< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » twee kinderen op één kamer: vraagje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
twee kinderen op één kamer: vraagje
30/06/2008 @ 09:39
Zonnie79

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
twee kinderen op &eacute;&eacute;n kamer: vraagje
Hallo,

Wij hebben 6 weken geleden ons tweede dochtertje gekregen. Onze oudste is nu 20 maanden. Als de jongste uit de wieg is gegroeid willen we haar bij haar zus op de kamer leggen.
Nu maak ik me de laatste tijd een beetje zorgen. Hoe kun je de oudste eraan laten wennen? Als er ééntje huilt, wordt dan de andere ook niet wakker?
We hebben maar één slaapkamer voor de kids, maar die is wel vrij groot. Een scherm of kast ertussen zetten is dus geen probleem, maar dat helpt niet met het geluid hè.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 09:45
danielle

Online Status
Goedemorgen zonnie79,
Enkele jaren terug had ik hetzelfde probleem wij hebben van in het begin de 2 onmiddelijk bij elkaar gelegt en ik had ook bang dat de ene de andere zou wakker maken maar dat was absoluut niet het geval de oudste sliep gewoon daar als de andere aan het huilen was en nu slapen ze nog altijd samen en gaan ze op hetzelfde uur slapen (dit hebben we ook van in het begin gedaan) omdat ze zonder elkaar niet in slaap geraken, je kan het proberen en wat geduld hebben want het zal ook niet van dag 1 goed komen. Gewoon proberen zou ik zeggen..
Groetjes

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 09:59
fieke

Hey

Mijn twee meisjes slapen ook samen op 1 kamer.

We hadden het kleine bedje er al gezet toen ik nog zwanger was dan kon ze al beetje aan het idee wennen.

Zoë heeft de eerste maanden beneden geslapen (ze is in winter geboren en we vonden het boven te koud voor haar). Daarna hebben we ze bij Maite op de kamer gelegd en dit is perfect gegaan.

Het gebeurt dat er één van de twee wakker wordt maar dan slaapt de andere gewoon verder.
Alleen 's morgens is het als de één wakker is wordt de andere automatisch mee wakker.

Maite zou het voorlopig echt niet anders meer willen...

Groetjes

Fieke

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 17:48
Lies

Online Status Stuur bericht
Hier slapen onze twee jongens ook samen. Voor 's nachts is het inderdaad geen probleem, ze maken elkaar niet wakker, ook niet als er eentje weent.
Het middagdutje is andere koek. Onze oudste zit wat op de grens slapen/niet-slapen en houdt steevast de jongste wakker. We hebben nu het reisbedje toch ergens anders opgesteld voor de slaapjes overdag van de jongste. Ik neem aan dat dat ook wel zal voorbijgaan!
groetjes
Lies

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 09:32
Zonnie79

bedankt voor de reacties!

Goed om te horen dat kinderen blijkbaar gewoon doorslapen als de ander huilt. Het is inderdaad wel een goed idee om straks eerst een bedje neer te zetten en dan zien we wel. Misschien ook eerst overdag proberen.

Ben wel weer een beetje gerustgesteld. Hebben jullie nog tips over de inrichting van het kamertje? Wel of geen scherm ertussen? Bedjes vlak bij elkaar of juist niet?

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:42
kelleke

hey

bij ons gaan ze voorlopig ook op 1 kamer moeten... wij hebben de bedjes gewoon tegenover elkaar gezegt de ene tegen de ene muur,de ander tegen de andere muur. het reisbedje staat voorlopig op de plaats waar het gewone bedje moet komen, want normaal ging de kleine baby eerst een tijdje bij ons slapen maar na hier gelezen te hebben, dat het vanaf het begin ook gaat bij elkaar begin ik een beetje te twijfelen wat ik ga doen. och ja heb nog enkele weken de tijd om na te denken wat ik ga doen.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:23
Kaatje

Wij hebben kamers genoeg, maar op vakantie net hebben de 2 op dezelfde kamer geslapen; de oudste wordt totaal niet wakker, ik ben zelfs bij hem bij in bed gekropen om de kleinste te voeden, en nog wordt die niet wakker:-)
Misschien dat ik Floor even bij hem op kamer leg, zodat ze niet zo heel alleen in haar kamer ligt?

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 14:06
Lies

Hier staat er geen scherm tussen, en de bedjes staan loodrecht op elkaar - ik kan er juist tussen.

En tussen haakjes, 's morgens moeten wij hier wel vaak lachen. Als onze jongste begint te huilen, 'troost' onze oudste hem: niet wenen, mama en papa komen, of: mamaaaaa, Arnout heeft hongggeeerrr.

Lies

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 16:26
fieke

We hebben er ook geen scherm tussen staan.

Hier ook het grote bed van Maite aan de muur en Zoë haar babybedje aan de andere muur.

Hier is het 's morgens ook meestal vrolijk: "mama, wij zijn wakkeeer" of ze lossen elkaar af en roepen om de beurt mama, papa en dat vinden ze super... zeker als ik hun namen dan ook roep

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:11
Zonnie79

hahaha dat klinkt wel heel vrolijk.

Ik ben benieuwd. Maak me nu in ieder geval geen zorgen meer.
Onze jongste ligt nu nog bij ons op de kamer, omdat ze 's nachts nog een voeding nodig heeft. Wel gaan we wat eerder de kamer van de oudste veranderen zodat er een tweede bedje bijpast.

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 09:08

Fijn om deze reacties te lezen Zelf was ik ook een beetje aan de dubben wel of niet op 1 kamer. En in eerste instantie wilde ik de kleine baby bij ons op de kamer houden. Na het lezen van jullie berichten begin ik daar aan te twijfelen. En ben ik aan het overwegen om ze gelijk op 1 kamer te leggen. Maar ligt dat niet aan de baby. Zelf ben ik ook heel erg bang heel overdreven te reageren op het huilen, als ze op 1 kamer liggen. Nu ben ik daar best heel direct in, maar dat lijkt me dan moeilijker.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]