje dan niet bleef zitten... Daarom sliep hij overdag eigenlijk meestal op ons, ik keek dan gewoon tv. Nu zijn de krampjes eigenlijk veel minder en moet hij dus niet meer op de arm in slaap vallen.

Vandaar mijn probleem, hij wordt moe (zeuren, oogjes worden rood, ...), ik leg hem met tutje in zijn bed (zonder lukt niet) en hij dommelt weg. Tot.... het tutje valt Ineens klaarwakker en wenen. Daarom barricadeert mijn man het tutje op de meest ingenieuze manieren, zijn neusje is natuurlijk altijd vrij. Zijn er nog mama's die dit moeten doen of hebben jullie andere tips?

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 16:33

hier net hetzelfde probleem
wij moeten hem in een dekentje wikkelen(precies of hij is dan een mariake) en zo barricaderen wij de tuut, natuurlijk is ook hierbij zijn neusje altijd vrij!

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 17:05
Inge

Wat zijn die ingenieuze manieren dan? Ik heb hier nog geen manier gevonden eigenlijk.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 17:52
Lies

Online Status Stuur bericht
Euh, en als ze dan overgeven? Dan ben je er toch niks mee dat de neus vrij is?
Gewoon mijn angsten he, want hier is het het zelfde verhaal: zonder tutje wenen ...

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 18:27
Nathje

Lies,

Nog niet stil gestaan bij overgeven... Goed punt eigenlijk. Onze babyfoon ligt er altijd wel naast, dus we horen alles als hij op die manier slaapt. Mathis draait zich ook al redelijk goed, want als hij echt wil wakker worden, draait hij zich op zijn rug, ik veronderstel dat hij dat dan bij overgevn ook zou doen aangezien hij dan ook wakker is...

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 19:17
onela

Online Status Stuur bericht
Sorry, maar ik vind dit levensgevaarlijk! Ook al staat de babyfoon op. Denk je dat je snel genoeg daar zal zijn vooraleer je baby'tje gestikt is? Een ongeluk is snel gebeurd hoor! Er zal niets anders opzitten dan constant heen en weer lopen om zijn tutje terug te steken, vrees ik. Dat doen wij na 8 maanden ook nog steeds.
Wat bij mij ook wel goed werkt is hem de borst geven vlak voor hij gaat slapen. Hij valt dan in slaap aan de borst en dan kan ik hem zo in zijn bedje leggen. Geen tutje meer nodig dan. Maar ik weet natuurlijk niet of je borstvoeding geeft.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 19:48
massx

Hier hadden we een doekje aan het tutje hangen... ook dat was geen oplossing. We hadden en bibi speen, maar toch overgestapt met 2maanden op een difrax combi speen, dat ging al veel beter. En toen hij 4 maanden was had ik per ongeluk een speen voor 6maand gegeven. Wat denk je probleem opgelost hij hield hem zo in zijn mond

succes!

Maar inderdaad beter blijven lopen!

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 22:01
Geja

Hai,
Denk dat veel mensen hierom niet beginnen met een speentje. Ik zou er ook niet weer voor kiezen
Tygo heeft ook een speen en ja...die valt er ook regelmatig uit. Hij is hem ook echt nodig om in slaap te komen, is hij zo gewent(zelf gedaan dus eigen schuld dikke bult.
Hij pakt hem er zelf uit en kan hem er zelf nog niet weer helemaal goed indoen.
Huilen geblazen dus. Maar dit is niet de enige keer dat je dit zult meemaken. Bij ons is het momenteel ook omdraaien in bed, niet op zijn buik willen slapen en zelf niet terug kunnen draaien.
Helemaal hetzelfde geval als met de speen.
Voor mij zit er tot die tijd, dat hij deze dingen zelf kan, niets anders op als bij hem blijven tot hij goed in slaap is.
Kan ik hem snel zijn speen weer in doen of hem weer terugdraaien of tegenhouden als hij op de buik wil.
Bij kennissen van ons is het nu gaan staan en niet zelf weer kunnen gaan zitten of liggen. Kinderen......
Je blijft ermee bezig. Er lijkt telkens wel weer wat te zijn
Maar speen vastbinden etc is echt gevaarlijk. Staat ook op een verpakking.
Sommige dingen kan je in mijn ogen niet anders als accepteren....ook al is iets niet leuk.

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 22:22
Nele

Online Status
Verhaal is herkenbaar...
hier ben ik in het begin dat het tuutje uit zijn mond viel naar zijn bedje gegaan, hem tuutje terug gegeven en eventjes getroost. Merkte na paar dagen dat dat steeds beter ging.
Ondertussen heeft hij zijn duim ontdekt en troost hij zichzelf ;-) als ik het 'hoor' ga ik deze wel inwisselen voor zijn tuutje.

Jouw kindje is nog jong hé, geef hem nog wat tijd om te leren om zich weer zelf in slaap te sussen. Liam was zeker 3 maand toen hij dit begon te leren. Pas dan ging het slapen overdag een heel stuk beter.

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 11:35
Nathje

Euhm, eventjes voor de duidelijkheid, er wordt niets vastgebonden, hoor. Mathis slaapt op zijn zij omdat zijn hoofdje wat afgeplat was, naast de tut leggen wij een rolletje in aerosleep (mijn man is een doe-het-zelver) Stikken kan hij dus niet, hé... Op die aerosleep mogen ze zelfs plat liggen!

@ Geja: in de kraamkliniek moesten wij een tutje geven omdat Mathis zijn zuigreflex of -manier niet goed was, hij dronk eigenlijk niet... En inderdaad, eens ze het gewoon zijn, geraak je er niet meer vanaf.

@ Onela, ik geef geen borstvoeding, maar Mathis valt overdag nooit in slaap na een voeding, zelfs al drinkt hij een heel flesje leeg...

Groetjes,

Nathalie

[Laatst gewijzigd door Nathje - 21/06/2008 @ 11:37] - Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 11:51
Daniëlle

Hey dames,

Ons zoontje slaapt nooit met zijn tutje. Overdag tuttert hij wel, maar als hij echt in een diepe slaap valt, spuuwt hij deze altijd uit. Vind het wel goed zo, moet ik er nooit uit s nachts voor zijn tutje
Ik ben pas een tutje beginnen geven toen hij een week of twee drie was. Ik heb tot zijn acht weken volledig borstvoeding gegeven en dan had hij echt weinig behoefte aan een tutje.

groetjes

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 12:43
trotse mama

Hallo,

Wij hadden ook dit probleem bij onze jongste. Hebben de ring en het bolletje van de tuut afgehaald zodat hij volledig plat is(mooi platwrijven als je het bolletje afknipt met een tang, zodat ze zich niet kunnen kwetsen). Dit kreeg ik als tip van iemand. Als hij zich dan draaide kon hij nergens haperen met die ring en viel hij ook niet uit zijn mondje. Heel goeie tip!
Je kunt ook tuutjes hebben zonder ring maar dan zit daar een hele grote bobbel op vanvoor, zelfde probleem dus, ging ook niet met zoeen.
Groetjes Kathy

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 15:11
Joyce1982

ik gaf mijn zoon borstvoeding, en in het ziekenhuis vertelde ze me dat ik geen tut mocht gebruiken.. na 2 dagen kwamen ze me toch vertellen dat ik voor mijn kleine we een tut mocht gebruiken... omdat hij zo hard krijste dat ze er zelfs op het ziekenhuis gek van werden (het huilen kwam omdat mijn voeding pas laat op gang kwam, ivm keizersnede en kindje pas na 2 uur aan kon leggen)

in het ziekenhuis deden ze een spuugdoekje door het ringetje en toen bleef het goed zitten...

ja en als ze spugen dan sijpelt dat ook naast de speen (mijn zoon heeft reflux gehad dus weet wat spugen is lol)
sorry dat ik het zeg maar je moet ook niet TE overdreven zijn in je ongerustheid... het komt allemaal wel goed (ik ben wel een heel nuchter type)

[Laatst gewijzigd door Joyce1982 - 23/06/2008 @ 15:14] - Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 15:55
elisa

Een tut vastleggen is mijns inzien echt levensgevaarlijk.
Er zijn vorig jaar nog verhalen geweest van kindjes die in de crèche op die manier gestikt waren...
Overgeven, verstopte neus, ... en je hebt problemen. En geloof me, overgeven hoor je lang niet altijd....
Dus als je een tutje geeft, weet je gewoon waar je aan begint : over en weer lopen tot ze het zelf kunnen.
Dit staat trouwens in alle boeken en oa ook in de raadgevingen van Kind en Gezin.
Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 23:40
Marge

Online Status
Misschien moet je zo denken: er is ook een voordeel aan een tutje! Als een baby wakker wordt is het soms voldoende hem/haar zijn tutje terug te geven en hij/zij valt onmiddellijk terug in slaap. Elke donkere wolk heeft een zilveren randje, de medaille heeft een voor- en achterkant, enz. :-)

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 13:20
saartje79

ik leg soms haar popje (een olifantje) met de slurf tegen de tut. Ligt los en als ze haar hoofd draait, kan ze de tut alsnog gewoon uitspuwen. Nu ja, ze heeft niet vaak behoefte aan een tut. Ze heeft sinds enkele weken trouwens ontdekt dat die handjes ook zo lekker smaken.
Mijn broer beweerde dat kindjes die tutten in hun slaap ook minder kans op wiegendood zouden hebben. Misschien omdat ze door het tutten ook ineens ademen, en dus minder 'vergeten' te ademen...?

En inderdaad, bij kleine kindjes, die dus niet zo goed kunnen hun tutje bijhouden, is het overgeven meestal enkel melk, dus vrij vloeibaar, niet?

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 21:18
Elsje

Hoi dames,

Ik heb ook al gelezen (weet niet meer waar) dat er minder kans is op wiegedood bij kindjes die tutteren. Nog een positieve zijde....
Wij wilden ons kindje een tuutje geven, maar hij had er geen nodig. Dit omdat hij ong rond 2 en 3 maanden enkele moeilijke periodes gekend heeft wat het inslapen betreft. De tip gekregen om eens te veranderen van merk. Difrax speentje gekocht (zo eentje waarvan het speentje naar boven gericht is) en vanaf dan was het een succes. Hij heeft het nodig om in slaap te geraken. Soms zit het nog in zijn mondje de volgende morgen, soms niet. Maar hij wordt er in ieder geval niet wakker van.

Misschien dus eens veranderen van merk?

Wij gebruiken ook een popje van noukies (zo'n doekje met een kopje aan). Nu merken we dat hij er behoefte aan heeft. Hij neemt het vast en brengt het naar zijn hoofdje. Dit ligt ook al bij hem sinds zijn geboorte.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Elsje - 24/06/2008 @ 21:20] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]