[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/06/2008 @ 17:05 Inge ![]() | Wat zijn die ingenieuze manieren dan? Ik heb hier nog geen manier gevonden eigenlijk. |
| 20/06/2008 @ 17:52 Lies ![]() | Euh, en als ze dan overgeven? Dan ben je er toch niks mee dat de neus vrij is? Gewoon mijn angsten he, want hier is het het zelfde verhaal: zonder tutje wenen ... groetjes Lies |
| 20/06/2008 @ 22:22 Nele | Verhaal is herkenbaar... hier ben ik in het begin dat het tuutje uit zijn mond viel naar zijn bedje gegaan, hem tuutje terug gegeven en eventjes getroost. Merkte na paar dagen dat dat steeds beter ging. Ondertussen heeft hij zijn duim ontdekt en troost hij zichzelf ;-) als ik het 'hoor' ga ik deze wel inwisselen voor zijn tuutje. Jouw kindje is nog jong hé, geef hem nog wat tijd om te leren om zich weer zelf in slaap te sussen. Liam was zeker 3 maand toen hij dit begon te leren. Pas dan ging het slapen overdag een heel stuk beter. |
| 23/06/2008 @ 15:55 elisa | Een tut vastleggen is mijns inzien echt levensgevaarlijk. Er zijn vorig jaar nog verhalen geweest van kindjes die in de crèche op die manier gestikt waren... Overgeven, verstopte neus, ... en je hebt problemen. En geloof me, overgeven hoor je lang niet altijd.... Dus als je een tutje geeft, weet je gewoon waar je aan begint : over en weer lopen tot ze het zelf kunnen. Dit staat trouwens in alle boeken en oa ook in de raadgevingen van Kind en Gezin. |
| 23/06/2008 @ 23:40 Marge | Misschien moet je zo denken: er is ook een voordeel aan een tutje! Als een baby wakker wordt is het soms voldoende hem/haar zijn tutje terug te geven en hij/zij valt onmiddellijk terug in slaap. Elke donkere wolk heeft een zilveren randje, de medaille heeft een voor- en achterkant, enz. :-) |
[Reageer]

Tutje barricaderen?

Ineens klaarwakker en wenen. Daarom barricadeert mijn man het tutje op de meest ingenieuze manieren, zijn neusje is natuurlijk altijd vrij. Zijn er nog mama's die dit moeten doen of hebben jullie andere tips?

. 
(het huilen kwam omdat mijn voeding pas laat op gang kwam, ivm keizersnede en kindje pas na 2 uur aan kon leggen)