< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » weinig respect

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/06/2008 @ 19:28
chica

Wat zouden jullie doen als jullie vent vanaf dat hij thuiskomt toch soms 2 u snachts achter internet zit, in de weekenden pas rond 3 uur uit zn bed komt? De tuin ligt er bij alsof hier jaren niemand meer gewoont heeft. Met hem praten helpt niet, dan ZEUR ik alleen maar.
Ik heb zeker niet het gevoel dat zijn vrouw en kids op de eerste plaats komen. Alles is bij hem vanzelfsprekend en soms heb ik het gevoel dat hij weinig respect toont. Dreigen om bij hem weg te gaan helpt niet, weggaan is geen optie, ik zou voor de rest niet weten hoe ik dat moet oplossen. Iedere keer ruzie maken daar lijden de kinderen ook onder. Dan maar accepteren? Hou wel zielsveel van hem.
Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 19:49
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heb je al geprobeerd met hem een gesprek te voeren waarbij je aan het begin aangeeft dat je graag met hem wil praten? Wil hij dit niet, dan zou ik heel rustig aan hem vragen wat hij van jullie huwelijk verwacht? Een huwelijk bestaat uit compromissen sluiten. Is hij het daarmee eens? Mooi, dan kan je ook nog vragen of hij genoeg van je houdt om met je te praten.
Als je het zo brengt kan hij het bijna niet weigeren. Als hij wel weigert, zou ik serieus gaan nadenken of je wel met iemand getrouwd wil zijn die schijnbaar niet genoeg van je houdt om met je te willen praten. Je zegt dat weggaan geen optie is, dit is ALTIJD een optie. En ik bedoel natuurlijk niet dat je meteen bij hem weg moet gaan, alleen blijf niet als de situatie absoluut onhoudbaar is.

En als je dan met elkaar praat breng het dan niet beschuldigend, maar geef aan dat je erg ongelukkig bent in jullie relatie. Dit moet bij hem dan toch wel een belletje doen rinkelen lijkt me? Hij wil zijn vrouw toch ook gelukkig maken? Vraag dit maar aan hem. Of dat jouw geluk hem niet interesseert?
Dan kan je beginnnen dat er taken zijn in huis die je graag zou willen verdelen. Stel dan een lijstje op en verdeel de dingen. En zeg dan ook dat dit niet om de taken gaat, maar om het feit dat je wat voor elkaar doet, want dat is namelijk een huwelijk. Wil hij dit niet,dan wil hij schijnbaar ook niet investeren in jullie huwelijk en is het snel voorbij denk ik.
Ik ben zelf van mening dat als een man niet meer iets wil doen voor zijn vrouw of niet eens meer een goed gesprek wil hebben, hij zijn best niet meer wil doen en het voor mij dan echt voorbij is.

Hopelijk heb je wat aan deze tips!
Mocht je nog wat tips nodig hebben wat betreft de communicatie, laat me maar weten. Ik heb al t nodige te doen gehad met mijn man!

[Laatst gewijzigd door Susie - 30/06/2008 @ 19:49] - Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 07:42

Ik kan best begrijpen dat je weggaan niet meteen een optie vind, maar gezien de situatie zou ik als ik van jou was toch maar eens serieus nadenken over wat jij zelf wil. Als hij echt niet wil luisteren is het idd een teken dat hij jullie huwelijk niet serieus neemt. Als jij het allemaal maar tolereert zal hij zeker niet veranderen. Laat de moed niet zakken zou ik zeggen.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:19
Anoniem

hier net hetzelfde met die computer! en telkens ik erover begin begint hij te roepen dat het allemaal geen waar is en dat hij maar een uurtje op de computer heeft gezeten voor de hele dag. maar het is wel zo dat de computer aanligt van 's morgens tot 's avonds!!!
ik heb eens gedreigd om weg te gaan, had al alles ingepakt en hij weeende en smeekte en beloofde dat hij de computer niet meer belangrijk vond, en dat hij er niet meer op zou gaan. tot 2 maanden later... hetzelfde liedje weer!
Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 12:27
Lunar.Fury

Je kan soms natuurlijk praten tot je een ons weegt.
Misschien gewoon eens zijn rol overnemen.

Je huishouden laten voor wat het is. Zijn vuile was laten liggen voor wat het is. Natuurlijk wel gewoon voor je kleintjes zorgen. Zorgen dat zij schoon zijn, en netjes te eten hebben.

Maar zodra hij vraagt om dingen, ook melden dat ie zeurt.

Zo te horen, zijn het geen onredelijke dingen die je vraagt. Je wil gewoon een beetje een gezellig samenzijn af en toe, en dat ie ook eens een poot uitsteekt.
Maar als je niets terug krijgt, hoef je natuurlijk ook niets te blijven geven. Een relatie of huwelijk werkt natuurlijk ook van 2 kanten.
Dat zal altijd zo blijven. Zelfs na 20 jaar samenzijn.
En als het echt niet anders kan. En hij wil zelfs dan nog niet luisteren. Dan zet je hem aan de deur. Misschien dat ie dan besef krijgt, dat wat ie heeft onvervangbaar is. En dat ie zich gelukkig mag prijzen met je.

Maar verwachtingen zijn de dooddoeners voor menige relatie. En zo te zien, verwacht ie wel dat alles gewoon blijft zoals het is.

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 15:33
Beejbie

Online Status Bekijk profiel
Je kan ook eens voorstellen om een huishoudschema'tje op te stellen, waar de huishoudelijke taken verdeeld worden, en waar hij ook tijd heeft om even te ontspannen op de computer.

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 21:36

Wat Beejbie zegt vind ik een goed idee. Een copmromis voor beiden.
En als hij daar niet in wilt schikken dan vrees ik dat je beter conclusies trekt. In een gezin ben je met 2. Jij je uitsloven voor het eten poetsen, kinderen en alles en hij niets doen, kan niet blijven duren. Dat hij tijd voor zichzelf wil en op de pc zitten, oké, dat verdient iedereen, maar het moet schappelijk blijven voor beide partijen. Tot een gat in de nacht vind ik niet eerlijk, dat wil zeggen dat jij altijd in het weekend en zo je plan maar moet trekken. Gaan jullie dan nooit eens weg als gezinnetje enzo? Dat kan mss ook helpen
Mijne man is ook niet de ideale tuinman, maar hij raapt zich toch telkens bijeen om eraan te beginnen dat het wat proper blijft. Hij vind dat iedereen zijn taak moet doen, graag of niet, hij weet dat ik ook niet graag dweil, maar doe het ook wekelijks. Dat motiveert hem natuurlijk ook.
Ik hoop dat jullie eruit komen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]