< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Voelen jullie je ook zo verloren tijdens jullie zwangerschap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Voelen jullie je ook zo verloren tijdens jullie zwangerschap
01/07/2008 @ 17:36
Ingrid

Vooraleer iemand mij verkeerd begrijpt, ik zie ons zoontje (nu 2 maand oud) dolgraag en ben heel graag bij hem, het is een heerlijk ventje.
Maar soms word ik gewoon zoooo gek van thuis te zitten en wordt het me allemaal even teveel. Mijn vriend is iedere dag naar zijn werk en heeft de auto mee en dus zit ik hier opgesloten. Ik kan natuurlijk wel gaan wandelen enz, maar ik ben niet gemaakt om alleen te zijn (ben niet alleen natuurlijk, maar ons kindje zegt nog zo weinig terug ;) ) en ik durf bijna nergens naartoe omdat hij onderweg hoogstwaarschijnlijk zal beginnen huilen. Onze vrienden laten amper iets van zich horen, want die zijn drukdrukdruk met vanalles en nog wat en willen ons wsch wat rust gunnen met ons babietje. Soms heb ik ook zo’n nood aan eens een paar uur voor mezelf, maar dat gaat niet, want ik geef nog steeds 8 keer per dag borstvoeding, en hij wil geen afgekolfde melk uit een flesje drinken (hij heeft het een paar keer gedaan maar nu wil hij niet meer, tenzij ik het zelf geef maarja), dus tja eens op mijn gemak naar de solden gaan of gaan sporten ofzo zit er niet in. Mijn enige uitstapjes van de laatste maanden waren naar mijn ouders, schoonouders, naar de postnatale kiné en naar de gynaecoloog. Ik mis zelfs mijn werk en mijn collega’s verschrikkelijk op de duur (en langs de andere kant kijk ik er wel als een berg tegenop om over 2 maand terug te gaan werken en hem uit handen te geven, lekker dubbel dus).

Ben ik nu de enige die zich zo voelt? Wat doen jullie de ganse dag?
Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 20:27
Aethra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Neen, hoor, jij bent zeker niet de enige die zich sociaal wat geïsoleerd begint te voelen tijdens het zwangerschapsverlof !!

Ik merk bij mezelf dat als ik dan eens ergens heenga, het plannen daarvan heel mijn concentratie vraagt. Hiervoor kon ik na een drukke werkdag nog 4-5 dingen plannen !! En dat is niet omdat ik nu ineens een kindje heb, maar omdat ik het niet meer gewoon ben meer te doen dan met te concentreren op haar

Gelukkig leg ik haar nu niet meer aan de borst, want inderdaad dat maakt dat je nooit eens tijd hebt voor jezelf. Zo raak je nog meer in isolement.

Maar... het is tegelijkertijd ook wel heel erg fijn eh om bij je babietje te zijn !!
Ik denk wel dat voor de meesten onder ons zo dubbel is !
Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 20:48
Andrea

Ik had precies hetzelfde hoor. Ik ben in totaal 6 maand thuis geweest omdat ik in de ziektewet kwam tijdens de zwangerschap. Waarvan een poos harde buiken (te vroeg) en toen mocht ik ook niets anders dan in een stoel zitten...
Ik was dan ook erg blij dat ik weer aan het werk mocht, en toch vond ik het moeilijk om mijn zoontje naar de opvang te brengen. Heel begrijpelijk, ik denk dat veel moeders hetzelfde hebben.

Link naar deze reactie
01/07/2008 @ 23:28

hey,

ik kan je reactie wel begrijpen ik was nog maar drie maand ver en kreeg te horen dat ik niet meer mocht gaan werken omwille van bepaalde risicos voor mijn toekomstig zoontje.
en hier thuis had ik overdag toen het nog school niemand om me heen want keanu ging naar school en mijn vriend ging gaan werken. en mijn dichtbijzijnde familielid woont op een goede drie wandelen bij mij en heb geen fiets of rij niet per auto en dat maakt mij ook zowat beperkt in mijn doen en laten. maar ben blij dat er dan toch iets bestaat zoals het internet ofzo. ben nu wel blij dat keanu groot schoolverlof heeft dan is er toch wel wat leven in huis.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:24
melek

Nee hoor, ben trouwens 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben. Ik hoor namelijk veel zwangere vrouwen en het lijkt alsof ze allemaal zo positief zijn. En ik ben dat niet altijd, vooral nu ik in mijn laatste weken zit..

Ik ben nog niet bevallen, heb een goede zwangerschap tot nu toe, maar heb het zo gehad..!! Ik mis mijn ritme die ik hiervoor had.. Ik kwam weliswaar veel tijd tekort, maar ik deed zoveel meer dan wat ik nu doe.

Eens per week ga ik naar zwangerschapsgym en 1 x per week volg ik een cursus, die volgende week voor het laatst is. Daarnaast ga ik vaak naar mijn ouders (als zij me komen ophalen), woon gelukkig niet zo ver weg, maar voor de rest doe ik bar weinig. Vooral nu ik hoogzwanger ben laat ik grote huishoudelijke klussen staan. Ik slaap veel en rust goed uit.. Daarnaast kook ik iedere dag, iets wat ik hiervoor in mijn drukke leven altijd te weinig heb gedaan, maar elke dag uitgebreid koken is na een tijdje ook saai. En het wordt steeds moeilijker om te staan op m'n enkels die veel vocht vasthouden..

Door alle veranderingen in de afgelopen periode is mijn stemming zo veranderd. De ene dag ben ik superpositief en de andere dag zo negatoef en breekbaar als het maar kan.. Gisteren was het toppunt, ik had werkelijk waar ruzie met iedereen (manlief, ouders, broertje, buurvrouw werd ook nog eens afgesnauwd door mij). Ik kan niets meer hebben, zelfs goedbedoelde adviezen, die ik de laatste tijd oh zo vaak krijg, worden absoluut niet gewaaardeerd door mij. Ik word zo boos op mensen die hun eigen ervaringen mbt zwangerschap aan mij willen opdringen. Ik wil me ervoor afsluiten en ik roep dan ook letterlijk 'stop, wil je nu ophouden' maar dan is het snel '' Pff, het is goedbedoeld hoor', wat op mij overkomt als 'ondankbare trut'.

Ik heb nu mijn hoop gevestogd op de periode na de bevalling, maar krijg steeds meer de indruk dat die periode ook nie altijd rozegeur en manenschijn is.. Ik ben benieuwd!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 22:16
Ingibjorg

Hey Ingrid,

Zelf zit ik ook al heel lang thuis omdat ik verhuisd ben van Nederland naar Belgie, en hier niet met mijn diploma aan de slag kan.

Zelf surf ik veel op het internet, heb veel "internetvrienden" om regelmatig mee te kletsen en ga ik iedere dag minstens een uur naar buiten, boodschappen doen, winkelen of gewoon lekker wandelen.

Ik wou je eigenlijk als tip geven voor gekolfde melk om eens eens een "breastbottle" te proberen. Onze kleine heeft vanaf dag 1 de tepel geweigerd... Omdat ik wel meer dan genoeg melk heb zijn we naar andere alternatieven beginnen zoeken, en onze vroedvrouw kwam toen aan met deze breastbottle. Het is een soort siliconen borst, met tepel en al. Er zit dus geen tutje aan zoals op een fles, het voel heel warm door de afgekolfde melk, en het voelt tevens heel zacht voor de kleine. Door deze bottle ben ik nu bijna 2 weken na de geboorte zo ver dat hij al 25 minuten aan de borst kan zuigen (wel met tepelhoedje). Hij maakt er ook geen verschil van of de pappa hem voed ofdat ik dat doe... Ik zeg er wel gelijk bij dat het geen goedkoop iets is, je betaald er ongeveer 25-30 euro voor, maar naar mijn mening de moeite waard als je door wil blijven gaan met borstvoeding geven en toch af en toe tijd voor je zelf wil houden (kolven gaat nu eenmaal sneller dan aan de borst zuigen, tenminste bij mij toch)

Succes ermee! En mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd een berichtje sturen!

Ingeborg

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]