[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/07/2008 @ 10:53 ikje | Hey! Ik heb een nogal genant vraagje...op dit moment ben ik 35 weken zwanger van onze eerste spruit en tot nu toe verloopt de zwangerschap fantastisch! Maar ik maak me toch wat zorgen over de bevalling. Ik ben vaginaal nogal sterk gespierd. Praktisch houdt dit in dat ik de spier volledig kan controleren (zoals opspannen, ontspannen), maar dat wil ook zeggen dat mijn spier vaak te stijf staat: maw het is nogal nauw... Elke keer dat mijn man en ik sex hebben, moet die spier als het ware terug wat geforceerd worden. Dus je kan je wel voorstellen dat ik het niet direct zie zitten om daar een hoofdje door te krijgen... ![]() Wie had dit ook en hoe verliep de bevalling? |
| 01/07/2008 @ 11:05 Missy | Ik had dit probleem ook. Op zich viel de bevalling wel mee, maar het is natuurlijk een beetje harder werken tijdens het persen. Volgens de vroedvrouw ging ik bij iedere perswee 3 stappen vooruit en als de wee voorbij was ineens 2 stappen achteruit... Dat wil je dus niet horen als je daar ligt! Uiteindelijk heeft het persen bij mij iets langer dan een uur geduurd en dan heeft de gynaecoloog een beetje geholpen met de schaar Ons zoontje had dan ook wel een iets groter hoofdje dan gemiddeld, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben. Niet teveel zorgen over maken, en het voordeel is dan wel dat je achteraf sneller hersteld. |
| 01/07/2008 @ 11:19 ikje | Alvast bedankt voor de geruststellingen... Ik kan mijn spier ontspannen, maar bij verschillende bewegingen spant ik die overdag onbewust op waardoor ze altijd wat gespannen staat. Zo heb ik toevallig ontdekt dat ik bij niezen de spier opspan. Volgens de gyn zou ze gewoon wat meer moeten knippen , maar ik weet niet of ze beseft hoe hard die spier spant, want vrijdag doet ze pas de eerste vaginale controle. |
| 01/07/2008 @ 11:35 ikje | Héél erg bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Ik hoop echt dat jullie gelijk hebben en dat de bevalling zal meevallen (op wat langer persen na). De gyn vroeg ook of ik vroeger aan paardrijden had gedaan of intensief gesport had, maar ik ben totaal niet sportief, dus ik heb geen idee waar het vandaan komt... Ik ben benieuwd wat ze vrijdag zal zeggen... |
| 01/07/2008 @ 17:20 Karin | hoi ik heb dat ook.sex gaat vaak ook moeilijk in t begin.maar eruit is toch anders als erin.ik heb maar een kwartiertje hoeven persen en was niet eens gescheurd of geknipt.volgens de vk was de boel schijnbaar lekker elastisch,ondanks of misschien juist doordat de spieren nogal sterk zijn. succes met bevallen.!! |
| 02/07/2008 @ 10:23 ikje | Thx! Ik hoop alvast dat jullie gelijk hebben en dat alles nog wat vlotter gaat! Vooral achteraf zou dat een goede zaak zijn ![]() Ik denk dat de gyn toch ook zal verschieten als ze vraagt om mijn spier even op te spannen, want dat lukt me ook enorm goed ![]() Ik moet zeggen dat jullie mij allemaal wel een beetje gerust gesteld hebben! Thx! ![]() |
| 02/07/2008 @ 13:36 ikje | hey Sara, ik zie veel gelijkenissen in je verhaal...maar ook ik heb niets meegemaakt waar ik het mee kan verklaren. Psychologisch heb ik er gelukkig geen last van, alleen maak ik me ook wat zorgen om de bevalling. Mijn gyn raadt me aan om geen epi de nemen, zodat ik zeker goed voel wanneer ik moet meepersen. Anders ging dat problemen geven. Maar zoals ik hiervoor reeds zei: vrijdag is het de eerste vaginale controle, dus ik heb geen idee of ze wel beseft hoe stevig die spier is! Ik hou je alleszins op de hoogte! Succes! |
| 02/07/2008 @ 13:53 elisa | Hé Ikje, geen zorgen maken hoor... Ik heb ook sterke spieren, heb veel gedanst enzo, en zie er alleen maar voordelen in. Tenminste als je je kan ontspannen... Ik heb ondertussen 2 bevallingen gehad, 2 snelle : alletwee mijn zoontjes waren er op 3 uur, zonder knip of scheur. De jongste was 4 kilo 140 (!!!!) en ook dat ging erg makkelijk. Halverwege de bevalling ben ik even in paniek geschoten omdat ik wist dat hij zo zwaar was, en ben dus inderdaad mijn spieren erg beginnen opspannen, waardoor ik het gevoel had dat hij niet naar beneden wou komen. Heb dit toen tegen mijn vroedvrouw gezegd : hij komt niet, hij komt echt niet, ik denk dat ik een keizersnede nodig heb... (nu kan ik er erg om lachen, toen niet, alhoewel ik de rust zelve was). Zij raadde me toen aan wat rond te wandelen, ben kwartiertje op het toilet gaan zitten op mijn uppie (ze kwam wel regelmatig kijken tuurlijk), en oeps, daarna lukte het ineens wel. DUs ,vertrouw maar op jezelf, het lukt je. ALs het mij gelukt is ,waarom zou het jouw niet lukken? EN vaak kan het ook zonder knippen of scheuren hoor, als de vroedvrouw of gyn je maar goed begeleidt... Succes. |
| 02/07/2008 @ 13:58 ikje | Thx Elisa! Jullie bemoedigende woorden en ervaringen krikken me op! Ik heb ook besloten om te beginnen met perineum massage olie van Weleda. Ik weet niet of het iets zal helpen, maar slecht zal het ook niet doen. |
| 08/07/2008 @ 16:33 ikje | @Sara Het toucheren is redelijk goed verlopen! De gyn was wel niet zo zacht als mijn ventje, maar het viel goed mee! Nu de bevalling nog! ![]() Succes meid!! |
[Reageer]

Vaginaal sterk gespierd

Ons zoontje had dan ook wel een iets groter hoofdje dan gemiddeld, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben. Niet teveel zorgen over maken, en het voordeel is dan wel dat je achteraf sneller hersteld.
, maar ik weet niet of ze beseft hoe hard die spier spant, want vrijdag doet ze pas de eerste vaginale controle.
. Tijdens de zwangerschap van Wout vroeg de gyne me bij een controle om de spieren op te spannen ... haha, je had zijn gezicht moeten zien
.