< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » Het is weer zover...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
Het is weer zover...
28/06/2008 @ 20:46
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Lieve (aanstaande) moeders,

Ja, hier ben ik (helaas) weer met een stukje over mijn schoonma...
En dit keer niet en nooit meer anoniem, al leest ze mee het zal me worst wezen!!!!

Om een duidelijke schets te geven van de werkelijkheid zal ik hieronder mijn hele verhaal neertypen...

Maandagochtend belde ik de dokter omdat mijn zoontje al een weekje of 3 last heeft van een heel vervelend hoestje. Ik werd afgescheept met "als hij geen verhoging of koorts heeft zou ik me geen zorgen maken mevrouw, kom maar langs wanneer hij koorts heeft"

Dinsdagochtend toch zijn temperatuur genomen en dat was 38C. Ik had gelijk de dokter gebeld en kon binnen het uur langskomen. De dokter onderzocht mijn zoontje en constateerde een luchtwegeninfectie. Geen antibiotica, maar voldoende rust, paracetemol en thijmsiroop zouden hem er wel bovenop helpen
Terugwandelend naar huis viel hij in de buggy in slaap (ik heb geen auto dus moet helaas alles lopend doen) iets wat hij noooooit meer doet sinds hij 6 maanden is. Thuis wilde hij geen boterham, dus nam ik zijn temperatuur weer op en hij had 38,8 C dus gaf ik hem een zetpilletje omdat hij totaal niet lekker was...
Helaas moest ik s'middags gaan werken en dan passen de schoonouders op. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ze NIET met hem moesten wandelen omdat ie luchtwegeninfectie had, dus lekker binnenspelen en goed laten drinken. Ik had gezegd dat hij voor het slapengaan al 38,8C koorts had en ik hem een zetpil had gegeven en dat de koorts daarmee s'middags wel onderdrukt zou zijn (NIET de luchtwegeninfectie)
Ik kom thuis om 18.30 mijn vriend had de kleine inmiddels opgehaald bij zijn ouders, alles was goed gegaan zeiden ze... Tot ik zijn temperatuur opnam: 39,8C Huilen Hij ging naar bed en mijn vriend had de woendag vrij genomen omdat de kleine anders naar de creche moest...

woensdag, nog steeds een akelig hoestje en koorts. Papa was de hele dag binnen gebleven.

donderdag, ik was vrij en ons zoontje nog steeds koorts en hoest. (Helaas niet naar buiten maar met een luchtwegeninfectie riskeer je geen longontsteking door te gaan wandelen toch?!) Er lijkt geen verbetering in te zitten.

vrijdag, mijn roostervrije dag, ik ben de hele dag binnen geweest, zoontje hoest en heeft koorts. 38,7C

zaterdag (vandaag), Ons mannetje is koortsvrij s'morgens maar heeft nog wel een hoestje...
ik had dágen binnen gezeten dus ik ga lekker naar de stad met een vriendin die ik al máanden niet had gezien! Kleine was thuis met papa. Na zijn middagslaapje was hij nog steeds koortsvrij en papa moest ook nog even de stad in, dus had hij ons zoontje naar zijn ouders gebracht. Onder een voorwaarde: liever niet wandelen!
Ik kom in de stad een kennisje tegen van me. Ze vroeg naar de kleine hoe het met hem ging want hij was dinsdag zo ziek. Ze vertelde dat hij met opa aan het wandelen was en hem even langswipte in de tuin bij haar schoonouders (die dus bevriend zijn met mijn schoonouders)
waar zij toevallig ook zat...
TOEN IK DIT HOORDE KOOKTE MIJN BLOED!!!
En ik moest de kleine nog ophalen bij hun ook!

Mijn vriend en ik gingen de kleine ophalen, en ik sneed het onderwerp heel rustig aan: " Goh, ik was vanmiddag in de stad en ik kwam chrisje tegen! Ze vertelde me dat ze levy dinsdagmiddag had gezien in de tuin bij haar schoonouders"
En toen begon de ellende... mijn schoonmoeder viel mij hélémaal aan en begon meteen te schreeuwen zonder dat daar, volgens mij, een aanleiding toe was. Je moet bij mijn man wezen hij heeft met hem gewandeld en ik heb hem nog gewaarschuwd!!! E nu krijg ik de hele ellende over me heen! ( ik had nog niks gezegd!!)
Ze tierde maar verder: Ik kreeg te horen dat ik te voorzichtig ben met mijn kinderen en dat ik te beschermend ben en dat zij als opa en oma alleen het allerbeste met hun kleinkind voor hadden, dat ze altijd voor ons klaar staan wanneer we ze nodig hebben, en ze zat maar te GVD'en, en raad eens waar mijn kleine kindje zich bevond?! OP NOG GEEN HALVE METER AFSTAND VAN HAAR!!! en hij keek mijn schoonmoeder helemaal angstig aan. Dat was voor mij de druppel en heb zijn jas gepakt, heb m aangekleed en me schoonmoeder bleef maar tieren tegen me dat ik van álles een punt maak en dat ik maar in mijn eigen kinderen moest stikken! Ik heb op gegeven moment mijn stem verhevem en heb gezegd: STIK ER ZELF IN JOH!!! en ben zo weggelopen en smeet de deur met een pestgang dicht. Buiten stond ik te shaken van woede, verdriet.
Het is dat mijn zoontje erbij was, anders had ik haar denk ik wat aangedaan.

Mijn vertrouwen in hun is helemaal weg, ze hebben gewoon stiekem gewandeld met hem terwijl hij s' avonds met bijna 40C koorts in bed lag...
Ben ik nou te beschermend? Heeft mijn schoonmoeder een punt?? Ik ben keihard op mijn moederhart getrapt, en ik voel me echt vreselijk onder deze hele situatie. Al ben ik haar, volgens mij, geen excuus verschuldigd, toch?!

[Laatst gewijzigd door Mammie-D - 28/06/2008 @ 20:47] - Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 21:37
Joyce

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
reactie...
Mammie D!
Meid wat een rotsituatie zeg! (en wat een (sorry) gemene schoonmoeder!) Beter of liever te voorzichtig dan te gevaarlijk met je kinderen. en geloof me, ik vindt dat je echt goed gehandeld hebt in deze situatie. JIJ bent de mama en JIJ weet het beste! Ze slaan jou gezag in de wind, dat vindt ik een probleem. die grote mond had ik niet gepikt. wat ik knap van je vindt is dat jij haar erop hebt aangesproken. daar mag je trots op zijn.want meestal doet de zoon zoiets... en mijn antwoord, NEE ze heeft geen punt!
Sterkte met je zoontje, kan je man niet eens met haar praten?

en nee, geen sorry zeggen. Met stik maar in je kinderen vindt ik het toppunt van asociaal gedrag.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 21:45
Mammie-D

Phew joyce, dank je wel voor de bemoedigende reactie. Mijn vriend heeft al met haar gesproken toen ik kwaad de deur was uitgelopen, maar ze valt in herhaling en vind gewoon niet dat zij fout is maar dat ik dus overal een punt van maak, ik te voorzichtig ben met mijn zoontje en dat ik al helemaal dankbaar moet zijn omdat ze 1 dagje in de week op ons zoontje passen. Hij heeft haar aangesproken op haar felle manier van reageren want dat vond hij ook niet echt normaal en zeker niet gepast als er kinderoortjes bijzijn. Ze bleef maar door tieren
Goh, ben benieuwd hoe dit zich op zal lossen...

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 21:53
Joyce

goed gedaan...
Meid! wees ook blij dat je man achter jou staat! wat dan nog dat je overal een punt van maakt! past ze niet met plezier op je zoontje? het is toch haar kleinkindje. kun je dit niet anders oplossen? of.. wil je het alsnog gaan proberen met haar? ga wel lekker genieten van je weekend hoor. want volgens mij komt dit ook je neus uit. je bent niet te voorzichtig. EN WAT DAN NOG? wees daar trots op. het zijn kleine kindjes, waar je ook verantwoordelijk voor bent. en nogmaals vindt ik dat je gelijk hebt.
oh, ja die grote mond inderdaad! das niet netjes waar je zoontje bij is!
[Laatst gewijzigd door Joyce - 28/06/2008 @ 21:54] - Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 21:58
Mammie-D

Nou er is tot nu toe zóveel gebeurd tussen mijn schoonmoeder en mij dat ik het nu echt met haar heb gehad. Mijn vriend brengt onze zoon nog vol vertrouwen naar zijn ouders terwijl ik het vertrouwen in hun kwijt ben. Wie weet wat ze nog meer stiekem gedaan hebben met hem! Een andere mogelijkheid qua oppas is nóg een dag op de creche, al heb ik dat liever niet. Financieel is dat erg veel maar ook voor hem vind ik het teveel... Pfff weet ff niet hoe ik dit moet oplossen, ik heb geen andere mogelijkheden

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 22:12
Joyce

jammer...
Ik zit met je mee te denken. en gelijk heb je zeker. ik bedoel, op dat moment is oma de oppas en heb je wel degelijk iets te vertellen. als ze dat niet zo doen, zoals jij dat hebt gevraagd.. is het vertrouwen weg. ik ga met je meedenken. je weet zeker dat het niet meer goed komt. das echt vervelend!
een creché is inderdaad prijzig. pffftt.. het is allemaal erg duur. zie dat er bij jou ook een tweede kindje aankomt, en dan dit gestress er nog bij. ik wens je voor nu heel veel sterkte!
Groetjes, Joyce!

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 22:17
Mammie-D

In haar ogen waait het wel weer over, maar ik breng ons kindje en dalijk ons tweede kindje niet meer met het volste vertrouwen naar hun toe. Ik zal niet goed worden om de hele dag te moeten denken en stressen hoe t met ons kindje gaat bij opa en oma thuis want door dit voorval zal ik dit zeker hebben!
Lief dat je mee zal denken, ik ben zelf ook heel hard aan het piekeren...
Alvast weltrusten voor zometeen, ik ga een filmpje kijken, even de gedachten verzetten.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 11:10
Esther en K3

Hoofdschuddend en net zo kokend als jij zit ik dit nu te lezen schatje.......

Je kent mijn mening al he, en je weet wat ik in dit soort situaties doe....... Maar dat maakt het niet ineens leuk ofzo.. Sterkte mop, en als er wat is, je kan me altijd bellen hoor!!!

Liefs houvejou!!
Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 11:34
Ann G.

Ik wil even reageren .

Ik kan begrijpen dat je boos bent om de manier dat je schoonmoeder jullie gesprek is aangegaan .
Maar , als een kindje wat koortsig is , kan het geen kwaad dat het buiten gaat , natuurlijk moet je het niet in de tocht gaan zetten als het last heeft van de luchtwegen maar de buitenlucht is soms nog beter dan de binnenlucht.Het zonnetje heeft ook een deugddoende werking , en is dan beter dan binnen opgesloten te zitten .

Dat je nu geen vertrouwen meer hebt in je schoonouders , vind ik heel jammer , uiteindelijk zijn zij het die op je kindje passen , en binnen enkele tijd komt daar een tweede kindje bij , denk je echt dat ze in kwadertrouw zouden handelen ? Ik denk het echt niet hoor , daar zullen ze hun kleinkind te graag voor zien , anders zouden ze er niet op passen.Leer wat vertrouwen hebben in anderen , hoe moeilijk dat ook is , elke dag moet je meer en meer afstand nemen van je kinderen .Bij een crèche doen ze het ook niet zo als jij het zou doen.

Ik geef je gelijk dat je schoonmoeder zo niet had moeten uitvallen tegen je , maar voor de rest , wees dankbaar dat ze je het financiëel gemakkelijker willen maken door op je kindje te passen en leer wat te relativeren en vertrouwen te hebben dat ze het echt wel goed menen met je kindje.

groetjes

[Laatst gewijzigd door Ann G. - 29/06/2008 @ 11:35] - Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 11:44
Mammie-D

Ann G, ik ben me ervan bewust dat ze ons helpen door op te passen, daar ben ik ook echt wel dankbaar voor maar geeft dat haar dan het recht om dingen stiekem te doen? Ik ben er via een kennisje achter gekomen dat ie toch buiten is geweest, terwijl ik hele dagen binnenzit met hem. IK ben zijn moeder en ik zie wat goed of slecht is voor hem. De oppas hoort zich aan mijn/onze afspraken te houden dat doe ik ook als ik op andermans kinderen let. Het gaat hier om dingen achter mijn rug om doen. (Zo zijn er wel meerdere dingen gebeurd hoor zoals een lange vinger geven met 6 maanden!!! Thuis deed en doe ik dat nooit, veel te veel suiker!!!)
Op de creche wordt mijn zoon verzorgd door mijn collega's, ik werk daar en kan elk moment binnenlopen als ik dat wil. Qua wensen en afspraken komen mijn collega's mij die altijd na. Ik werk op een creche met een zeer hoog kwaliteitsniveau dus ik mag wel even zeggen dat ik weet dat hij daar heel goed verzorgd wordt.

Ik kom hier niet voor mezelf op, want ik geloof toch wel dat ik niet zonder reden boos ben...

Trouwens, mijn zoon is nog niet beter. Je zou hem eens moeten horen gorchelen en hoesten nu...

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 20:28
Joyce

gelijk...
Ik denk dat het kostenplaatje er niet toe doet. het is een principe kwestie. Wat nou dankbaarheid. (tegen de gezondheid van je zoon) ik snap haar juist goed, het is haar kind niet. ze heeft zich aan de regels te houden. ik zou haar ook niet vertrouwen....
Maar dit kan wel opgelost worden door er over te praten. maar goed, qua oppassen geef ik haar helemaal gelijk.
als de moeder zegt dat iets niet moet, gaan schoonmoeders er maar graag op in. zowel achter de rug om als op deze manier. ik vindt dit echt te erg voor woorden.
Succes meid!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]