< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » avondritueel

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/06/2008 @ 10:10

Online Status Stuur bericht
hallo,

mijn zoontje 2 maand oud slaapt nu ongeveer 7 uur door 's nachts. het "probleem" is dat hij 's avonds zijn laatste voeding krijgt rond 9 u met als gevolg dat hij daar rond 4 uur al terug is. dan slaapt hij nog wel wat, maar nooit lang meer, ongeveer 2 uurtjes ofzo.

ons avondritueel ziet er zo uit.
rond 6 uur drinkt hij. dan komt hij rond 7u30 - 8u komt hij terug wakker. dan geven wij hem zijn badje. en na zijn badje krijgt hij dus zijn laatste voeding. en dan gaat hij slapen in zijn bedje.

ik zou hem eigenlijk wat later in bed willen krijgen. maar het probleem is dat hij dan steeds weent, tot hij in zijn badje gaat.

wie heeft er tips om dit alles wat te rekken, zodat hij rond 10u, 10u30 in zijn bedje zit.

hoe ziet jullie avondritueel eruit? misschien kan ik daar bruikbare tips uit halen.

groetjes Lindsey
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 10:44
Jedi

Hey, misschien kan je proberen om de voeding van 6u wat op te schuiven, om te beginnen met een half uurtje. Speel wat met hem of zo in die tijd of zet hem in de relax terwijl je kookt, vul zelf maar in. En zo kan je de voedingen mettertijd opschuiven. Ook kan je proberen hem na het badje wat wakker te houden door even een verhaal te lezen met hem op schoot of ook rustig met hem te spelen, of wat tegen hem te vertellen. ern dan kan je hem daarna voeden en in bed leggen.
Tis maar een ideetje.
groetjes hoop dat het je lukt. Of dat je nog bruikbare tips krijgt.

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 17:51
Lies

zie topic: baby valt te vroeg in slaap.
Hier dus van hetzelfde maar maak me er niet druk om. Zal wel inorde komen.

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:12
Ingrid

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoe oud is je kindje? Misschien laatste pap wat indikken, zodat hij minder snel honger heeft.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:14
Ingrid

ah, sorry, ik zie nu pas dat je zoontje 2 maanden oud is. Eigenlijk toch al ferm dat hij al 7u doorslaapt, dat doet niet elk kindje op die leeftijd. Geef je dan om 4u eten?

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:30

Hallo,
ik geef borstvoeding, dus kan ik zijn pap niet aandikken. als hij 's nachts wakker wordt, geef ik hem eten. hij eet dan vlug en ongeveer 30min later ligt hij weer in zijn bedje. dan slaapt hij tot 8-9uur.

dus echt klagen kan ik niet hé

groetjes
Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:16
Marijke

Indikken kan je wel doen als je afkolft.. (heb ik bij Jente nog gedaan).. en ja.. van 7u doorslapen kan ik alleen maar dromen ....

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:15
Siepie

Hoi Lindsey,

Je zoontje is pas 2 maanden en ikzelf vind 09.00 uur voor zijn laatste voeding dan ook wel heel erg vroeg hoor. Toen Roos 2 maanden was kreeg ze om 22.30 of 23.00 uur nog een laatste voeding. Natuurlijk hield ik haar niet wakker tot die tijd, om 20.00 uur ging ze gewoon slapen en als wij naar bed gingen kreeg zij eerst nog een laatste fles, meestal dronk ze die dan half slapend op.

Op een gegeven moment merkte wij dat ze die laatste fles eigenlijk helemaal niet meer opdronk en toen zijn wij getopt met die fles geven, maar goed toen bleef ze wel gewoon doorslapen tot 08.00 uur 's ochtends. Misshcien is je kleintje nog iets te klein om zo lang zonder voeding te kunnen.

Je kunt inderdaad de boel een beetje rekken door de fles wat in te dikken (afkolven en idikken), maar ik denk ook dat je moet luisteren naar de behoefte van je kindje. Schijnbaar is hij er nog niet aan toe om van het begin van de avond tot de volgende ochtend zonder voeding te kunnen. Probeer alle voedingen overdag eens een half uurtje op te schuiven zodat je aan het eind zeg maar wat meer over houdt.

Ik heb begrepen dat je borstvoeding geeft, meestal wordt borstvoeding sneller verteerd door kleintjes, daardoor komen ze sneller voor een volgende voeding.

Heel veel succes!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:30
Barbara

Ook ik deed het zoals Siepie. Kindjes in bed rond 2Ou en dan rond 22u30-23u nog een flesje geven die ze "slapend" opdronken. Ik heb dit lang zo gedaan en het zijn allebei langslapers geworden! Zalig! Succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]