[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 25/06/2008 @ 12:28 Anoniem | Hallo, ik studeer logopedie en ben dus vrij goed op de hoogte van dit alles. Normaal gezien is het mogelijk om borstvoeding te geven als je kindje alleen een spleet in de lip (of zelfs in de kaak heeft) Als blijkt dat je kindje nu toch ook een gehemeltespleet heeft, dan zal borstvoeding niet lukken. Je ken uiteraard de eerste dagen wel wat moeite hebben met het aanleggen van je baby, maar daarbij krijg je wel voldoende ondersteuning. Mits enkele technische aanpassingen (vb. de houding) zou alles vlot moeten lukken. Wat de blikken betreft. Je zegt dat er maar een klein spleetje is. Aangezien de chirurgen de tijd van nu zo'n goed werk kunnen presteren zal je enkel een zeer minimaal litteken zien. Wat ik je kan aanraden is echter om gewoon af te wachten. Het is uiteraard even aanpassen, maar de gevolgen zullen (bij een kleine lipspleet) echt minimaal zijn. |
18/08/2008 @ 23:07![]() | hallo, Ik kan ondertussen en met heel veel trots komen vertellen dat ons zoontje Iro geboren is op 6 augustus. Hij heeft een enkelvoudige lipspleet, onderbroken tandenboog en gatin het harde en zachte gehemelte maar hij doet het wonderbaarlijk goed. Dankzij de habbermanspeen gaat het flesje geven als een fluitje van een cent. Wat de toekomst ons brengt ivm operaties ed, daar weten we eind augustus meer over wanneer we bij het schisisteam zijn geweest; Maar we kijken het stap per stap aan he. Groetjes Akoos http://www.irodewilde.be |
[Reageer]

borstvoeding en schisis