< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Veilig bij ouders op bed slapen.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Veilig bij ouders op bed slapen.
25/06/2008 @ 08:33
Geja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
Tygo slaapt overdag niet tenzij we samen op bed kunnen slapen.
Tygo is s morgens echt heel vroeg wakker(tussen 5 en 6 uur) en slaapt alleen bij mij in bed rustig nog een paar uur verder.
Ik zoek eigenlijk een manier om het samen op bed slapen veilig te maken. Zijn er dingen voor, manieren voor?
Zelf vind ik het samen slapen niet alleen praktisch en makkelijker maar ook erg fijn.
Iemand tips?

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 09:44
reb

hem in een borstvoedingskussen leggen?

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 14:32
t.m

Ik heb eigenlijk niets speciaals gedaan , ik ben nog nooit over hem gerold , deken te hoog opgetrokken etc, snachts word ik regelmatig even wakker en controleer ik hem .. het moedersinstinkt zorgt er ook wel voor dat er niets gebeurd ..Maar dat is bij mij zo ..
Als je toch zekerheid wilt mss een apart dekentje voor je pruts?
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 17:08
Jen

Quinn slaapt ook altijd een paar uur samen met mij/ons als hij vroeg wakker wordt.
Ik heb ook nooit aparte maatregelen genomen. Toen hij nog klein was legde ik hem soms in het voedingskussen. Ik ben ook nog nooit op hem gaan liggen. Het is tegenwoordig eerder andersom en gebruikt hij mij en mijn vriend als klimtoestel.
Ik was er in het begin ook huiverig voor maar volgens mijn mama zou er echt niks ergs gebeuren en gaat het vanzelf goed. En dat was ook zo!

Groetjes!!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 17:32
Sofie

Ik neem mijn dochtertje ook soms 's ochtends nog bij mij in bed. In het weekend geen probleem, dan ligt ze tussen mij en mijn man in. Maar in de week is mijn man vroeg weg en toen is ze 1 keer uit bed gevallen... Ik werd wakker van de slag.
Het was rond de ouderdom dat jouw kindje nu heeft. Ze lag nochtans nog met haar slaapzak aan, maar was er toch in geslaagd naar de rand van het bed te kruipen.

Eens ze wat ouder was en het begrip had om zelf uit bed te kruipen, had ik daar geen schrik meer voor. En is het ook niet meer gebeurd. Meestal word ik ook wakker als zij begint te manoevreren, maar toen blijkbaar niet.
Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 19:58
M&M

Online Status Bekijk profiel
Onze zoon heeft lang bij ons in bed geslapen en onze dochter doet dat nog. Al vanaf de eerste dag van haar geboorte slaapt ze tussen mijn man en mij in. Ik lig wel steeds met mijn gezicht naar haar en mijn knieën opgetrokken (onder haar) zodat ze niet naar onder kan zakken. Onze kussens liggen wel ver uit elkaar en daar ligt zij dan tussen (in de winter met slaapzak, in de zomer zonder). In het begin legden we hen wel eens op het voedingskussen, maar dat vond ik eigenlijk gevaarlijker dan zonder. En meestal ligt ze wel in de armen van mij of mijn man . We zijn haar nu wel stilletjes aan aan het leren van in haar eigen bedje te slapen, maar tegen de morgen ligt ze zonder uitzondering weer bij ons . Ach, we genieten er allemaal van want ook onze zoon komt tegen 6u onze kamer binnen getrippeld om nog even bij ons te komen dutten (ik zorg er wel voor dat onze kids nooit naast elkaar liggen).
Veek plezier en geniet er van! Ze zijn zo snel groot .

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 20:02
coyote

hey,hier ligt hij ook vanaf 'smorgens na zen pap nog bij ons in bed,vriend is dan al gaan werke,en dan zet ik langs de ene kant zijn bedje ernaast en langs mijn kant een ouder matrasje van zijn bedje.moest hij dan vallen valt hij toch zacht éh.
groetjes

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 09:07
Nuria

Onze kleine meid wil ook zo graag dichtbij mama en papa zijn. Ze begint haar nacht meestal in haar eigen bedje, in de kinderkamer. Als ze wakker wordt in de avond, troost ik haar en leg haar opnieuw te slapen in dat bedje. Als ze 's nachts wakker wordt, wanneer ik ook al in bed lig, dan neem ik haar bij me, voed haar, en dan kan ze naast me in de co-sleeper verder slapen. We hebben dat bedje gekocht in de ikea, de bodem gelijk gezet met onze matras, en nu slaapt ze er supergoed in.
Mijn vriend hield zo niet van samen slapen in ons bed, waardoor ik ze altijd heel dicht bij mij nam, en zelf op 't randje van 't bed lag. Ik vond het dus zelf ook niet zo comfortabel. Met de co-sleeper vind ik echt geweldig... en voor mij mag dit zo nog zolang duren als zij zelf wil. Ik hoef niet meer te voeden in een stoel 's nachts, dus zijn de nachtvoedingen voor mij op lange termijn ook haalbaarder. Keiko zelf blijft wennen aan haar eigen bedje, hopelijk slaapt ze zo ooit eens gewoon de hele nacht door...

Groetjes

Nuria

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]