< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » wat neem je mee naar de oppas

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
wat neem je mee naar de oppas
28/06/2008 @ 22:49
Marie

Wat doen jullie? Binnen enkele maanden gaat mijn kindje enkele dagen per week naar opa en oma. Wat nemen jullie mee of hoe spreken jullie af met de oma. Voor de groentenhap, fruitpap, pampers enz....
Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 07:00
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier gaat het zo.
Vince gaat 3 halve dagen per week naar de oma.
Oma heeft al bij haar thuis: pampers, doekjes, verzorgingskussen,...
Ik heb ook een hoopje reservekleding bij de oma gelegd.
Oma heeft ook een babycook gekocht dus papjes moeten we ook niet meer meegeven, anders toen ze er nog geen had, nam ik gewoon ook mijn babycook mee.
Mijn buggy liet ik dan ook bij de oma staan en de maxi-cosi.
En ik liet ook een paar speeltjes daar.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:22
An V.

Ella gaat naar elke oma 1 dag per week.
Ze hebben allebei een bedje, relax, verzorgingskussen, eetstoel, park en speelgoed.
Bij beide oma's zorg ik dat er een pak pampers ligt.

Naar mijn moeder neem ik mee: flesjes, poeder (nu niet meer uiteraard), kleertjes, babyfoon

Naar mijn schoonmoeder moet ik ook meenemen: groenten, vlees, fruit, vitabis koekje oid, bavetjes, tuitbeker

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:23
An V.

Ah ja, mijn moeder heeft een buggy gekocht maar mijn schoonmoeder woont op wandelafstand, dus dan neem de onze mee.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 09:06
Mieke

Mjn kindje gaat ook bij de oma blijven vier dagen per week, nemen jullie alles mee, zoals fruit, pampers , yoghurtjes, en... of geven jullie de oma een vergoeding. Ik heb nog een broer die geen kinderen heeft en wil niet dat hij denkt dat mijn kinderen extra kost zijn voor mijn ma.
Hoe gaat dat bij jullie?
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:18
petitje

Online Status Stuur bericht
ik geef pampers mee, soms ook een heel pak
maar de oma haalt er ook wel eens zelf en wil er dan niks voor
ik geef ook reserve kleertjes mee
en zijn groentjes en fruit, kaasjes, ...
soms gaat mijn mama ook eens smorgens eerst nog verse groenten en fruit halen en maakt verse gp en fp ( anders ik de dag ervoor, geen potjes dus) en daar wil ze dan niks voor.
taj en ze koopt ook t een en ander zelf wat ze leuk en handig vind om daar te hebben
ik heb ook een broer en heb hem er nog nooit over horen klagen hoor, trouwens oma zou t zelfde doen voor zijn kids, t is niet voor jou dat ze t doen he, maar voor hun kleinkind.
En mijn zoon gaat ook regelmatig naar mijn broer als oppas en dan geef ik die daarook geen vergoeding voor hoor.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:26
Teekske

Online Status
Hey,

Mijn zoontje gaat 5 dagen per week naar mijn moeder. Ik koop de pampers, vochtige doekjes, melk en af en toe fruit en vlees. Mijn babycook staat bij mijn mama en zij maakt voor de week-end dagen eten voor Wolfje om mee te nemen. Ik word echt verwend hoor!!

Groetjes

Teekske

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 12:07
Astrid

Online Status Stuur bericht
Hier bewust geen opa of oma als vaste oppas. (wij vinden dat ze opa en oma moeten blijven en geen vervangende pa en ma). Onze kindjes gaan wel een dag in de week naar de oppas. Wij gaven toen hij zo klein was het volgende mee:

Slaapzakje
Extra set kleertjes
Cupjes melkpoeder
Flessen (die zij dan zelf vulde met water)
Potje groente
Vers fruit (wat zij dan zelf even prakt)
Boterham krijgt hij daar
Buggy nemen we ook mee.

Uiteindelijk is het dus alleen een luiertas met spulletjes en een buggy. Luiers e.d. kopen we zelf en leggen we daar. Als ze op zijn laat zij het weten.

Nu hij ouder is geef ik alleen zijn rietjesbeker mee, potje groente, toetje en extra set kleertjes.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:54
sara

Ons kindje gaat vanaf volgende week (want dan moet ik weer aan het werk helaas) ook naar de oma en opa 4 dagen/week. We hebben wel alles al afgesproken.
Ik heb voor daar een relax en een babyfoon bijgekocht. Een babybedje en een eetstoel (maar daar is hij nu nog te jong voor) en een verzorgingskussen enz hadden ze zelf al gekocht. Een park willen ze niet, ze hebben zelf voor een deken gezorgd dat als speelkleed moet dienen. Verder heb ik ook flessen enz en melkpoeder en pampers en vochtige doekjes en een koortsthermometer gekocht voor daar. Als dat bijna op is moeten ze maar een seintje geven en dan vullen we dat aan.
De voiture zal daar blijven van maandag tot vrijdag (wij gebruiken die toch amper zelf, wij gebruiken onze draagdoek veel meer) zodat ze er altijd mee kunnen gaan wandelen als ze willen. De maxi cosi gaat samen met ons zoontje iedere dag heen en weer.
Speelgoed weet ik nog niet goed, nu zijn het nog kleine speelgoedjes en gaat het iedere dag heen en weer maar als hij ouder is en met groter speelgoed speelt zal ik waarschijnlijk een deel daar laten.
Verder gaat de verzorgingstas iedere dag mee, daar zitten ook reservekleertjes in en ook een agenda waar ze moeten inschrijven wanneer en hoeveel hij gegeten en geslapen heeft, zodat we dat een beetje kunnen opvolgen. Daar kunnen we ook andere zaken inschrijven die zij of wij moeten weten.
Groentepap is pas voor over een maand en fruitpap voor nog een paar weken later, maar dat gaan ze zelf maken (gewoon in een kookpot op het vuur, we hebben zelf een babycook maar dat kopen we niet dubbel).
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]