< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Na zwangerschap, watvoor anticonceptie?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Na zwangerschap, watvoor anticonceptie?
30/06/2008 @ 16:11
Naatjexxx

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik ben een week geleden bevallen van een prachtige dochter. Omdat ik borsvoeding geef mag ik de pil niet slikken maar mijn vriend en ik zijn niet echt dol op het condoom...
Wie weet er wat ik zou kunnen gebruiken qua andere anticonceptie dat wel mag terwijl ik borstvoeding geef? Misschien een spiraaltje of de nuvaring?

Ik hoop dat er wel iets is dat gebruikt mag worden want voorlopig willen we genieten van onze kleine kruimel en nog ffies geen 2de

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 17:42
MIEKE

Online Status Stuur bericht
ik heb de mini pil geslikt, mirolut bij bv,
gewoon doornemen zonder tussen pauze, als dan je cyclus op gang komt kan je nog verder bv geven of iets anders.
ik heb jasper 9 maand bv geven, wegens cyclus terug opgang gekomen, de gewone pil, de ene dag overgeschakelt,
veel geniet van je spruit, want die groeien toch zo rap, bijna 1jaar t'is weer feest

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 22:09
Naatjexxx

Hoi Mieke,

bedankt voor je reactie maar is de minipil dan wel veilig genoeg? Misschien dat ik deze week maar even een afspraakje maak bij de dokter om te vragen wat het beste is om te doen... Als ik meer erover weet zal ik het hier plaatsen want ik denk dat meerdere vrouwen wel willen weten wat de mogelijkheden zijn met anticonceptie en borstvoeding.

Groetjessss

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 22:17
saar

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
inderdaad, vraag het mij nu ook al af...

we hebben altijd gezegd van onze tweede moet snel na de eerste (snel als in binnen de 3 jaar ofzo he)

daarom dat ik niet opnieuw wil beginnen met de pil na mijn bevalling

oa in combinatie met borstvoeding, en omdat ik dan achteraf moet ontpillen om opnieuw zwanger te worden, zie daar het nut dus niet van in, om enkele maanden of een jaar die pil trug te moeten slikken

condoom is voor ons ook een
is niet zo gezellig

de minipil lijkt met niet zo veilig, omdat ik zelf door de pil heen ben zwanger geraakt door ze 1keertje te vergeten, dus de minipil lijkt me geen veilige oplossing voor een vergeetachtige trezebees zoals mij... (ken jezelf, weet je wel)

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 22:17
saar

waar is mijn banner

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 23:34
Naatjexxx

Hoi Saar,

Ik ben inderdaad ook door de pil heen zwanger geraakt en durf het daarom ook niet zo op de minipil te gokken...

Ik denk zelf dat de dokter toch de beste informatie daarover kan geven maar hoopte eigenlijk op meer reacties op het forum omdat er vast veel vrouwen zijn die borstvoeding geven en hun mannetje ook de nodige aandacht geven (zonder condoom) hihihi

Groetjes

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:58

hey dames

eerst en vooral proficiat met de zwangerschap!

wat ze mij vertelde is dat borstvoeding op zich een soort anti conceptie is. zolang die goed op gang is & je een mini pil neemt zou ik me geen zorgen maken.

ik zelf heb tijdens de BV nooit maandstonden gehad & nu neem ik ze ook niet omdat ik geen zin heb in het circus van terug te ontpillen enzo :-)

ik hoop dat jullie er iets aan hebben

vele groetjes

kelly

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]