< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby valt te vroeg in slaap!!help

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby valt te vroeg in slaap!!help
21/06/2008 @ 09:01
delphine

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,mijn zoontje is inmiddeles 13weken,alles gaat goed,hij eet goed,slaapt(niet zoveel maar t valt mee)MAAR hij begint aan zijn grote slaap om 18u s'avonds waardoor hij om 4u klaarwakker is en wil opstaan...Ik probeer hem de laatste tijd wat langer wakker te houden maar dit lukt moeilijk ,hoogstens een uur en sinds deze week maak ik hem rond 22u wakker en geef hem nog eens voeding,op zich helpt dit wel een beetje aangezien hij niet meer wakker wordt van de honger maar dus wel als hij is uitgeslapen...Weet iemand hoe ik het kan rekken,ik probeer soms om hem in de late namiddag te doen slapen maar hij neut en huilt dan soms een uur en dan heeft het ook geen zin want t is dan al avond...Graag tips a.u.b want als ik ga gaan werken ga ik hem nauwlijks zien,alleen om 4u dan
Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 10:06
reb

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
zou je hem "s middags misschien wel kunnen doen slapen door te gaan wandelen? Heel veel kindjes vallen in slaap tijdens een wandeling!
Hier geldt het gezegde: hoe langer ze slaapt overdag, hoe langer ze 'snachts slaapt...

hoop dat je snel een oplossing vindt!

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 10:12
delphine

Ja meestal ga ik in de voormiddag of kort na de middag gaan wandelen aangezien wij tegen 17u30 ongeveer eten begin ik vroeger aan men eten maar mocht dit helpen ga ik men eten wel verlaten,t is t proberen waard,bedankt voor de tip
Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 21:33
Elsje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Je kindje wakker houden, is in ieder geval geen oplossing. Hoe minder ons zoontje slaapt overdag, hoe slechter hij slaapt 's nachts. Raar, maar wij hebben het aan de lijve ondervonden.
Wat wel een oplossing is, is overdag wat meer in bedje leggen. Ik merk bij ons dat Jens niet wil slapen als hij ook maar een beetje honger heeft. Hij slaapt dan ook het best een 30min na zijn eten/drinken. Als hij overmoe van de dagmoeder komt, slaapt hij ook niet totdat hij zijn fles opeist ... om daarna als een blok in slaap te vallen.
Wat misschien ook wel zou helpen, is wakker maken rond een uur of 21u, uurtje met hem bezig zijn/flesje geven en dan als hij terug moe wordt bedje in. Als je flesvoeding geeft, kun je misschien ook een kleiner flesje geven rond 18u?

Tja als je gaat werken, ga je zowiezo je kleintje minder zien. Ik merk het hier ook. Jens slaapt nu al zeker 2u. (hij was dan ook uitgeput). Dat is heel normaal en zeker de eerste maanden.

Groetjes

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 13:00
esther

Online Status
Ik ben een beetje verbaasd dat een kindje van 13 weken geen late avondvoeding krijgt. Of ben ik de enige hierin? Mijn oudste kreeg tot een maand of vier/vijf misschien zelfs, een voeding om 23.00 uur. Voorlaatste tussen 18.00-19.00 uur. Ik moest hem wel altijd wakker maken rond 23.00 uur, maar anders had hij het ook niet gered tot de ochtend.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 17:13
delphine

Bedankt voor de reactie's.Dinsdag heeft men zoontje geslapen van 23u30 tot 8u,dat was echt super,k had hem wel wakker gemaakt voor zijn voeding maar toch sliep hij zolang door,de dagen erna werd hij terug wakker om 3u,5u...Overdag doet hij deze week zo'n 3dutjes,de ene keer een halfuur maar soms ook langer maar er zit echt niks van regelmaat in en inderdaad t is niet gezegd dat als hij overdag weinig slaapt hij dit s'nacht doet,raar toch die baby's un ritme,elke dag en nacht verschild totaal.Nog even geduld oefenen zeker?Alvast bedankt voor de reactie's,t is soms echt zoeken hé
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 17:49
Lies

Online Status Stuur bericht
hey,

ik zou niet echt spreken van te vroeg in slaap vallen op 13 weken ... een echt ritme is er nog niet he.
Arnout is 13 weken volgende dinsdag. Hij begint ook soms aan zijn grote slaap om 18u. Hij krijgt ook vijf voedingen, maar spijtig genoeg ligt zijn 5de voeding om 4u of om 5u. Ik moet hem niet wakker maken want dan drinkt hij gewoon méér.
Ik ga er vanuit dat dat in orde gaat komen als ik vaste voeding begin te geven .. dus nog een maandje geduld.
groetjes
Lies

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]