< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » alleen spelen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Maart 2008-Club
alleen spelen?
30/06/2008 @ 22:45
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
Jasper is nu vier maand oud en is een super sociale baby. Hij brabbelt veel, lacht veel, huilt helemaal niet vaak, enz. Hij is gezond, sterk en slaapt goed. Maw, ik ben best wel een trotse moeder! Maar: het enige wat me, na vier maand, wel wat frustreert, is dat hij helemaal niet graag alleen speelt. Als ik hem neerleg in zijn parkje, krijgt hij onmiddellijk een pruillip en begint te huilen. Idem om de speelmat. zijn wippertje kan hem alleen maar boeien als ik in de buurt ben, en dan nog duurt die pret maar een kwartiertje. Op die manier krijg ik natuurlijk niets gedaan in het huishouden. Voor sommige taken kan ik hem wel bij me dragen in de draagdoek, maar dat is niet doenbaar voor een hele dag (en bovendien heb ik eigenlijk wel graag es een momentje fysieke afstand, hoe graag ik hem ook zie).
Ik zoek dus tips om een kindje alleen te laten spelen, al is het maar voor een half uurtje??
Alvast bedankt,
Akiki

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 10:22
Miranda

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oei dat is een moeilijke situatie. Eigenlijk kan ik je niet verder helpen. Maar misschien hoe moeilijk het ook is even laten huilen. Er wel na 3 of 4 min weer terug bij komen en er even tegen praten maar er niet uit halen. Zo heb ik het bij Alyssa gedaan in bedje, daar wou ze overdag niet in slapen. Het heeft me 4 dagen gekost maar nu weet ze dat ze overdag ook wel naar bedje moet ipv in de box of wippertje. En dan gaat ze lekker liggen rondkijken. ze moppert wel maar niet echt hard huilen, en na 10 min valt ze in slaap meestal.

Dat slaapje duurt dan een half uurtje ongeveer en dan mag ze weer mee in de box. Jouw kindje wil gewoon graag dicht bij je zijn, maar begrijp wel je probleempje van het huishouden en gewoon eventjes fysieke afstand.

Heb je op internet geen tips kunnen vinden bv door te googlen? Zo doe ik het vaak als ik echt een vraag over iets specifieks heb. Op internet kan je alles, maar dan ook alles vinden.

Misschien een keertje iemand even op laten passen? Ook al is het maar een half uurtje en jij dan poetsen of eventjes naar de winkel gaan ofzo? Of lukt dat ook niet?

Heel veel success.

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 15:34
Johamkaas

eerlijk gezegd lijkt een half uur me best ambitieus voor een baby van 4 maanden. Iris kan 15 min alleen spelen (ongeveer) dan wil ze weer vermaakt worden. Maar iris is meestal maar max 1,5 uur achter elkaar wakker incl voeden en verschonen, dan komt er een slaapje van een uurtje of langer. Tijd genoeg voor de huishoudelijke klusjes dan. Slaapt jouw Jasper dan niet overdag? Eerlijk gezegd vind ik het ook veel te leuk om naar mijn meisje te kijken als ze ligt te spelen, hihi. Net heeft ze zich voor het eerst van buik naar rug gedraaid!!! Toen ik koffie aan het halen was natuurlijk. Ze doet het vast nog wel eens, hihi.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:16
Leigh

onze Zara kan zich gemakkelijk een half uur zelfs 3 kwartier zelf vermaken hoor. Ik zorg gewoon voor veel afwisselend speelgoed, en als ze dan braaf aan het spelen is dan kom ik geregeld even voorbij haar box en speel ik zo'n 2 minuutjes met haar en dan laat ik haar terug alleen spelen. Dat is zo geen probleem, alleen hebben we wat problemen met de nacht, vanaf 3uur wil ze haar tutje en dan moeten we die om het half uur terug geven en dan zo tot 6uur en dan krijgt ze haar papje. Wel vermoeiend!! Maar ja, super baby's bestaan nu eenmaal niet, ze hebben allemaal wel iets wat ze goed kunnen en wat minder goed kunnen hé!!

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 21:38
nien

hier is het ook wel zo hoor: ze kan zich 45 minuten alleen bezig houden, op voorwaarde dat ik af en toe langsloop om de mobiel op te zetten, naar haar te lachen, even te brabbelen... maar eigenlijk is dat niet echt 'alleen' spelen dan he, vind ik toch.
echt helemaal alleen in de box liggen of op een speelkleed houdt Jenthe ook maar max 15min vol.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 22:49
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer Jasper nu een beetje te "trainen" in het alleen spelen. En onder "alleen spelen" bedoel ik idd in de box of op de speelmat of in het wippertje zitten, waarbij ik dan regelmatig iets in zijn handen stop of es tegen hem babbel of zo. In het begin van de week kon hij dat nog geen minuut volhouden, nu zitten we toch al aan een dikke 20 minuten. We maken dus serieuze vorderingen!!
Jasper slaapt wel overdag hoor, maar meestal maak ik er dan effe gebruik van om ietsje te eten of om te douchen of zo, of iets kleins te doen in het huishouden. Maar ik geraak er niet echt op die manier. Jasper kan immers ook moeilijk alleen inslapen, hij heeft ook daar "begeleiding" in nodig (wiegen, zingen, of over zijn bolletje aaien). Dus het is wel intensief op die manier. Soit. Nog een beetje verder oefenen, en dan lukt het allemaal wel hoor.
Jasper draait zich trouwens ook al vlotjes van buik naar rug. Omgekeerd kan hij het nog niet, al duwt hij wel steeds zijn poep in de lucht!!
groetjes,
akiki

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]