< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » kaka ôp de wc

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
kaka ôp de wc
23/06/2008 @ 08:31
kelleke

Online Status Stuur bericht
kaka &ocirc;p de wc
hallo iedereen

mijn zoontje is 20 maanden en doet heel goed pipi op de wc wil zelfs geen pamper meer aan. ik zit echter mt het probleem dat de kaka steevast in de broek gaat... hem zien "wringen" op het toilet zetten niks doen , broek aan en hup het zit er in. hoe zou ik hem kunnen leren van kaka op de wc te doen. de kaka er in gooien als hij het ziet vind hij leuk maar daar blijft het ook bij.

iemand tips??

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 13:51
Ukkie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Beste Kelleke,

Ik wou dat ik je kon helpen !

Ik zit hier nl. met het omgekeerde probleem ...
De kaka lukt wel, de pipi niet !
Je zou voor minder met je handen in het haar zitten hé en soms horendol komen .

Bij ons is het met de kaka gelukt omdat onze meid last heeft gehad van constipatie (ophouden omdat het pijn deed door kloofje enz.).
Nu panikeert ze op voorhand en roept ze ons zo van 'kaka kaka'.
Daardoor weten we het natuurlijk, zetten haar op haar potje, laten haar onze hand vasthouden en dan maar meeduwen ... Grappig zicht uiteraard, mama/papa die mee zitten te duwen
Maar het helpt wel ...
Misschien ook zo meedoen ? Naast hem zitten, voorover leunen en maar kreunen en duwen ... Het is misschien een dom zicht maar je weet nooit dat het helpt ...

Succes alvast !

En als er mensen zijn met tips voor de 'pipi' die mogen mij dat ook altijd laten weten hoor !! Mijn geduld begint zo wat op te raken als ze in 2 uur tijd al 10 'pipi' heeft gezegd en dan niks doet en 2 seconden later alles in de broek is (zelfs kraan laten lopen help niet).

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 13:57
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hello!

Mijn zoontje deed ook al een paar maand pipi op het potje, maar de kaka dagelijks in de broek. Op een dag zag ik hem "duwen", heb toen snel zijn broekje uitgedaan en hem op het potje gezet: de kaka viel nog net in het potje en sindsdien ging hij probleemloos op het potje. Ik denk dat hij het eens moest "gezien" hebben dat het best zo ook kon.

Voor het omgekeerde niet echt tips. Misschien voelt ze toch nog niet goed aan wanneer ze moet pipi doen? Probeer je toch niet te veel zorgen te maken, doe eventueel terug een paar weken de pamper aan, schenk er niet te veel aandacht aan, en daarna terug proberen zonder pamper.

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 14:33
kelleke

hey

lol dat van het duwen.. hij doet dat op de wc om protte scheten te laten maar kaka... hij heeft het vorige week 1 keer gedaan omdat wij op het juiste moment waren en heeft dan een uitbundige beloning gehad maar de dag erna weer in de broek. en het ergste van al is als ge hem vraagt waar moet ge kaka doen dat hij het weet é. en nu doet hij sinds gisteren niks andres van lopen "wringen en kreunen" dak hem dus ni meer op de wc kan zettne of hij zit er altijd op. en das ook niet de bedoeling é. toch bedankt voor de tip.

groetjes

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 22:13
L1

Online Status
hallo,
hier juist hetzelfde probleem. Ons meisje wordt 3 in augustus en pipi doet ze flink op het toilet, maar de kaka in de onderbroek. Om idd. onozel van te worden .

Ik merk het wanneer ze moet gaan ze, ze begint dan windjes te laten, maar ik krijg ze er niet op. En dan 5 min. later in de broek pffff.

Tips zouden idd heel erg welkom zijn.

x

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:36
kelleke

hey L1

ben een nieuwe tactiek aan het uitproberen nu weet dus nog niet of het gaat lukken...

ik heb zijn kaka in het potje gedaan, hem er dan opgezet, hem prottescheten laten doen ( doet hij wel op de wc of op het potje) en dan gezegt kaka nu in potje hem bravo gedaan, vond het grandioos, weet natuurlijk niet of het gaat werken op deze manier.

laat je nog iets weten.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 13:35
L1

Online Status
hallo Kelleke,

heel goed, ik wacht af. Vanmorgen heeft ze nog kaka in bad gedaan, ik dacht dat ik haar iets ging adoen . De papa was er nog nooit zo snel uit, pfff.

Ben die kak echt beu en eigenlijk mag je niet kwaad worden, moet je alles negeren, maar soms toch sterker dan mezelf .

tot binnenkort en hopelijk werkt je nieuwe manier
x

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:25
kelleke

hey l1

tot hier toe nog geen effect... hij heeft nu wel geen pamper meer aan omdat hij niet meer in zijn pampers plast... daarjusit natuurlijk prijs kaka ôp de grond, meneer met handen en voeten erin... kwam wel roepen en ik vroeg waar moet je kaka doen en hij ging direct naar zijn potje dus hoop dat dit een begin is.heb dan zijn onderbroek laten zien en gezegt ei kijk nu en dee het toch ook maarja...volgens mijn mama komt dat wel want volgens haar heeft hij nog geen geduld genoeg om kaka te doen op het potje.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:26
kelleke

hier is het vooral geen probleem van niet op het potje te willen hij blijft gewoon niet lang genoeg zitten... merk het wel wanneer hij het moet doen maar tegen dat hij er op zit zit het al in de broek. kga nog maar ff volhouden en een onderbroek meer wassen denk ik.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:59
Wasda...

Hoi Kelleke,

J(Y)arnootjes lijken wel hun karaktertje te hebben, hé? Onze Jarno had in het begin ook wel moeilijker met de kaka. Waarschijnlijk lijkt die bruine massa toch wel wat vreemder en verwarrender dan de pipi voor die kleine dreumesen... Ook hier bleef ons deugnietje in het begin niet lang genoeg op potje zitten om kaka te doen. Hij deed het dan wel niet in zijn broekje, maar wachtte tot hij 's avonds of bij het middagdutje zijn pamper aankreeg waarin hij dan natuurlijk in alle intimiteit volle gas gaf. 't Is niet altijd even makkelijk om te begrijpen wat er in zo'n klein hoofdje omgaat, maar ik vermoedde dat het kaka doen voor hem iets was dat hij liever in alle discretie deed...
Vermits hij zelf een regelmaat had ingesteld (telkens bij het slapengaan) heb ik het volgende geprobeerd: voor het bedjegaan 's namiddags of 's avonds zet ik hem op het potje met de boodschap: 'nu duwen (met de nodige mimiek erbij) en kaka doen, hé' en onmiddellijk daarna zeg ik 'daaaag' en ga ik weg (blijf wel in de buurt, maar niet zichtbaar). En ja, hoor, meneertje bleef de eerste poging direct zitten en al spiedend kon ik zien dat hij inderdaad begon te duwen en het lukte! Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij na elk drolletje direct rechtspringt om mama te komen halen en ik moet dus meermaals leeggieten, uitspoelen en terug herbeginnen, want heeft niet altijd van de eerste keer helemaal gedaan, natuurlijk.
Misschien ook eens de momenten uitpiepen waarop jouw Yarnootje meestal in zijn broekje doet en het discretietrucje proberen...
Gisterenavond lachtte ik me nog een breuk, nog voordat ik kon verdwijnen riep onze kleine kapoen vanzelf 'au revoir'(brusselaartje, hé), dus ik vermoed dat ik zijn 'psychologie' misschien inderdaad niet zo slecht had begrepen ...

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 16:45
kelleke

hey wasda

zou inderdaad wel kunnne .stond deze morgen achter de zetel dat ik hem niet zag... het probleem is dat het hier in de voormiddag is maar niet echt een vast uur. mss morgne maar is proberen van zonder onderbroek kan hij gewoon gaan zitten é.

hier ook zo eentje met een ijzeren willeke... maarja ze moetn iets hebben é.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:37
kelleke

hey L1

gisteren voor de eerste keer kaka op het potje... wel in 3 keer maarja...

ik heb een nieuw trucje geprobeert had in zijn broekje kaka gedaan en ikke zo kijk nu nu is bumba vies ei... ( is zot van bumba en heeft daar onderbroeken van) en dan savonds was hij tv aan het zien en heeft dan nog is kaka op het potje gedaan.vandaag nog geen kaka dus ik weet het nu niet voor vandaag natuurlijk.mss helpt dat bij je dochterjte ook wel.

heb nu gisteren in de soldne ook onderbroeken van samson gekocht, in de hoop dat het zo lukt.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 15:11
kelleke

hey l1

en hoe gaat het bij jullie met de kaka op het potje?? hier is het 2 dagen gegaan mits ik snel genoeg was en was er heel fier over, maar sinds dien niks meer hoor... vandaag al 2 keer in de broek. komt het ondertussen wel zeggen hoor als hij het gedaan heeft. maarja... nu had ik vandaag een klein stukje mee in zijn potje kunnen laten vallen zonder dat hij het gezien had en was weer heel fier omdat hij dacht dat hij dat gedaan had, maar daar blijft het ook bij dan. gaat zelfs zonder pamper in bed ( voor de nacht niet al de rest wel) zonder problemen. maar de kaka... nog een beetje geduld zal ik maar denken zeker... begint het wel vies te vinden dat het in zijn broek zit.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]