< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » borstvoeding en schisis

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kindjes met een handicap
borstvoeding en schisis
23/06/2008 @ 20:26

Online Status Bekijk profiel
Hey

In augustus moet ik bevallen van een kindje met schisis.
Ik zou het heel fijn vinden moest ik borstvoeding kunnen geven;
Zijn der onderjullie die hier ervaring mee hebben en me op een of andere manier tips kunnen geven?

Alvast bedankt

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 21:47
Chan

Online Status Stuur bericht
Hey meis,

Ik ken je nog van een andere topic
Ik ben 28 mei bevallen van Brandon met een schisis, ik heb hem niet aangelegd aan de borst, maar ben wel gaan kolven en dat ging super goed!!
Ben nu wel gestopt want ik kreeg een fikse borstonsteking en ben gelijk gestopt met de borstvoeding hij krijgt nu hyperallergene voeding en dat vind die veel lekkerder

Wil je gaan kolven of aanleggen aan de borst??

Liefs Chan

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 13:49

hey Chan,

Gefeliciteerd met je zoontje he.

Als het mogelijk is zou ik ons kleintje heel graag aanleggen.
nu moet ik er wel bijzeggen dat de dokter ons goede hoop heeft gegeven omdat het op de echo's lijkt dat het slechts een klein spletje in de lip is, verder niks in tegenstelling tot bij Robin*. maar dat blijft afwachten natuurlijk. Want ze hebben nog nooit een volledig beeld gezien, ons kleintje speelt steeds verstoppertje lol.

Nog een klein vraagje als ik mag.
Wij hebben een beetje schrik, voor de kijkende blikken, als je me begrijpt, hebben jullie daar al nare ervaringen mee of valt dat best mee?

Groetjes akoos

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 12:28
Anoniem

Hallo, ik studeer logopedie en ben dus vrij goed op de hoogte van dit alles.
Normaal gezien is het mogelijk om borstvoeding te geven als je kindje alleen een spleet in de lip (of zelfs in de kaak heeft) Als blijkt dat je kindje nu toch ook een gehemeltespleet heeft, dan zal borstvoeding niet lukken.

Je ken uiteraard de eerste dagen wel wat moeite hebben met het aanleggen van je baby, maar daarbij krijg je wel voldoende ondersteuning.
Mits enkele technische aanpassingen (vb. de houding) zou alles vlot moeten lukken.

Wat de blikken betreft. Je zegt dat er maar een klein spleetje is. Aangezien de chirurgen de tijd van nu zo'n goed werk kunnen presteren zal je enkel een zeer minimaal litteken zien.

Wat ik je kan aanraden is echter om gewoon af te wachten. Het is uiteraard even aanpassen, maar de gevolgen zullen (bij een kleine lipspleet) echt minimaal zijn.
Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 23:07

hallo,

Ik kan ondertussen en met heel veel trots komen vertellen dat ons zoontje Iro geboren is op 6 augustus.
Hij heeft een enkelvoudige lipspleet, onderbroken tandenboog en gatin het harde en zachte gehemelte maar hij doet het wonderbaarlijk goed.
Dankzij de habbermanspeen gaat het flesje geven als een fluitje van een cent.
Wat de toekomst ons brengt ivm operaties ed, daar weten we eind augustus meer over wanneer we bij het schisisteam zijn geweest; Maar we kijken het stap per stap aan he.

Groetjes Akoos

http://www.irodewilde.be

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]