[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 30/06/2008 @ 12:38 | Hallo, Mijn dochter is nu 1,5 jaar oud en ze eet al sinds een paar maanden alleen, met een lepeltje. Tenminste, thuis toch, want de OM geeft haar nog altijd zelf eten. Het is eigenlijk altijd vrij goed gegaan, maar de laatste weken begint ze meer en meer te spelen terwijl ze eet. Ze draait haar lepel ondersteboven en eet met de achterkant, eet met haar handen, schept eten op de tafel en wrijft dat dan uit,... en zo kan ik nog even verder gaan. Ik wil dat eetmoment niet verpesten door haar constant te moeten vermanen en zeggen dat ze dit en dat niet mag doen, maar aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ze met haar handjes eet ipv met haar lepeltje. Of ben ik te streng voor haar? Ze is natuurlijk nog klein... Ik ben alleen bang dat, als ik haar nu toelaat met haar handen te eten en te spelen met haar eten, ik het haar niet meer zal afgeleerd krijgen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe streng zijn jullie op dit gebied voor jullie ukjes? Bedankt! Karen |
| 30/06/2008 @ 16:31 kelleke ![]() | hey ik zou het haar probren duidelijk te maken en zeker ook aan de om vragen om haar daar ook zelf te laten eten... zodat ze het toch "gewoon" blijft van zelf te eten. |
| 30/06/2008 @ 21:12 karen | Bedankt voor de tips. µ Ik denk inderdaad dat ik het best negeer dat ze met haar handen eet of iets dergelijks. Ik maak nu ook geen scènes hoor of ik straf haar evenmin op die momenten omdat ik inderdaad niet wil dat eten stress wordt voor haar. Dus, ik ga haar wat meer laten doen en we zien dan wel. Bedankt! Karen ![]() |
[Reageer]

alleen eten